Re: Post en moeder zijn

12
Hoe ik 3 kratten in mijn tassen krijg? Niet. Ik stop de kratten nooit in de tassen. Ik leg de bundels post gewoon in de tas en dan kan er heel wat in. Als ik meer dan 500 stuks heb en de adressen redelijk dicht bij elkaar liggen dan pak ik gewoon de trolley. Daar kan nog meer in. Dan schuif ik de bundels wat naar voren en naar één kant en kan ik erachter en opzij nog een of meer bundels post kwijt. Die bundels zijn dan niet allen even groot zodat het er nog achter en ernaast past. Soms is die trolley dan propvol en zou PostNL nog jaloers zijn. :lol: Als ik die volle trolley zie krijg ik meteen reuze zin. Zeker als het lekker weer is zoals afgelopen weken. Dan is het gewoon genieten van het wandelen en bezorgen zelf.
Nou ben ik wel moeder maar zijn mijn kinderen al het huis uit dus ik zit niet met schoolkinderen. Maar vroeger wel. Dan bezorgde ik tot de school bijna uit was, ging ik ze ophalen en als ze weer weggebracht waren deed ik de rest van de post. Mijn kinderen moesten op vrijdagmiddag wel naar school. Maar gelukkig ook. Anders was het lastig geweest en kon ik maar een klein wijkje doen dat ik op een morgen klaar kreeg. Je bedenkt vast wel een slimme oplossing.

Re: Post en moeder zijn

13
Voorlopig gaat het nog goed, maar soms net aan! Op vrijdag is het echt soms rennen aangezien ze s middags vrij zijn. Als ik het dinsdag druk heb kan ik ze beter over laten blijven al red ik het tot nu toe precies.

School en postwijk zijn compleet de andere kant op. Heb dan wel mijn postfiets ingepakt klaar staan.

Re: Post en moeder zijn

14
@postbode7

Zal ik het anders zeggen postbode7 :D
De inhoud van 3- 3,5 krat .
Morgen 9kratten post. net teveel voor 2 rondjes. geen probleem, het wordt lekker weer.
neem ik na de laatste ronde direct wat boodschappen mee.

Met de dhltassen nam ik wel eens twee kratten mee. aan elke kant 1.
Dan gleed de fiets niet weg en kon je de post goed neerzetten.
maar die kratten waren smaller. leeg in de tas zetten en dan vullen.

Re: Post en moeder zijn

15
Mijn DHL tassen zijn op, baal ervan maar nu verder met de blauwe Sandd , veel kleiner. Heb de schoudertas als stuurtas eraan gemaakt en krat voorop dat scheelt toch wat! Nee nooit kratten in je tassen doen, onhandig zwaarder ook.

Re: Post en moeder zijn

16
Ik weet dat we dat vroeger bij de media-express wel deden de kratten in je tas. Was heel makkelijk binnen inladen en dan zette je ze er zo in. Maar dat lukte hier inderdaad niet.
Anyway vandaag ruim op tijd om de kinderen op te halen. Heb zelf uitgebreid kunnen douchen en van alles kunnen doen erna.

Ben zelf ook nog aan het kijken voor een kratje voorop, maar wil dan eerst iets meer zekerheid qua werk. Contract loopt nu tot febr.

Re: Post en moeder zijn

17
Ik heb gemerkt dat ik meer kan meenemen als ik de bundels stapel in tassen van de Lidl. Die zijn wat hoger dan die van andere supermarkten. Ik zet de tassen in de fietstassen en doe dan de binnenriem door de hengsels heen. Zo kan ik hoger stapelen zonder dat bundels over de rand van de fietstassen vallen.
Bij regenachtig, winderig weer zorg ik dat er ruimte blijft om de tassen om te slaan aan de bovenkant, zodat de post droog blijft. Ook als de flappen van de fietstas weer eens opwaaien.

Re: Post en moeder zijn

18
Wat slim @Rode Eekhoorn! Dat ga ik ook doen in het vervolg. We hebben Postservice tassen en die zijn behoorlijk klein. Is heel lastig. Je kunt net de post van twee kratten kwijt. Meer niet. Met behulp van mijn postrek kan ik wel wat meer kwijt.

Volgens mij zijn Postservice fietstassen qua volume bijna de helft kleiner en minder breed dan Sandd fietstassen. De VSP tassen waren in de tijd dat ik voor VSP liep in ieder geval eenmaal zo groot als Postservice tassen.
cron