Vind je ook dat je werkgever een fietsvergoeding moet geven of onkosten vergoeding?

Ja
Totaal aantal stemmen: 20 (95%)
Nee
Totaal aantal stemmen: 1 (5%)
Totaal aantal stemmen: 21

Fietsvergoeding

1
Voor een goede fiets ben je al snel 250 euro kwijt. Dit betekent dat je minstens één maand moet gaan werken om daarvoor een fiets te gaan kopen. De post dat naar het depot of naar je thuis wordt gebracht wordt met een bus gedaan. Die bus is toch ook niet van de chauffeur zelf? Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat je werkgever een onkostenvergoeding of een fiets voor jouw aanschaft of hiervoor een financiële tegemoetkoming geeft. Postbezorgers krijgen al een karige loon dus vind ik dat hier best wel wat tegenover mag zijn. De normuren worden berekend op basis dat je de zaken met de fiets bezorgd. Als dat niet het geval was en alles berekend wordt dat je alles te voet doet vind ik het een ander verhaal. Wat vinden jullie?

Re: Fietsvergoeding

4
Ik had verwacht dat de nieuwe werkkostenregeling in ons nadeel zou uitpakken, maar ik lees:

"Beperkte en strikte vorm noodzakelijkheidscriterium
Voor gereedschappen, computers, mobiele communicatiemiddelen en dergelijke apparatuur - die naar het redelijke oordeel van de inhoudingsplichtige noodzakelijk zijn voor de behoorlijke vervulling van de dienstbetrekking, met inbegrip van het bijbehorende datatransport en de voor het gebruik in het kader van dienstbetrekking benodigde programmatuur en dergelijke - is voorgesteld dat deze onbelast vergoed, verstrekt of ter beschikking gesteld kunnen worden mits deze noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de dienstbetrekking.

Noodzakelijk wordt in dit verband uitgelegd als “zonder meer nodig”. Zonder meer nodig betekent dat zonder de voorziening de dienstbetrekking niet goed kan worden uitgeoefend en impliceert dat de voorziening in ieder geval daadwerkelijk bij de uitoefening van de dienstbetrekking gebruikt wordt
."


http://www.werkkostenregeling.net/index.php

Re: Fietsvergoeding

5
@RedSquirrel Ik heb dit artikel voorgelegd aan de vakbond, hun reactie is dat als dit niet in de cao vastgelegd is, maak je geen aanspraak op deze regel, dus heb je als postbezorger recht op 70 euro per jaar aan fietskostenvergoeding.

Re: Fietsvergoeding

7
Vzo, jij bent toch zo goed in het opsporen van regeltjes? Zoek bijvoorbeeld eens op CAO postbezorgers 2015. Ze noemen het Postbezorgersvergoeding, om meteen van de hele reutemeteut af te zijn. Per jaar 70 euro, uit te betalen per kwartaal.
Zelfs als je alleen op een zaterdagmiddag met een karretje bezorgt ;)

Nee en dat heeft Sandd (en consorten) dan weer niet.

Re: Fietsvergoeding

8
verzendenenontvangen schreef:Voor een goede fiets ben je al snel 250 euro kwijt. Dit betekent dat je minstens één maand moet gaan werken om daarvoor een fiets te gaan kopen.
Ik verdien per maand echt wel meer als 250, en zelfs meer als 500 euro netto.

Naast die kwartaal vergoeding van 17,50 ook netto, heb ik ook nog een paar van die donker blauwe met oranje regenpakken voor nop. Daarbij kan ik me ziek melden zonder dat ik een vervanger hoef te zoeken en kan ook nog eens betaald vrij nemen, ow en met kerst en nieuwjaar was het gewoon betaald thuis zitten. Het is maar waar je voor kiest hé,...

Re: Fietsvergoeding

9
@Verzenden, als je voor Sandd of onderaannemer werkt en je zelf je fiets moet betalen en deze alleen voor het werk gebruikt dan kun je hem ook via de belasting declareren als uitgaven voor het werk dat je doet. Net als de werkschoenen of werkjas die je hebt moeten kopen en niet vergoed hebt gekregen.

Volgens mij kan dat nog steeds. Maar hij moet dan wel speciaal voor je werk zijn.

Even uitzoeken of dat nog steeds mag. Maar opgeven kan en pikken ze het, dan is het mooi. Pikken ze het niet... nou ja, jammer dan.

Wel ale bonnetjes bewaren voor het geval.
cron