Re: Geen brievenbus, post achter de deur

13
slagvaardige schreef:Als je daarover valt, dan ben je niet geschikt voor postbezorger.
Als het bedrijf geen goeie brievenbus heeft zijn zij niet geschikt voor het ontvangen van post! Via andere postbedrijf krijg ik fatsoenlijk loon daarbij doe ik dan ook meer moeite. Als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en de postbezorger slecht 1 eurocent krijgt voor een poststuk dan kan het niet anders dat er ingeleverd wordt op de kwaliteit. Van een Yoko kan men ook geen perfecte kwaliteit verwachten.

Bovendien wat is het verschil: Als er in de deur een brievenbus zit valt de post daar neer. En als daar geen brievenbus zit en je doet deur open en legt het daar neer? Wat is het verschil? Als alle bedrijven brievenbussen weghalen heb je veel meer werk. Dat is van mij wel goed maar dan moet dat ook goed vergoed worden. Stel je voor dat particulieren alle brievenbussen weghalen en jij naar binnen toe moet. En als er niemand thuis is nogmaals langskomen. Op industriettereinen ontbreken vaak huisnummers, en wordt er al helemaal niet gehouden aan de 10 meter vereiste.

Re: Geen brievenbus, post achter de deur

14
@vzo

dus jij bepaalt of je een poststuk bezorgd afhankelijk van de vergoeding die je ontvangt.?
de volgende keer bepaal je of je iemand aardig vind of niet?
wat een rare redenering houd je er op na vzo..

via welk postbedrijf krijg jij dan wel een fatsoenlijk loon vzo?

jij hoeft niet voor onderaannemers of kleinere postbedrijven te werken en jij accepteert
dan zelf die lage (te) vergoeding. ik zeg dit omdat 1 eurocent per poststuk me onbekend voorkomt.

als het merendeel van de bezorgers het nou normaal vind om post voor bedrijven e.d. bij een balie af te geven
zou het dan niet kunnen dat je niet geschikt bent voor dit soort beroep omdat je op alle slakken zout wil leggen..

Re: Geen brievenbus, post achter de deur

16
Tja, bij Sandd hebben we geloof ik 17 seconden voor een adres?
Als ze alles niet zo krap zouden berekenen zou ik ook vaker even een bordesje op gaan, 2 deuren door, een trap op en daar de post op de balie leggen.
Maar aangezien ik tijd nodig heb voor oudere mensen die soms willen praten onderweg, en ze niet wil afschepen, gaan die balie-troela's maar lekker zelf de post beneden uit de bus halen, dan krijgen ze tenminste nog wat beweging en leven ze misschien langer. :mrgreen:

Re: Geen brievenbus, post achter de deur

17
@RedSquirrel

heb je een lange oprijlaan dan is het doorlopen..
heb je een flatgebouw dan heb je ...secondes over per bus...

jij wil geen trappen lopen.. tja.. andere wijk nemen Redsquirrel..
je komt natuurlijk heel veel trappetjes tegen op je ronde, toch?


Maar vzo heeft het over een bedrijventerrein is heel iets anders.
het is er gevaarlijk! geen aparte fietspaden.. er zijn vaak geen brievenbussen...
de namen kloppen niet...

vzo heeft het niet zo op industriewijken.. Gewoon stoppen met die slecht betaalde
regionale verspreider vzo... :D

Re: Geen brievenbus, post achter de deur

18
Carla41 schreef: jij wil geen trappen lopen.. tja.. andere wijk nemen Redsquirrel..
je komt natuurlijk heel veel trappetjes tegen op je ronde, toch?
Nee, alleen een paar inpandige. Als ik eerst moet aanbellen en daarna
binnen 2 trappen op moet breng ik de post alleen rond Oud en Nieuw naar de balie.
Anders gaat-ie gewoon in de gleuf van de buitendeur.

Re: Geen brievenbus, post achter de deur

19
RedSquirrel schreef:Tja, bij Sandd hebben we geloof ik 17 seconden voor een adres?
Pfffff 17 seconden per adres? Dan zijn ze zeker nog nooit in die villawijk geweest waar ik moet bezorgen. Maar een paar hebben een brievenbus aan de weg en bij die anderen moet ik gewoon die lange, chique oprijlaan op! Dat kost me al meer dan 17 seconde heen en terug hoor.
Nou ja daar tegenover staat dat de andere helft van mijn wijk dan weer bestaat uit huizen zonder voortuintjes en portieken.

Maar grootste gedeelte is toch de villa's en twee onder een kap met ook die lange oprijlaan.

Ach ondanks dat loop ik het graag, maar ik heb wel door dat het me enorm veel tijd kost en dat ik daardoor die norm niet zal halen.
cron