Re: Te zware fietstassen?

11
slagvaardige schreef:Ik heb gelukkig muurtjes bij de loopstraten en fietsenrekken bij de flats.
fietsenrekken?
dat raad ik je af ; ik heb wel es meegemaakt bij de supermarkt dat mn fiets was omgewaaid terwijl die in zo'n rek stond waar je je voorwiel in zet , het was een hele sterke fiets , en er hingen al twee zware tassen aan het stuur , en de achtertassen waren ook zwaar beladen , ik breng mn karretje terug naar binnen , kom terug en daar lag mn fiets, MET HET VOORWIEL NOG STEVIG IN HET REK!! Daar zat dus een hele fikse slag in! temet 90 graden!
Gelukkig was ik toen slim : ik haalde de tassen dr af toen die nog lag ,met het voorwiel nog in t rek , en gebruikte het rek toen om het wiel weer terug te buigen. het werkte ! ik kon direct weer fietsen!

Re: Te zware fietstassen?

12
Ik heb een oplossing voor de zware fietstassen, ik heb een karretje gebouwd waarop de fietstassen kunnen hangen zodat je fiets ontlast word en gewoon op de zijstanddaard kan staan, ik heb er inmiddels al 3 gebouwd en ze bevallen prima, ik ga deze week weer op jacht naar onderdstelletjes, ik bouw ze op een scootmobiel onderstel, alleeen de achterkant en dan zonder de motor, het kan veel gewicht aan en ik ben aan het denken aan een mogelijkheid om een extra kratje er onder te hangen en bovenop nog eentje, dan kan je nog meer menemen en verdien je de herlaadvergoeding makkelijker. De karretjes kosten nu ongeveer 50euro aan materiaal. Voor een handige Harrie zijn ze makkelijk zelf te bouwen.

Re: Te zware fietstassen?

13
Sjee zeg wat handig jij hebt dat gemaakt!! Ik had daar wel s aan gedacht ja dan blijft t bij een idee maar 2 linkerhanden gaat dat niet.
Ik heb wel een boodschappenkarretje omgeturnd voor looppost maar die zijn niet supersterk, met een buggy onderstel wel.
Kom s langs en maak van die wielen onder mijn tassen...wie volgt?

Re: Te zware fietstassen?

14
Koewartje

kan je de foto niet hier plaatsen? ik heb deze wel is gezien op een ander forum.
heel slim bedacht. :!: (Y)

maar als de achterkant nu nog zwaarder wordt.. hoe houd je dan de voorkant van je fiets op de grond
als je steil omhoog gaat?

Re: Te zware fietstassen?

17
Een fietskar of aanhanger is een goede oplossing als je problemen hebt met het neerzetten van je volbeladen fiets.
Op Marktplaats zie je wel goedkope fietskarren. Ik ken een Sandd bezorger die heeft een hondekar aan zijn fiets hangen...hehe ook heel handig.

Heeft Sandd eigenlijk trolly's ? Bij SMN had ik een trolly te leen. Best wel handig zo'n ding.

Re: Te zware fietstassen?

18
Ik krijg ook wel eens de 'stomme vraag' of ik hem op de standaard kan zetten. Nou, dat gaat zeker niet lukken. Ik heb vaste bomen, paaltjes, lantaarnpalen, hegjes of hekjes waar ik die fiets tegenaan parkeer. Bij de lantaarnpalen zorg ik ervoor dat het zadel of de linkertrapper vast tegen de paal staat. Dat gaat meestal goed. Ja meestal, want soms glijdt die fiets er toch nog onderuit. Maar met vaste plaatsen hoef ik niet te zoeken. Dat scheelt veel tijd. Heb ik veel post en bijna huis aan huis, dan stop ik de post in de trolley en ga lekker wandelen. Later pak ik dan nog wel de fiets als ik post heb voor straten die niet in mijn wijk liggen (foutsorteringen in eigen dorp of post van de Gicopost die niet voor mijn vaste wijk is). Ik ben hier een bekende postbode dus laten ze mijn fiets wel staan. Ik zorg er wel voor dat de boel in mijn tassen zoveel mogelijk in balans is. Regelmatig laad ik stapels van links naar rechts. Ik loop namelijk aan de rechterkant van mijn fiets dus dat is dan wel zo makkelijk.
cron