Re: Risico gebieden: Minder leuke buurten

21
verzendenenontvangen schreef:Indien je een vergelijking maakt is het niet "TNT loopt sneller als jouw" maar TNT loopt sneller dan jouw".

Tot nu toe niet echt problemen gehad in de wijk gelukkig. Wel wil ik graag mijn fiets in de gaten houden dat er geen mensen bij komen. Soms heb je er even geen zicht op, dat vind ik dan wel vervelend. Ben dan bang dat anderen in de fietstassen gaan rond sneupen. Ik doe ze altijd dicht natuurlijk.
En dan doe jij het ook fout @Verzenden, want het woord "Jouw" drukt bezit uit. Het moet dus zijn "Loopt sneller dan JIJ!" :mrgreen:
Je kunt wel zeggen "Het is jouw fiets"

Re: Risico gebieden: Minder leuke buurten

23
Ik werk dan wel in een dorp, maar ook daar heb je minder goede en de betere buurten. Persoonlijk voel ik me beter in een slechte buurt. En dan vooral omdat mijn fiets daar veiliger staat dan in de villa wijk. De mensen zijn gezelliger in de "slechte" en de klierjochies zijn daar grof, maar minder klierig.

Mijn negatieve ervaringen heb ik vooral opgedaan in de villa wijk. Grote waffel van mensen die vinden dat je fiets niet onbeheerd moet blijven, ze hangen gelijk aan de telefoon naar je baas als er wat verkeerd is bezorgd. En zijn behoorlijk uit de hoogte. Immers als postbezorger heb je geen opleiding, ben je een werkloze met behoud van uitkering en vooral niet te vertrouwen.

Figuren die vreemd doen heb je overal, maar de kans dat je je wijk leert kennen inclusief mensen is in een "slechte"wijk groter dan in de "nette".

Re: Risico gebieden: Minder leuke buurten

24
Haha! Ik liep al eerder een aso probleemwijk, daar had ik nooit problemen maar de wijk die ik nu loop is echt pittig af en toe. Dat soort figuren en erger, drugs drank probleemgezinnen dealers et etc.
Hoe deal je daarmee, vaak met een grap en een grol gaat t goed. Maar het gaat ook wel s mis, ik ben al bedreigt eerder door een dealer, dat verhaal staat ook bij mijn blogjes en onlangs is mijn fietszadel kapot gesneden.
Heb al eens bijn a een luier op mn hoofd gehad. Moet altijd zig zaggend door glas fietsen, of om de lege pakken melk,stukken meubels, speelgoed, tuinstellen. dat ligt dan voor de flats.
Ik blijf deze wijk lopen want het heeft wel wat!

Re: Risico gebieden: Minder leuke buurten

26
Vandaag los lopende hond met soort van varkenskop. Gelukkig gaf de eigenaar aan om maar niet naar haar huis te gaan, want haar hond is niet te vertrouwen. Lekker dan! Gelukkig bleef dat beest zitten waar die zat. Hij hield me wel goed in de gaten. Vervolgens ging ie nogal luidkeels roepen. Ik heb 'n hekel aan harde geluiden. Gelukkig had ik de fiets dicht bij me. Laatst had ik van die springende honden op me. Ik vind springende vlooien al irritant. Gelukkig zijn er regels voor bij honden.
cron