Re: Op één adres meerdere brievenbussen

52
Je weet zelf al: je HOEFT er niet aan te voldoen. Dan is het jouw keuze wat je ermee doet. Of je doet het wel, omdat het een kleine moeite is (met weinig post kan je het onder het lopen naar de brievenbus doen) en je er misschien wat prettigs voor terug krijgt (een vriendelijk gezicht, plek om te plassen/schuilen, warme chocola als je er doorheen zit). Of je doet het niet. Niemand verplicht jou om op naam te bezorgen. Of je doet het alleen als je niks beters te doen hebt. ;-)
Dan kan je het nog op verschillende manieren brengen. Gewoon niet aan voldoen en niks zeggen, vriendelijk uitleggen waarom je het niet doet, of zeggen: rot op #$**@#$ dat is mijn zaak niet.

Het valt soms niet mee, heb je wel hogere assertiviteitsschool nodig.

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

53
En dan heb je wél adressen waarbij het huis en het bedrijf een afzonderlijk adres hebben: Dan heb je bijvoorbeeld huisnummer 33 en 33a voor het huis. Ga ja naar 33a is daar geen brievenbus aanwezig. Vraag je waar die is? Ja, die is voor! Daar hoort de post ook in. Mevrouw dat is nummer 33 en geen 33a? Dan weten ze vaak niet het verschil tussen 33 en 33a. Blijkt dat de post zowel in 33 als in 33a gedaan moet worden. Officieel mag dat niet tenzij beide nummers vermeld worden. Volgens mij bezorgen postbezorgers gewoon op nummer en wordt er minder gekeken naar de toevoegingen.

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

54
Ik bezorg wel op toevoegingen hoor. Doe ik het niet dan krijg ik een klacht aan de broek. Hier op het dorp heb je een straat waarbij bijna elk huis een a, b en c nummer heeft. Dus 33, 33a enz. Postnl zet de post ook netjes op die nummers. De post gaat keurig bij die nummers in de bus. Ook sorteer ik zelf op die nummers als ik voor Postservice inval en bezorg ook daar. Moet ook wel, want het zijn soms verschillende huizen met verschillende gezinnen. Ik zie die toevoeging als een eigen huisnummer.

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

56
slagvaardige schreef:Ik bezorg wel op toevoegingen hoor. Doe ik het niet dan krijg ik een klacht aan de broek. Hier op het dorp heb je een straat waarbij bijna elk huis een a, b en c nummer heeft. Dus 33, 33a enz. Postnl zet de post ook netjes op die nummers. De post gaat keurig bij die nummers in de bus. Ook sorteer ik zelf op die nummers als ik voor Postservice inval en bezorg ook daar. Moet ook wel, want het zijn soms verschillende huizen met verschillende gezinnen. Ik zie die toevoeging als een eigen huisnummer.
Dat is logisch, want dan gaat het om officiële adressen. Anders wordt het wanneer mensen zelf meerdere bussen bij een (bedrijfs)pand gaan plaatsen met zelf verzonnen toevoegingen, en verwachten dat jij het dan daarin gaat uitsorteren.

Ik heb hier een bedrijfsverzamelgebouw wat van zichzelf al een toevoeging heeft (5A), en wat ze dan zelf nog eens officieus hebben opgesplitst. 5AA, 5AB, 5AC, etc.

Re: Op één adres meerdere brievenbussen

59
verzendenenontvangen schreef:Newman: hoe weet je dat dit niet officiële adressen zijn? Want toevoegingen kunnen de gekste combinaties hebben.

5a maar ook 5aa en 5ab et cetera. Maar ook daarna weer 1-01. Of 5-a01 wat ze maar willen maken.
Ik heb nagevraagd waarom ik de post met deze adressen niet op volgorde gesorteerd kreeg aangeleverd, maar door elkaar, en of ze dit konden aanpassen in de software die de sorteermachine aanstuurt. Ik kreeg toen te horen dat dit niet kon, omdat het geen officiële adressen betrof.
cron