Telefonisch interview pakketbezorgers (betaald)

1
Hoewel dit een forum is voor postbezorgers, hoop ik hier toch ook pakketbezorgers te treffen. Namens de onderneming Pakketbrievenbussen.nl B.V. zou ik namelijk graag een telefonisch interview plannen met diverse pakketbezorgers.

Wij verkopen, zoals de naam al doet vermoeden, pakketbrievenbussen. Hierin kunnen pakketten worden ontvangen. Geen gedoe meer met mensen die niet thuis zijn, maar direct leveren in de pakketbus.

In verband met de verdere productontwikkeling zouden wij graag telefonisch een aantal vragen voorleggen aan ervaren pakketbezorgers van de grote pakketbezorgdiensten (Postnl, DPD, GLS en DHL).
Duur intervieuw: ongeveer half uur
Vergoeding: Eur 20

Aanmelden kan via info@pakketbrievenbussen.nl. Graag even aangeven voor welk bedrijf je nu werkt.

Als er overigens een ander openbaar forum is waar een grotere trefkans is op pakketbezorgers hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank voor reacties.

A. de Groot

Re: Telefonisch interview pakketbezorgers (betaald)

2
Toevoeging aan bovenstaand bericht aan iedereen die het leest: ideeen ventileren in dit topic over hoe zo'n pakketbrievenbus er idealiter uit zou moeten zien, worden gewaardeerd!

Bijvoorbeeld ten aanzien van afmeting, kleur, locatie waar deze opgehangen zou moeten worden (buitenmuur, aan voordeur of op statief), wijze van openen en sluiten, prijsstelling etc. Het huidige aanbod is te zien op pakketbrievenbussen . nl.

Re: Telefonisch interview pakketbezorgers (betaald)

4
Dank voor je reactie. Dat is nu precies waar de ontwikkeling van het nieuwe model om gaat: werken met een cijferslot. En precies daar zou ik graag input van de pakketbezorgers over willen vragen:

- de invoervelden van de webshops nu hebben geen ruimte om "code pakketbrievenbus" op te geven; zou het werken als mensen dat elders invoeren (bij "opmerkingen" of bij "bedrijfsnaam" (ook al zijn ze geen bedrijf) etc), zou dat voldoende duidelijk zijn voor de pakketbezorgers?;

- pakketbezorger 2 kan in theorie een reeds door pakketbezorger 1 gedeponeerd pakket stelen; achten ze dat een serieus risico?

En zo heb ik nog diverse vragen.

Re: Telefonisch interview pakketbezorgers (betaald)

5
Op het randje van spam, heb daarom de link even aangepast. Desalniettemin een interessant onderwerp, dus laat ik het topic maar even open.

Het lijkt mij trouwens toch relatief eenvoudig om een systeem te maken waarbij de doos er wel door de bovenkant in kan maar er niet meer uit kan. Iets met flapjes \ / of een zelfde systeem als in de snoepautomaat of op de kermis gebruikt wordt. Enige probleem is dan nog dat de box gewoon vol kan zitten.

Een systeem met cijfercodes lijkt me trouwens alles behalve praktisch, voor zowel de webshop als de postbezorgers.

Re: Telefonisch interview pakketbezorgers (betaald)

6
Dank voor aanpassen titel, spammen is absoluut niet de bedoeling. Er is nu al een model met inwerpopening waar pakketten doorheen passen totdat de box vol is. Die werkt inderdaad met een anti diefstal binnenwerk.
Het voordeel van een cijferslot leek ons:
- ook dan (net als bij model met inwerpopening) passen meerdere pakketten;
- dmv opgave nummercode is ook het ophalen van retouren mogelijk.

Zou je aan kunnen geven waarom precies een cijfercode je onhandig lijkt voor zowel de webshops als de pakketbezorgers?
cron