Buspakjes!

1
De post neemt steeds meer af. Alles gaat dan via internet. Hoe zal het gaan in de toekomst met de post? Kunnen er nog wel 2 concurrenten steeds aangehouden worden? Mensen bestellen steeds meer via internet. Maar eerlijk gezegd kom ik niet zoveel buspakjes tegen?

Re: Buspakjes!

2
postbesteller schreef:De post neemt steeds meer af. Alles gaat dan via internet. Hoe zal het gaan in de toekomst met de post? Kunnen er nog wel 2 concurrenten steeds aangehouden worden? Mensen bestellen steeds meer via internet. Maar eerlijk gezegd kom ik niet zoveel buspakjes tegen?

Ik heb een wijk die stampvol met middenstanders zit (op privé-adressen, geen winkels). Die ontvangen veel buspakjes. De wijk is er ook op berekend qua brievenbussen. Die zijn hoog, diep en voorzien van grote openingen met goede kleppen.
Omdat ik vlakbij een postagentschap woon, zie ik vaak de enorme stapels die mensen komen terugbrengen. Vooral van Zalando. Retourenzending is de business van de toekomst volgens mij. :lol:

Re: Buspakjes!

5
postbesteller schreef:De post neemt steeds meer af. Alles gaat dan via internet. Hoe zal het gaan in de toekomst met de post? Kunnen er nog wel 2 concurrenten steeds aangehouden worden? Mensen bestellen steeds meer via internet. Maar eerlijk gezegd kom ik niet zoveel buspakjes tegen?
Tja, ik denk dat er in de toekomst nog maar 1 postbedrijf bestaat, wat 3 dagen per week bezorgt. De stadspostdiensten zullen als eerste het loodje leggen, en daarna de postdiensten van de sociale werkplaatsen. Dat laatste natuurlijk ook omdat het verschijnsel "sociale werkplaats" afgeschaft gaat worden.

Tegelijkertijd is er ook een scenario denkbaar waarin er weer meer via de post zal gaan, omdat het besef van de onveiligheid van internet steeds meer zal gaan doordringen. Met name draadloos internet (Wifi) is zeer onveilig, vooral bij zaken als internetbankieren. Ook is de wet Koop op Afstand veranderd, waardoor straks een contract alleen nog maar geldig is als je als klant er een handtekening onder hebt gezet. Klikken op OK of "ja" zeggen tijdens een telefoongesprek is niet meer voldoende. Dus dat betekent dat er weer een ingang komt voor de papieren post.

Overigens merk ik wel degelijk een flinke toename van buspakjes. Heel veel bol.com vooral, en ook die kleine doosjes uit China (oa van alibaba.com) zitten er steeds vaker bij. Het komt steeds vaker voor dat ik een complete tas gevuld met enkel buspakjes heb.

Re: Buspakjes!

6
Newman schreef:
Overigens merk ik wel degelijk een flinke toename van buspakjes. Heel veel bol.com vooral, en ook die kleine doosjes uit China (oa van alibaba.com) zitten er steeds vaker bij. Het komt steeds vaker voor dat ik een complete tas gevuld met enkel buspakjes heb.
Ongewild werken wij dus mee aan belastingontduiking door het bezorgen van internetbestellingen uit China en andere Aziatische landen. Hoewel de inhoud van de pakjes van DX.COM vaak echt zo goedkoop is als er op staat, zullen ze ook nooit een bedrag invullen waaruit blijkt dat je nog inklaar- en invoerrechten moet betalen.

Re: Buspakjes!

7
lang geleden kwam de kolenboer,bakker,melkboer,visboer,groenteboer nog aan de deur de eerst volgende die aan deze wordt toegevoegd is de postbode ook deze komt dan niet meer dan gaan we allemaal onze post uit een box halen bij Apie Hein of een gagagebox

Re: Buspakjes!

8
jandegraaf schreef:lang geleden kwam de kolenboer,bakker,melkboer,visboer,groenteboer nog aan de deur de eerst volgende die aan deze wordt toegevoegd is de postbode ook deze komt dan niet meer dan gaan we allemaal onze post uit een box halen bij Apie Hein of een gagagebox
De postbestellers van PostNL halen de post hier al bij een garagebox, dus ach.... :mrgreen:
cron