Stomme fout!

1
Vandaag toch dom gedaan....
Ik had mijn twee postwijken opgehaald op het depot. Kon ze met een beetje 'proppen' tegelijk meenemen, scheelt weer een ritje tussendoor. Om alles in mijn fietstassen te krijgen had ik beide wijken uit de binnentassen gehaald en bij elkaar in mijn drie fietstassen gestopt.
Lekker aan het bezorgen, merk ik ineens iets vreemds op... Ik pakte een bundel uit mijn tas die hoorde bij het stuk dat ik net gelopen had! Had ik alle post voor nr 139 - 257 van de ene wijk bezorgd in de andere wijk!! Beide wijken bestaan uit 1 lange straat, waardoor ik eigenlijk altijd alleen maar op de huisnummers let en niet op de straatnaam. Teamleider nam de telefoon niet op, dus met de planner gebeld. Zij zei wat ik ook al had bedacht: overal aanbellen en vragen of mensen willen kijken of ik verkeerde post bij ze had bezorgd, en bij de mensen die niet thuis zijn een excuuskaartje in de brievenbus stoppen. Ben eerst maar eens op het depot een hele stapel excuuskaartjes gaan halen..

Uiteindelijk was denk ik ongeveer de helft van de mensen thuis. Iedereen reageerde begripvol, het scheelt dat ik die wijk al bijna twee jaar loop en veel van de mensen ken ik dus wel. Bovendien is het bij mij om de hoek.

Ik weet gelukkig wel zeker dat er geen rouwpost of post van de trombosedienst bij zat, die post check ik altijd wel heel goed. En pakketjes zaten er ook niet bij.

Hebben jullie wel eens zo'n vergissing begaan?

Re: Stomme fout!

2
Oh.. gatsie.. Soms droom ik wel eens van zoiets en dan ben ik blij dat ik wakker worst en het blijkt dat het gelukkig maar een droom was.

Toen ik de vorige keer (was ergens in 2010) voor Postnl werkte, werkte ik in een wijk met allemaal straten die eindigden op "Hof" ik begon in de ene straat en had zo'n 10 huizen bezorgd toen ik zag dat ik de bundel van de volgende straat in de hand had. Oeps! Gelukkig was iedereen thuis en kwamen er al wat mensen op mij af, zwaaiend met een verkeerd poststuk. Ze kenden mij daar gelukkig ook inmiddels. Was een vaste wijk.

Maar oeps.. ik hoop verder zoiets nooit meer mee te maken.

Gelukkig reageerden de mensen vriendelijk. Het kan iedereen gebeuren.

Re: Stomme fout!

3
Aii wat balen! Maar goed opgelost, wordt vast en zeker gewaardeerd.

En ja hoor, is mij ook wel eens overkomen in een voor mij nieuwe wijk. Aan het eind van de straat had ik een hoop post over, oeps... gelukkig niet zo'n lange straat. ;-) Ik kon nergens een straatnaambordje vinden (en had geen kaartje bij me), wat was ik met mijn suffe kop blij dat ik de straatnaam op het bordje van een bushalte zag staan. Oeps, die busstop was natuurlijk genoemd naar een zijstraat :-(

Re: Stomme fout!

4
Dat is vervelend! Gelukkig dat je veel poststukken al direct terugkreeg...

Ik heb in mijn wijk 3 straten die beginnen met Truus.
Dus het gebeurt wel eens (zeer zelden ...) dat ik bij iemand voor de deur sta en denk, hier woont fam. XX toch niet ...
Die wonen toch in de Truus Huppeldepupstraat.
En dan blijkt dat dit Truusje in de verkeerde stapel zit.

1x is de post teruggegeven door de bewoner, ik had het dus niet in de gaten gehad.
Tijdens bezorgen let ik alleen nog op huisnummer.
Groetjes, Annelies

Re: Stomme fout!

5
Toen ik anderhalf jaar geleden opnieuw begon bij Postnl (ik was eind 2010 gestopt) kreeg ik een vaste wijk toebedeeld. Hele erge leuke wijk die ik nog steeds heb.

Er zit een straat bij met even en oneven naast elkaar. De laatste straat van die ronde.

Ik had hem weleens een keer via Postservice gedaan toen ik een keer in moest vallen. Dus ik wist het.

Toen ik ingewerkt werd en de flats en de reguliere straten had gedaan kwamen we bij die straat. Je begint bij 27 en dan loop je via 26 naar 25 enz. En dan van 28 via 29 enz naar 42.

Degene die mij inwerkte grijnste al, maar ik wist het al.

Als ik hem nu loop en er is veel post maar als je dan ineens een huis moet overslaan moet je wel blijven opletten. Dat moet je sowieso. Maar je bent verspringende huisnummers gewend. Even aan de ene kant en oneven aan de andere kant. En nu loop je even en oneven naast elkaar. Ik weet zeker dat ik mij weleens vergist heb.
cron