Re: Problemen met politie?

23
Dit las ik net op een ander forum. Weliswaar geen postbezorgersforum, maar alla.. het gaat over fietsen op de stoep.

>De 69-jarige Dirk Zegel werd als een misdadiger gearresteerd, nadat hij in Oud-Beijerland binnen een voetgangerszone had gefietst. De bejaarde werd gefouilleerd, in een wagen afgevoerd en in de cel gestopt. In een cel gezet vanwege een lichte overtreding. Dirk Zegel kan er nog steeds niet over uit. 'Het was: riem uit de broek. Handen tegen de muur en fouilleren. Mijn vrouw die net uit het ziekenhuis was ontslagen mocht ik niet eens bellen.< :o

Re: Problemen met politie?

24
Nou, ik fiets in mijn dorp ook over de stoep hoor. Echt wel. Elke keer met een volle tas stoep op en af? Mooi niet. Dat kost te veel energie en tijd. Gelukkig nog geen agent gezien. Mijn collega's en ik zijn het enige blauw op straat. :lol:
En als er een agent in de buurt is stap ik wel even af hoor. Vandaag had ik 1103 stuks en 87 kg. Dan ga ik heus niet van de ene naar de ander stoep lopen. Ben niet gek. Dan ben ik om 16.00 uur nog niet klaar. De grootste wijk heb ik ook nog deels met de trolley gedaan. Heerlijk ging dat. Dat ding zat ook propvol. Ik kon met recht zingen: ik heb mijn trolley volgeladen vol met veel poststukken (de originele tekst is misschien wel bekend: ik heb mijn wagen volgeladen, vol met oude.....) :D
De klemtoon moet dan op 'stuk' gelegd worden want anders kom je niet uit. Moest zelfs nog een klein deel van die grote wijk met de fiets doen omdat niet alles in de trolley paste. Ja, je moet je natuurlijk aan de verkeersregels houden. Dat weet ik wel maar die agenten rijden in hun auto's ook wel eens te hard en dat zonder zwaailichten en sirenes. Zij werken. Ja leuk, maar ik ook. En het werk moet op tijd af.

Re: Problemen met politie?

25
@Postbode7: Ik bedoelde ook met het verschil in dorp en stad het winkelgebied. Ik vermoed dat in een dorp minder snel in het winkelgebied wordt gefietst dan in de stad.

Hebben we het gewoon over de stoepen in woonwijken dan denk ik dat het gelijk is en je inderdaad anders nooit je wijken afkrijgt.

Re: Problemen met politie?

26
@berber


als je door de winkelstraat moet , ontwijk je natuurlijk de spitsuren.. ;)
smorgens om negen uur is het bijvoorbeeld nooit druk...
zit ieder of op zijn werk... of op school...
je kan niet wachten met beginnen he berber ;
vriendelijke groet postbode 21 niet te verwarren met postbode7 :lol:

Re: Problemen met politie?

28
postbode21 schreef:@berber


als je door de winkelstraat moet , ontwijk je natuurlijk de spitsuren.. ;)
smorgens om negen uur is het bijvoorbeeld nooit druk...
zit ieder of op zijn werk... of op school...


Whahaha, nah, dan sta je hier voor een gesloten deur, zonder briefbus, en jawel, na 16.30 uur idem!(winkelstraten hè!)
en in de winter nog ruimer (kortere openingstijden)

maar ... jawel ik fiets ook ten tijde dat 't kan; 'k ben trouwens onhandiger als 'k naast een eigenlijk te zwaar geladen fiets loop, dan dat ik m'n eigen gewicht op de fiets in de strijd gooi, en heel langzaam fiets...

de zgn plisie kent me nu,('k werk nu zo'n 10 j voor de post :o ) en knijpt gelukkig altijd 1 of 2 oogjes

Re: Problemen met politie?

30
@fiets


foutje... vanaf 9 uur fiets... de meeste winkels zijn vanaf half tien wel open, uitgezonderd de maandag
zijn bij jou de winkels om half 5 al dicht? waar bezorg je ... in de rimboe :lol:

@marius

het ging over.... op de stoep fietsen in een winkelgebied..
sandd gaf ooit een niet bindende aanwijzing... over het persoonlijk afgeven van post bij
winkeliers/ bedrijven.

vrije keuze om het wel/niet te doen.
cron