postbesteller schreef:Ik kreeg een klacht te horen dat de post hier in Drachten niet goed bezorgd wordt. Een verklaring kan zijn dat niemand een nummer op de brievenbus heeft. Maar dat is geen reden om het dan maar fout te bezorgen. Ik wil de klacht niet doorspelen aan het bedrijf. Misschien iemand op het forum die daar bezorgd? Als je echt niet weet waar poststuk bezorgd dient te worden dan kun je het beter retour sturen. Het betreft post van Sandd en PostNL.
"Dat is geen reden om het dan maar fout te bezorgen". Je suggereert nu gelijk dat het opzet is. Maar ik ken ook dergelijke adressen, en zeker als het meerdere huizen op rij zijn zonder nummer (of als de nummervolgorde niet logisch is) dan werkt dat vergissingen in de hand. Dat die mensen dan nog gaan klagen ipv de oorzaak bij zichzelf te zoeken is helemaal van de zotte.
De postwet is hier heel duidelijk in: Het huisnummer dient op of nabij de brievenbus aan te zijn gebracht. Dus ook mensen met een buitenbus die zich op een flinke afstand van de voordeur bevindt zijn feitelijk verplicht ook op de buitenbus een nummer te zetten. Wie zich hier niet aan houdt loopt het risico op verkeerd bezorgde post (vooral als de buren ook geen duidelijk nummer hebben) en verspeelt wat mij betreft ieder recht op klagen.