Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

11
een gewone postbezorger en voorbereider denkt niet in rechtspraak en absurde regeltjes.
Stel: jij woont op nr. 2 en er is geen toevoeging 2a op jouw brievenbus.

heb ik post voor vzo nr. 2 en post voor vzo nr.2a dan gaat dat als voorbereider mee in de bundel.
heb ik post voor vzo nr.2 en post voor vzo nr. 2a dan gaat dat als postbezorger zijnde zo bij jou in de bus.

het enige wat ik als postbezorger zou doen als ik wekelijks dit soort toevoegingen bij je bezorg is 1 keer aanbellen
je erop attent maken dat voor jou handiger is om 1 huisnummer te voeren omdat het voor kan komen dat een postbezorger de post van 2a dan niet bij je bezorgd. wat je er mee doet is verder niet mijn sores.

regels zijn er als richtlijn als je echt niet weet waar je met de post heen moet.
Denk nu eens dienstverlenend naar de geadresseerde Vzo en bezorg zonder veel moeite zoveel mogelijk de post in 1 keer.
Laatst gewijzigd door Carla41 op 30 jan 2015, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

16
verzendenenontvangen schreef:Nee! Maar goed de afdeling retouren hebben dan ook weer wat werk te doen Carla41! Bij Sandd moeten ze de code overtikken en in de computer voeren. Dat is toch wel sociaal gedacht van mij? Service gericht!
Als ze de hele code moeten overtikken, waarom moeten we dan eigenlijk de wijkcode invullen op de stickers?
Ik had vandaag 24 retouren, waarvan de meesten door onjuiste adressering. :evil:

Re: Rechtspraak: Huisnummer moet toevoeging

19
hoi Carla41 en VZO toevallig heb ik vandaag ook best veel retouren. Als de toevoeging ontbreekt maar naam klopt verder wel dan bezorg ik het eigenlijk wel gewoon, maar als mensen geen goed brievenbusnummer hebben en geen naambordje dan houdt het op. Nu bezorg ik in mijn eigen wijk en ken de mensen meestal. Dat scheelt ook. Ik snap wel wat carla zegt qua service verlenen en dat doe ik ook meestal maar als mensen geen naambordje op de deur hebben en geen normaal kloppend huisnummer dan gaat het retour. Omdat ik net nieuw ben begonnen heb ik ook al bij een aantal huizen aangebeld waar echt geen touw aan vast was te knopen welke brievenbus van welk huisnummer is. Er zijn er een aantal die nu hun brievenbus voorzien hebben van nummeraanduiding. Ik bel per keer dat ik loop hooguit bij twee adressen aan zodat het niet al te veel extra tijd kost. Mijn collega van de PostNL die ik al een paar keer tegen ben gekomen en die ik ook ken is zo aardig om ook bij een aantal straten de boel op die manier op te schonen. Dus hopelijk heb ik in de nabije toekomst een bezorgwijk waar iedereen keurig zorgt voor juiste brievenbus en huisnummering en ook zorgt voor juiste adresgegevens bij instanties. Tot nu toe lijken mensen het te snappen dat het ook in hun eigen belang is als ze de boel op orde hebben.
cron