Re: ervaringen bij spotta

12
Carla41 schreef:@postbezorger

als ik de getallen van de 3 wijken bij elkaar optel kom je op een bedrag tussen de 4.45 - 6 .20 uur per uur.
laat dat maar aan een 13 jarige over postbezorger. :D
Geef mij zo'n wijk, het klinkt mij als ouwe (ex-)postserver niet slecht in de oren.

Re: ervaringen bij spotta

14
Carla41 schreef:@opdedeurmat

:D val je niet meer in dan...ooit ?
Nee, ik houd het weer even voor gezien. Een folderbaan zonder sorteren spreekt me ook best wel aan ;-)

(en bij de andere post zijn grotere contracten weer bespreekbaar, daarnaast nog wat vrijwilligerswerk en goedbetaald proefkonijn zijn voor de wetenschap... )

Re: ervaringen bij spotta

16
postbezorger schreef:valt wel mee toch. loeki zegt 60 adressen per wijk. dat is niet veel toch?
Is dat toevallig een buitengebied dat je er 90 minuten over doet?
of 90 minuten voor 3 wijken?
Die 90 minuten is voor de 3 wijken totaal inderdaad. Het zijn gewoon een stadswijkjes grofweg tussen het Frederik Hendrikpleiin en Laan van Meerdervoort te Den Haag.
En na een zomer met 2 invalwijken en Ikea erbij valt alles mee. :)
Het is inderdaad niet veel adressen, een bundel van 20 stuks past precies in een Sandd kratje. Spotta moet er wel rekening mee houden dat een 13/14 jarig meisje dit gewicht ook nog aan moet kunnen zonder dat haar fiets achteroverkantelt.

Gerard

Re: ervaringen bij spotta

17
ik weet nog vroeger toen ik de ochtend-krant bezorgde toen ik 15 was ik ook regelmatig last had van steigerende fietsen,vooral op zaterdag.
toen hadden we nog geen hippe fietsen met mandjes voorop, dus kon je het gewicht niet verdelen.

Toen was er ook altijd iemand die perse de krant om 6 uur sochtends al wilde. hoe harder hij begon te zeuren hoe later hij hem kreeg.....
sowieso zat hij ergens op 70% van de route dus pech voor hem(het moest uiterlijk 07:00u bezorgt zijn geloof ik volgens de regels dus niemand kon me wat maken).
Op het laatst trok ik het echt niet meer elke dag 05:30 opstaan dus ben ik maar vakken gaan vullen in de supermarkt.

wel leuk kerstbonussen vangen met zo een krantewijk. ik zat zo op een paar honderd gulden en dat is niet verkeerd als je 15 ben.
Sommige mensen gaven wel 5 tot 10 gulden.

Re: ervaringen bij spotta

19
Wel een kleine wijk zeg (60 en 80 stuks). Mijn spottawijk telt wel 250 huizen (dan zijn de stickers er al afgetrokken). Hoelang ik bezig ben? Geen idee. Bezorg gewoon tot ik helemaal klaar ben of tot het donker wordt. Maar niet na 8 uur hoor. Als ik dan niet klaar zou zijn doe ik de rest de volgende dag wel. De verdiensten variëren tussen de
€ 10,88 en € 13,40. Dat laatste was afgelopen zaterdag. Toen had ik 24 pakketten folders. Ach het is goed voor mijn conditie en voor de conditie van mijn bankrekening. Laatst kwam ik bij een huis en stonden er een stelletje mensen in het zwart op straat naast de kenmerkende auto met zwarte vlaggen. Je snapt het wel. Ik wist niet bij welk huis die hoorden. Ik gooi dus een folderpakket bij nr. 25 in de brievenbus. Komt er net iemand daar naar buiten (oeps, in het zwart). Daar was dus iemand overleden die net die dag dat ik voorbij kwam begraven of gecremeerd zou worden. Oeps, dacht ik, die nabestaande heeft even wat anders aan zijn hoofd dan folders lezen. Had meteen oprecht medelijden met die persoon. Mijn man is namelijk 2 jaar geleden ook overleden. Dus ik weet hoe het is als er zo'n zwarte auto voor je deur staat en wat voor verdriet die persoon waarschijnlijk zal hebben.
cron