10 meter-regel

1
Ik weet dat bij PostNL de 10 meter-regel geldt, maar geldt dat ook voor de andere postbedrijven?

Als een woning niet aan de 10 meter-regel voldoet, wat doet jouw postbedrijf daaraan?
ex Sandd Postbezorgster

Re: 10 meter-regel

2
PostNL heeft wel de 10 meterlijn, maar doet daar verder ook niks mee.
Hetzelfde geld voor brievenbussen die niet aan de standaard norm voldoen.
Sommige bewoners zijn wel genegen als je ze erop aanspreekt een buitenbus te plaatsen binnen de 10mtr.
Wat betreft de deurbus, ze gaan er geen andere deur voor inzetten.
Dus....gewoon bezorgen, de evt extra tijd wordt bij mij gewoon uitbetaald.

Re: 10 meter-regel

3
Dit besluit geldt niet alleen voor Post .nl maar het is voor allen, als jij bijv een paar van die dwarsliggers hebt die hun bus perse bij hun huis houden ipv aan de straat, nou dan bezorg je die ook minder vaak zou ik zeggen! dan kun je evt de post opsparen voor 1 week.

Re: 10 meter-regel

4
elisa schreef:Dit besluit geldt niet alleen voor Post .nl maar het is voor allen, als jij bijv een paar van die dwarsliggers hebt die hun bus perse bij hun huis houden ipv aan de straat, nou dan bezorg je die ook minder vaak zou ik zeggen! dan kun je evt de post opsparen voor 1 week.
PostNL heeft nog altijd een bezorgplicht van 6 dagen.
Ik heb er geen problemen mee.
Het opsparen(dus niet bezorgen) van post door pbz komt al genoeg negatief in de publiciteit op het moment.
Je weet waar je aan begint en anders moet je ermee stoppen.
Je krijgt nergens je geld voor niks doen.

Re: 10 meter-regel

5
Kom op brievenbus denk eens na!
Er zijn van de lange weggetjes waarvan de bewoner shet gewoon vertikken zich aan te passen aan het besluit nou ok betekend wel iets minder vaak de post op hun mat opsparen dus. Ze krijgen het dan 1 x per week in een keer.
Klachten? Nou nee maar ze hebben daar ook geen recht op zie brievenbus besluit.

Re: 10 meter-regel

6
Bij een slechte voorbereiding en geo loop je ook heel wat meters extra en vind dat ergerlijker.
Keur die bus op meer dan 10 mtr ook niet goed, maar soms is het niet anders.
En aan opsparen begin ik in ieder geval niet.
Zoveel mensen, zoveel meningen en daar laat ik het maar bij.

Re: 10 meter-regel

7
Nu ietsje verder dan 10 m doe ik ook niet moeilijk maar wel met die lange weggetjes waarvan de bewoners het vertikken de bus aan de straat te plaatsen. Dat dus!

We hebben er eentje hier met zon bus en rare loslopende hond, het kwam ervan dat bezorgers weigerden daar de post te bezorgen. Die bewoner vertikte het zijn bus aan de straat te plaatsen, nu heeft een collega een goene bus opgehangen voor hem aan de straat. Aardig toch.
Ik heb in de smn periode daar de post in een plastik tas gedaan en opgehangen aan zn hek, aan de verharde weg dus.
En dat werkte wel. Nooit klachten gehad.

Re: 10 meter-regel

8
brievenbus schreef:Bij een slechte voorbereiding en geo loop je ook heel wat meters extra en vind dat ergerlijker.
Keur die bus op meer dan 10 mtr ook niet goed, maar soms is het niet anders.
En aan opsparen begin ik in ieder geval niet.
Zoveel mensen, zoveel meningen en daar laat ik het maar bij.
Mee eens....opsparen is not done!

Re: 10 meter-regel

9
@elisa

nu komt er ws. geen klacht bij jouw depot binnen van deze bewoner..
als je rechtstreeks voor sandd werkte elisa,, dan lig je er na 3 meldingen gewoon uit.

wij , als bezorgers...kunnen het vervelend vinden zo,n situatie,, maar we bepalen niet of de post dan
maar niet gewoon wordt bezorgd.
zit je nou de boel te stangen?

wat ik zou doen.... gewoon bezorgen. ;)

postbezorgen hoeft toch niet altijd LEUK te zijn..
bij ieder werk heb je wel is iets wat je minder vind :lol:
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 07 dec 2011, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: 10 meter-regel

10
Nee hoor ik stang niet maar vertel gewoon hoe men ermee omgaat hier, ik ben niet de enige hoor!

Men gooit je er echt niet hierom uit, ze zijn al blij dat ze vaste bezorgers hebben die al jaren meelopen, dus zo is het niet hier,gelukkig!
En laat ik dit nog even vertellen dat een dame als voorbeeld het volledig snapt dat wij dan eens per week komen omdat haar bus iets van 250 m van de straat is gelegen. Zand en modderpaden daar dus.

Maar ja als je een zeikerd treft, zoals wij die hebben dan lossen we het wel op! Opsparen dus!
cron