Vooruitgang?

1
Net als ik mijn frisgewassen postjack van de lijn haal krijg ik een sms-je dat wegens grote drukte de post is vertraagd. Zo, eerste keer dat ik hier melding van krijg. Opgetogen als ik al ben (zal het dan toch bestaan bij de post: communicatie?) word ik even later ook nog gebeld: of ik heb doorgekregen dat de post later wordt aangeleverd? Keurig het tijdstip erbij waarop het busje naar verwachting bij het depot zal zijn. Binnen één uur al meer communicatie dan in het eerste half jaar bij elkaar.
Als ik bij het depot aankom klets ik nog even met een collega die al staat te wachten. Daardoor heb ik het niet meteen door: in een dag tijd heeft het depot een complete metamorfose ondergaan. Stellingkasten, met voor elke wijk een eigen schap, verbanddoos, bandenplakspullen.... ik ben nog niet uitgekeken als de post arriveert. De hoeveelheid valt me mee, na alle geluiden over de megadrukte. Drie tassen post, plus de kieslijsten. Het glijdt er lekker in, want hoera, de min of meer vaste sorteerder is er weer.
Als ik een paar uur later de elastieken van de laatste bundel trek, belt de teamcoach. Oh nee toch, niet weer een wijk blijven staan? Nee hoor, even vragen hoe het gaat en nog een bedankje voor een melding van gisteren. Huh? Veel van die momenten dat je in een droom denkt: 'dit kan niet waar zijn, ik droom'. Maar als ik een hand vrij heb om in mijn arm te knijpen word ik maar niet wakker. Het is alsof ik ineens bij een heel andere organisatie werk. Of zal morgen alles weer 'normaal' zijn?

Re: Vooruitgang?

3
O ja, ook daar ben ik van op de hoogte gebracht. Wat een verschil met een tijd geleden, stond je rustig anderhalf uur voor het depot te blauwbekken (met -10 graden) zonder ook maar iets te horen.
cron