Re: Pakketbezorgers

21
Bij postNL mogen we ook geen pakjes afgeven zonder kennisgeving. De pakketbezorger weet 200% zeker waar ik woon, dus als hij een pakje voor me heeft en me onderweg tegen komt in een totaal andere wijk, dan geeft hij dat aan me. En ja, misschien dat mensen die dat dan zien denken dat die man zich niet aan het protocol houdt.

En als mensen een briefje op de deur hebben met bijvoorbeeld: b.g.g. pakje op nr. 43 dan doe je dat uiteraard en doe je ook altijd een kennisgeving in de bus.

Als pakjes niet in de brievenbus passen, dan mogen we ze bij postNl ook niet half laten uitsteken of domweg op het tuinpad gooien, maar moeten we dit aan de buren afgeven (of mee terug nemen als de buren ook niet thuis zijn en/of het niet willen aannemen) en AlTIJD een kennisgeving in de bus doen (standaard kaartjes waarop je alleen het huisnummer van de buren en je naam/inititalen hoeft in te vullen).

Re: Pakketbezorgers

22
@sunbow

is het verschil dan mischien hierin dat "onze "postnlbezorger niet bij postnl in loondienst is maar werkt
voor een subcontractor? hij heeft ook geen postnl overhemd aan ofzo. wel een witte bus. :D
Hard werken doet ie wel. savonds om 9 uur in de straat is geen uitzondering.

Re: Pakketbezorgers

23
Subcontractors horen ook gewoon een kennisgeving in de bus te doen. Maar de manier waarop postNL met subcontractors omgaat (stukloon uitbetalen bijvoorbeeld) is natuurlijk beneden alle peil en ik denk dat ze tijd proberen te winnen door dan maar geen kennisgeving in de bus te doen (wat natuurlijk niet mag) Subcontractors horen ook gewoon het beruchte postNL zweetshirt (of andere bedrijfskleding zoals een postNL vest of jas) aan te hebben.

Op mijn woonadres krijg ik de pakketten ook van een subcontractor en die doet wel netjes een kennisgeving in de bus.

Bij postNL komen de pakketten die niet door de brievenbus passen overigens via een andere BV (aan de top houden ze het graag simpel ;)). Dus aanspreken en als dat niet helpt gaan klagen (en duidelijk aangeven dat het om een pakket gaat) is het enige wat je kunt doen.
cron