Re: Postbezorgen met kinderen?

11
Nou net weer 3 straten gelopen met de kids. Het was even kiezen of richting school of van school terug met 1 kind. Heb gekozen voor de heenweg en de oudste vond het weer schitterend. Telkens roepen of hij het in mocht werpen. en natuurlijk hou ik wel in de gaten of het netjes en goed gaat.
Hadden 1 autogarage waar het afgegeven moest worden en die monteurs stonden wel even stom te kijken. Maar heb goedemorgen en alsjeblieft gezegd en de oudste ook :lol:

Dus nu nog 1 straat en dan zijn we klaar.

Re: Postbezorgen met kinderen?

12
Met veel post laat je het wel, het is geen doen om steedds je kroost mee te nemen , het werkt ook niet vlot en mensen zeuren altijd wel daarover.
Heb je weinig nou neem m lekker mee! Ik nam zo mijn hond wel s mee met kleine hoeveelheden, hond aan mijn buidelriem vast en ik met de posttas lopen. Maar ook daarover kunnen mensen klagen.
Het staat niet professioneel honden en kids mee nemen.

Re: Postbezorgen met kinderen?

13
Ok het is november. Mijn eerste dag met mijn jongste. En ik voel mij doodongelukkig. Nee niet dat hij thuis is hoor. Wel dat ik post en een kind heb.
Wat vond ik het heerlijk op mijn post te lopen. Iets van mijzelf, geen kinderen, geen huishouden, (geen man). Maar gewoon mijn post en ik.
Het voelde totaal niet ok om de post te lopen samen met de kleine. Hebben we het zo slecht dat ik voor dit geld nu met die kleine in de wagen dit werk moet doen??
IK WIL GEWOON IETS VAN MIJZELF!!!!
En dan maakt het geld mij niets uit, maar ik wil het niet doen om het moeten en het dan maar moeten doen met kinderen. Ik wil gewoon een heerlijk rondje kunnen lopen en kunnen genieten van mijn anderhalf uur vrijheid! Dat is eigenlijk wat ik de afgelopen maanden geleerd heb.

En dat mijn oudste zoon in de vakanties een paar straten meeloopt (en mijn man thuiszit die ik kan bellen als mijn zoon het zat is) of als we naar school lopen een paar straten helpt vind ik en hij gewoon ontzettend leuk. En is geen verplichting.

Maar met de jongste in de buggy vertraag ik en loop ik ellendig en niet lekker rond......dus moet ik jullie nu toch gelijk gaan geven.

Een oplossing weet ik nog niet. Ik zit met de winkels in mijn wijk die bepaalde openingstijden en geen brievenbussen hebben. Dus ik heb onbetaalde oppas nodig of een andere wijk ;)

Re: Postbezorgen met kinderen?

14
@berber

nee joh, die winkels moet je erbij houden...
als het een strenge winter wordt heb je dus ook plekken waar je weg bent uit de
sneeuw/hagel/kou...

Tip 1:
werkt je man 5 volle dagen... anders kan hij natuurlijk een slag 2 uur oppassen!
je bent beide ouder toch?
je blijft een betere vrolijker moeder/partner als je ook tijd voor jezelf hebt.

Tip 2:
kijk om je heen in de straat/buurt/schoolplein
maak contact met moeders/vaders met een kind dat even oud is ..
stel een ruil voor... 1 x per week ( dat is niet te veel) jij haar kind erbij ,,
, hebben ze direct een speelgenootje en andersom..

zo,n moeder ziet direct de winst... heeft ze ook is twee uur de tijd voor zichzelf..
zo lossen de meeste moeders het op.

of.... wacht tot de jongste naar de peuterspeelzaal kan ( 2 jaar?)
en ga savonds cursussen volgen/ sporten om tijd voor jezelf te creeren..

mag je partner mee beslissen... je doet iets wat geld oplevert of je gaat iets doen wat geld kost :lol:

sterkte berber!

Re: Postbezorgen met kinderen?

15
Zo deed ik dat ook hoor. Toen ik net via Selektmail was begonnen in 2004, waren de kinderen nog een stuk kleiner. In de klas van de jongste zat een meisje dat veel met de jongste speelde en die moeder bood aan af en toe op mijn beide kinderen te passen als ik niet uitkwam met de tijd. Dus na school. En dan soms tijdens vakanties of andere dagen, paste ik weer op haar jongste. No problemo. En de kids hadden weer een speelkameraadje. Later ging mijn man 2 dagen in de week thuiswerken, toen voor TNT ging werken. Dus was het mooi opgelost.

Re: Postbezorgen met kinderen?

16
Heb mijn man een mail gestuurd hoe ik mij voel en dat we het er vanavond nog even over moeten hebben.
Hij werkt fulltime. Alleen op woensdag zou hij eerder thuis kunnen zijn, maarja dan heb ik geen post he van VSP.
andere organisaties daar moet ik te vaak voor lopen, 1 dag is genoeg voor mij.

Opa en oma hebben aangegeven AF en TOE wel in te willen springen, maar dus niet elke week. Andere moeders heb ik nog niet kunnen vinden :? . Wel bij sommigen een balletje opgegooid, maar geen gehoor helaas.

1) de wijk wil ik liefst ook niet kwijt. Het zijn gewoon super mooie lange straten. Eigenlijk geen kleine straatjes. Wat je in een woonwijk wel vaak ziet. En de winkelstraten zijn gezellig.

Ach er zal wel een oplossing komen.

Re: Postbezorgen met kinderen?

17
Je mag ook 's avonds lopen hoor, als dat eens een keer zo uitkomt. Bijvoorbeeld als niemand op je kind kan passen. Je mag sowieso tot 9 uur 's avonds lopen. Dus misschien kun je de post dan die keren dat je geen oppas hebt, beginnen te lopen als je man thuiskomt van zijn werk. De andere keren is er misschien wel iemand die op kan passen. Voor je het weet zit je kind op school of de peuterspeelzaal en dan kun je overdag lopen.
Is dat geen oplossing?
cron