Re: Je staat voor de deur en..

31
Ja dat had ik ook een keer. Kom ik bij die deur staat er een gemene hond heel grimmig te kijken en te blaffen. Ik stopte de post erin (van de belastingen nog wel) en dat beest gaat met die post tekeer. Ik was blij dat het beest binnen was en in veilig buiten want hij had vast weinig van mij heel gelaten. Nu kon hij zijn agressie op de blauwe brief uitleven. Daarna had het baasje maar een brievenbus buiten opgehangen. Hij heeft vast de belastingen op moeten bellen dat zijn aangifte-
formulier naar de filistijnen was. De aangifteformulieren van de belastingen zaten toen al bij Sandd. Ik moest wel lachen hoor. Die hond hield vast niet van blauwe brieven (geintje).

Heel wat jaren geleden bezorgde ik weekbladen en folders in Breda. Stopte dat spul in de brievenbus. Begon een hond ineens te blaffen en dat beest - trok zo de gordijnen achter de deur naar beneden. Ik kon niet meer van het lachen. Moest even in het poortje bijkomen. Het zag er zo komisch uit.

Re: Je staat voor de deur en..

33
In mijn wijk heb ik een klein hondje die helemaal gek word als je naar de deur toeloopt. Doe je de post door de brievenbus dan haalt hij het erg wild eruit en laat het vervolgens gewoon op de grond liggen, dus hij maakt het niet kapot. In het begin vond ik het wel eng en ook al is het mijn schuld niet als hij de post wel kapot maakt, je wilt toch graag dat de post heel blijft. Dan denk ik ook weer: als de hond de post kapot maakt, dan moeten de baasjes maar een oplossing zoeken voor dat probleem.

Re: Je staat voor de deur en..

34
Inmiddels ook wel aan die honden gewend, in het begin was het inderdaad wel wat scary, maar je went eraan. Het leukste vind ik nogwel als je de post naar binnen gooit, een hoop gebalf achter de deur hoort, zelf rustig wegloopt en vervolgens achter je een doffe knal hoort van een hond die tegen de voordeur opbotst. :mrgreen:

Re: Je staat voor de deur en..

35
Ik heb lange tijd iets geks meegemaakt met een 'hond'. Hond tussen aanhalingstekens want ik twijfelde er aan of het wel echt een hond was.

Zogauw ik de post maar 2 cm door de brievenbus stak dan werd het ruw uit mijn handen gerukt, alles gebeurde in een onderdeel van een seconde, altijd hetzelfde. Daarna hoorde ik de post klapperen alsof er mee op de grond werd geslagen.
Het gekke was dat ik nooit hoorde blaffen, grommen of hijgen. Doodstil was het achter die deur.
Ik heb de post wel eens geprobeerd vast te houden. Dat lukte wel met enige moeite. De post werd dan ruw heen en weer geschud en ik kreeg het niet terug getrokken. Na 1 minuut liet ik het dan maar los waarna het klapperen begon en na 1 minuut was het dan weer stil.

sinds een paar maanden gebeurt er niks meer. 'De hond' is verdwenen. maar was het wel een hond ? ik had soms het idee dat het een soort ingenieuze klem was met een mechanisme. Het was zo raar dat je nooit een geluid hoorde dat er op duidde dat het een hond was.... :shock:

Re: Je staat voor de deur en..

37
Ik heb wel eens een jongen achter de deur gehad die hondengrom geluiden maakte om mij te laten schrikken. Het was wel te horen dat het een mens was die dat deed. Omdat ik dat hoorde deed ik de post er relaxed in, zodat hij er geen schik in had. Ik vond het overigens wel een flauwe grap, al kan ik meestal wel om dingen lachen. Ik heb ook wel eens gehad dat iemand de post hardhandig uit de gleuf van de deur trok, net toen ik de post erin deed. Dat vond ik wel wat onbeschoft overkomen. Dus toen zei ik "nou zeg!" Daarna is het nooit meer gebeurd.
Toen we (bij DHL) nog die Wehkamp catalogi hadden en die reclame met die hondjes (die ik wel grappig vond) op de tv zag, (was dat in 2005 of 2006) gooide ik eens een catalogus door de gleuf van de deur. Een beetje te hard want ik hoorde achter de deur "AU!! Goffff!@$#!@#" Zat of stond er blijkbaar een mevrouw achter de deur :lol: Ik: "Sorry!!"

Re: Je staat voor de deur en..

38
Nou dat herken ik!

Toen ik kind was heb ik ook zon streek uitgehaald bij onze postbode toen. Hij kwam stipt op vaste tijden dus ik in de wacht in de gang. Achter het deurgordijntje heel hard staan te blaffen terwijl de post door de gleuf gleed, ik zag m naar achter gaan van de schrik, o o en het is een klassieker lees ik hier haha!

Re: Je staat voor de deur en..

39
ik had gisteren mijn 1ste ervaring met een hond, was al post gaan rondbrengen bij de woonboten ( rond 17.30). het is daar een erge modderpoel ( van sneeuw en water)en het zou vandaag blijven regenen , normaal brengt mijn man daar de post met de brommer,maar vanwege de sneeuw kon hij er helemaal niet komen. Bij de laatste woonboot kwam een blaffende herder me tegenmoet.....schrok wel erg, maar bleef rustig...hij is me achtena gelopen tot halverwege de woonboten, en die dingen zijn lang......nu de sneeuw er weg is, brengt mijn man weer fijn de post rond....
groetjes suzan

Re: Je staat voor de deur en..

40
Ik ben zelf bijna eens mijn vingers kwijtgeraakt. maar dat was lang geleden, toen ik nog reclamefolders rondbezorgde.
Het was net Jaws, ik zag zo een hele rij tanden langs het gat van de brievenbus voorbij komen met een flits!
Ik vind eigenlijk wel dat we gevarengeld zouden moeten krijgen!
cron