slee...

1
Sinds twee weken bezorg ik de post met een trolley. Met al die sneeuw overal stap ik niet op de fiets.
Vandaag was het wel zwoegen. Hier in de wijk worden echt alleen de grote doorgaande wegen gestrooid. De straten daar wordt niets aan gedaan.Het lijkt er wel een poollandschap. Met de trolley is nu erg zwaar, een slee zou beter zijn... :lol:

Re: slee...

2
@slagman

ik doe het nog steeds op de fiets.
niet te zwaar laden.
over de hoofd (auto) weg is goed te fietsen.
al merk ik wel dat de vriendelijkheid van enkele autobezitters gaat afnemen.
terwijl duidelijk te zien is dat fietspaden ontoegankelijk zijn wordt je er soms zowat afgeblazen.

tot vrijdag weer rust denk ik maar. ;)

Re: slee...

3
Hoewel de hoeveelheid vandaag nog niet de helft was van afgelopen vrijdag, vond ik het vandaag
10 keer zo zwaar lopen, vanwege de hoge sneeuw. Je gaat dan zelf al heel geforceerd lopen, en ik
gebruik altijd een kar achter de fiets, die ik ook los kan koppelen en er dan zo mee kan rijden,
maar dat was ook flink zwaar ploegen, hoor... Geen benen meer over, ik ben er om 4 uur mee gekapt.
Morgen nog even gauw de laatste paar straatjes. Ga binnekort denk ik wel heel lief mijn pappie aankijken
en vragen of die niet op de een of andere manier voor mijn kar/krat een onderstel kan maken waar je een paar ski's
onder zou kunnen lassen, haha....

Re: slee...

4
Deze keer hebben vrienden mij geholpen in de zin, ze hebben hun auto centraal per routes gezet en ik kon zo de post eruit halen en bezorgen, met de fiets was het niet te doen deze keer. Dit was fantastische oplossing want ik had iets van 1500 poststukken te gaan. Mijn laatste wijk heb ik vanuit huis gedaan(lopen en bijladen en lopen maar).
Aan een slee met 2 kratten erop heb ik gedacht te gaan maken.

Re: slee...

5
elisa schreef:Deze keer hebben vrienden mij geholpen in de zin, ze hebben hun auto centraal per routes gezet en ik kon zo de post eruit halen en bezorgen, met de fiets was het niet te doen deze keer. Dit was fantastische oplossing want ik had iets van 1500 poststukken te gaan. Mijn laatste wijk heb ik vanuit huis gedaan(lopen en bijladen en lopen maar).
Aan een slee met 2 kratten erop heb ik gedacht te gaan maken.
Met de fiets valt hier ook niet te doen. De doorgaande wegen zijn wel goed berijdbaar maar dat zijn er hier in de buurt maar een paar. Alle andere straten zijn per fiets levensgevaarlijk. Je ziet ook geen fietsers op straat. En als je ze ziet dan lopen ze met de fiets aan de hand.
Ik loop twee wijken voor DHL. Eén wijk doe ik nu met de trolley maar dat is wel heel zwaar.
De andere wijk doe ik lopend vanuit huis en dan idd lopen, bijladen en weer lopen. Ik zal heel blij zijn wanneer we een tijdje verlost zijn van de sneeuw. Ik vind het op deze manier niet echt leuk meer en als de trend is dat we elk jaar dit soort winters gaan krijgen dan denk ik er hard over om van december t/m februari geen post te lopen. Dan zie ik in maart wel weer verder.

Ok, genoeg geklaagd...we gaan vrolijk verder ;)

Re: slee...

6
De bolderkar is ook nog een optie, als de sneeuw een beetje vastgelopen/vastgereden is tenminste. Die losse sneeuw gaat aan de wielen plakken, dat is niet handig. Bij mijn huidige wijk staan de huizen te ver uit elkaar om te lopen helaas. Maar bij de wijk die ik destijds bij TNT had, heb ik vorige winter regelmatig de bolderkar gebruikt. Voordeel t.o.v. een slee is dat je met de slee een wel gestrooide weg niet kan oversteken.

Re: slee...

7
Een bolderkar is idd niet zo'n gek idee. Het lijkt me met sneeuw iig handiger dan met de trolley.
Voor morgen heb ik heel weinig post. Op de website staat wel dat er in week 51 veel post is maar voor mij is het zo weinig dat ik morgen alles lopend vanuit huis kan doen met slechts 1 keer bijladen per wijk. De trolley blijft in de schuur staan (Y)

Re: slee...

8
Vorig jaar gebruikte ik een 2 ling buggy en dat was ideaal! Maar ja die had ik te leen toen. Toen rolde dat ding gewoon door de sneeuw zonder problemen. Maar ja moeten we nu met zn allen buggies gaan aanschaffen, een afkoppelbare fietskar lijkt mij beste optie!

Re: slee...

10
elisa schreef:Vorig jaar gebruikte ik een 2 ling buggy en dat was ideaal! Maar ja die had ik te leen toen. Toen rolde dat ding gewoon door de sneeuw zonder problemen. Maar ja moeten we nu met zn allen buggies gaan aanschaffen, een afkoppelbare fietskar lijkt mij beste optie!
Klopt helemaal!
Met hoge sneeuw is het op sommige stukken effe ploegen, maar verder niks dan voordelen; er kan lekker veel in.
cron