Bijna onder de vrachtauto....

1
Ik keeg nog net goed uit, anders zou ik misschien wel onder de vrachtwagen zijn gegaan.... Ik bezorg op industrieterrein. Ik vind het wel leuk om daar te bezorgen maar aan de andere kant vind ik het wel wat gevaarlijk. Je hebt daar veel grote vrachtwagens en dat vind ik maar niks. Soms ga ik zelf al aan de kant. Niet iedereen rijdt even rustig... Rond 17 uur moet je er al helemaal niet zijn dan is het ontzettend druk en file's.

Re: Bijna onder de vrachtauto....

3
Ik had dat ook een keer bij m'n vorige wijk. Die vrachtwagenchauffeurs zaten daar op dat vrije grote industrieterrein enorm te scheuren. Op het laatste moment besloot in maar niet de weg over te gaan en gooide mezelf met fiets in de berm, want er was niet een duidelijk fietspad. Schaafwond op m'n arm en last van m'n voet. Chauffeur scheurde door. 2 mensen bij een tankstation daar kwamen op me af en vroegen of het goed met me ging, want ik bleef even liggen. Nog wel m'n wijk afgemaakt. Het was samen met een buitengebied een absurd grote wijk en daar deed je zo 4 uur over, zelfs als je weinig post had. Klopte niks van vergeleken met de normuren.
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM

Re: Bijna onder de vrachtauto....

6
postgirl schreef:Het klinkt kinderachtig, maar misschien helpt het wel.
Koop zo'n oranje vlaggetje die je aan je fiets kunt bevestigen. Dan zien de vrachtwagen chauffeurs jou eerder.. ;)
Als je je in de dode hoek van de vrachtwagen bevindt helpt zo'n vlaggetje niet.
Het is in ieder geval verstandig om weg te blijven uit de dode hoek.
Ga dus niet naast een vrachtwagen staan, en ook niet achter een achteruitrijdende vrachtwagen.
cron