Re: Contract aanbod Sandd

2
Henk Je moet de mogelijkheid krijgen om te kiezen
uit 2 mogelijkheden :

1 ) OVO (overeenkomst van opdracht)

2) of Arbeidsovereenkomst

Wat is je aangeboden?

als bovenstaande niet is gebeurd graag even contact op nemen met :

Beste bezorger,



Begin dit jaar hebben we je enkele vragen gesteld over het werken bij Sandd. Eén van de vragen ging over hoe het ging met de contracten bij Sandd. Kun je werken op een arbeidsovereenkomst of werk je op basis van een ovo-contract (overeenkomst van opdracht)?



Enkele weken terug heeft Sandd een cao gesloten met een vakbond die wij in de postmarkt niet kennen (LBV). Op basis daarvan horen wij dat er nu anders omgegaan wordt met contracten. De FNV wil dit graag in de gaten houden, zodat we kunnen kijken of alles fatsoenlijk verloopt voor contracten voor de postbezorgers.



Vandaar mijn vraag aan jou: zou je willen reageren
naar dit mailadres ( t.vanlieshout@bg.fnv.nl )
op de volgende vragen:

1. Is je ook een ander contract aangeboden?

2. Had je hierin een keuze?

3. Kun je op een arbeidsovereenkomst werken bij Sandd als je dit vraagt?



Graag hoor ik het van je.



Met vriendelijke groet,


Twan van Lieshout

Vakbondsbestuurder FNV Bondgenoten

Postmarkt

t.vanlieshout@bg.fnv.nl

Re: Contract aanbod Sandd

3
PostverspreiderSandd schreef:Henk Je moet de mogelijkheid krijgen om te kiezen
uit 2 mogelijkheden :

1 ) OVO (overeenkomst van opdracht)

2) of Arbeidsovereenkomst

Wat is je aangeboden?

als bovenstaande niet is gebeurd graag even contact op nemen met :

Beste bezorger,



Begin dit jaar hebben we je enkele vragen gesteld over het werken bij Sandd. Eén van de vragen ging over hoe het ging met de contracten bij Sandd. Kun je werken op een arbeidsovereenkomst of werk je op basis van een ovo-contract (overeenkomst van opdracht)?



Enkele weken terug heeft Sandd een cao gesloten met een vakbond die wij in de postmarkt niet kennen (LBV). Op basis daarvan horen wij dat er nu anders omgegaan wordt met contracten. De FNV wil dit graag in de gaten houden, zodat we kunnen kijken of alles fatsoenlijk verloopt voor contracten voor de postbezorgers.



Vandaar mijn vraag aan jou: zou je willen reageren
naar dit mailadres ( t.vanlieshout@bg.fnv.nl )
op de volgende vragen:

1. Is je ook een ander contract aangeboden?

2. Had je hierin een keuze?

3. Kun je op een arbeidsovereenkomst werken bij Sandd als je dit vraagt?



Graag hoor ik het van je.



Met vriendelijke groet,


Twan van Lieshout

Vakbondsbestuurder FNV Bondgenoten

Postmarkt

t.vanlieshout@bg.fnv.nl
Die keus heb ik nu gekregen.
Thanks. (Y)

Re: Contract aanbod Sandd

4
@hjbruijn@upcmail.nl

Henk uit Hilversum.
die vraag moet je niet stellen aan het Fnv maar aan het LBV.
met deze laatste vakbond heeft Sandd een cao afgesloten.

en zij zouden direct in actie "behoren "te komen als bezorgers geen keuze voorgeschoteld krijgen.
maar zo te lezen.. heb je de keuze wel gehad? want je schrijft.. die keuze heb ik nu gekregen..

is dat door dit te vermelden op een forum?
Afgezien van mijn interesse ook wel handig voor postbezorgers die met hetzelfde te maken krijgen..
ik ben benieuwd naar je antwoord.. :D

Re: Contract aanbod Sandd

6
@Henk
jij belt even met het Fnv.. en daardoor krijg je opeens wel een arbeidsovereenkomst?
Nog een keertje met Fnv bellen Henk, krijg je salarisverdubbeling :D

je begrijpt.. ik vind je verhaal sterk (Y) verzonnen. :lol:
ik ben wel gewoon in loondienst bij sandd.


"

Re: Contract aanbod Sandd

7
Nee Carla41 ,
Ik wist niet wat voor een contract hij zou mailen, dus toen ik het OVO contract zag,
en er op een site over las dat er ook vaste contracten waren, heb ik terug gebeld.
En de medewerker bevestigde dat ik ook een vast contract kon kiezen.
tijdens het gesprek had hij het er niet over gehad, dus dit heeft niets met de FNV te maken.

Re: Contract aanbod Sandd

8
@Henk
ik zat er naast met mijn conclusie. Excuus!
Ik ben blij voor je dat je gekregen hebt waar je recht op hebt. nl. een contract.

Natuurlijk had de medewerker je de keuze Moeten voorleggen.
Mischien speelde je leeftijd hierin een rol? bijna met Pensioen?

Je hebt nu een jaarcontract neem ik aan.
een vast contract is voor onbepaalde tijd. dat krijg je niet direct bij de start.

Dat mensen die al met pensioen zijn geen contract voor onbepaalde tijd krijgen aangeboden
en dan de keuze hebben te stoppen of over te gaan op ovo zal vast ook voor gaan komen

Re: Contract aanbod Sandd

9
@Henk

t.a.v. de wettelijke aansprakelijkheid is in de cao van Sandd het volgende opgenomen:
"Ongevallen‐ en aansprakelijkheidsverzekering:

De werkgever is gehouden een (bedrijfs‐)ongevallenverzekering en een
aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten, die een verzekeringsdekking verleent aan de bij haar
werkzaam zijnde postverspreiders op basis van arbeidsovereenkomst alsmede postverspreiders
werkzaam op basis van een overeenkomst van opdracht. De te betalen premie voor deze
verzekeringen komt voor rekening van de werkgever.


dus geheel onverzekerd rondlopen op straat is gedurende de uren dat je werkzaam bent als postverspreider niet aan de orde.
cron