Re: Honden verjager?

27
wij hebben er één gekocht nadat mijn man al twee keer flink te pakken was genomen.
bij de laatste keer heeft dat die mensen een hoop geld gekost.
Nu neemt hij hem mee op iedere ronde, maar er zijn ook honden bij waar hij vrienjes mee is.
Die staan hem trouw op te wachten.

Re: Honden verjager?

28
Doet mij denken aan een leuk verhaal dat ik meegemaakt heb in mijn wijk. Er was eens een hond die vreselijk begon te blaffen en grommen als ik met post in de buurt kwam. Hij vloog dan ook naar de brievenbus. De mensen hadden daarom een bakje aan de binnenkant van de deur opgehangen, zodat hij de post er niet uit kon halen.

Het blaffen en grommen werd minder. Ik loop deze wijk nu zo'n twee jaar. En nu zit hij sinds een tijdje op de vensterbank te wachten. In het begin blafte hij nog wel als ik tuinpad op liep, maar sinds vorige week is hij stil en zit hij mij alleen maar aan te kijken. Ik dacht 'hij kent mij nu!' 'yes' haha

Dus ik ben vriendjes geworden met die hond. Blijkbaar vertrouwt hij het nu.

In diezelfde wijk is ook een vals loeder, die voor mijn tijd een keer door de voordeur is gevlogen. Die voordeur is nog steeds met planken dichtgespijkerd. Blijkbaar hebben die mensen geen geld om de deur te laten vervangen. Of ze denken dat hij er zo weer doorheen vliegt. Het is een enorme bouvier. Als ik met de post aankom, dan ben ik steeds bang dat hij nog eens door de ramen vliegt. Zo gaat hij tekeer. brrrr.

@VenO, zo'n fwiet fwieuw geval heb ik eens in mijn Postnl wijk gehad. Zat er zo'n vogeltje bij het raam. Zo'n plastic geval en toen ik langs liep, maakte dat speelding dat geluid. Was wel grappig. :lol: Ik schrok me lam in eerste instantie. :lol:

Hij is alleen rustig als het vrouwtje erbij zit.

Re: Honden verjager?

29
Haa ik heb 2 voortuinen nu met katten verjagers en kan meepraten daarover.
paar buren willen ze daar ook dus het worden er meer tzt.
Maar eerlijk gezegd vind ik vuurwerk erger. Daar schrik ik echt van brrrrr.Even doorbijten nu met zn allen!

Het geluid vind ik meevalen van de katten dingen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zo hou ik niet van verkeersgeluid lawaai bah !

Re: Honden verjager?

30
Je hebt verschillende soorten kattenverjagers. De ene maakt meer volume dan de ander. Zo geeft de Tuinwachter 140 decibel af volgens de specificatie. Er zijn ook andere varianten die zachter afgesteld staan. Meestal kun je dat helaas niet instellen. Elk mens reageert weer anders erop. Kun je misschien aangeven welke merk/type het gaat Elisa?
cron