Pakketbezorgers

1
Waarom bellen de meeste pakketbezorgers altijd zo ontzettend hard aan? Ik schrik mij elke keer weer het laplazarus. :shock:

Die van TNT valt wel mee. Maar net belde er een van Selektvracht aan. Ik kreeg zowat een hartverzakking. :o

Re: Pakketbezorgers

6
slagvaardige schreef:Ze kunnen toch ook wel normaal aanbellen? Ik hoor die bel toch wel. Dat hele harde aanbellen is zo overdreven. Ik hoef niet altijd van zolder te komen. :mrgreen:
Wat een gezeur. Wees blij dat ze duidelijk aanbellen. Je wil niet weten hoe vaak er bij ons op kantoor juist klachten binnenkwamen van mensen dat ze de bel niet gehoord hadden en vervolgens zo'n briefje aantroffen, met "wij troffen u niet thuis".

Verder moet je niet vergeten dat, zeker bij elektrische bellen (dus niet bij ouderwetse trekbellen) je niet hard of zacht kunt bellen. Je kan de knop lang of kort indrukken, that's it.

En omdat het belgedeelte binnen hangt en de aanbeller buiten voor een dichte deur staat klinkt een bel binnen ook altijd harder dan buiten. Dus waarschijnlijk heeft de aanbeller niet eens door hoe hard het geluid voor jou is.

Kortom: Vindt je het geluid van je bel te hard, zet 'm dan zachter of koop een andere bel.

Re: Pakketbezorgers

7
Ik ben het helemaal met je eens Newman. Wij buiten horen niet hoe hard die bel binnen eigenlijk klinkt. Je hebt ook van die rubberknoppen die je helemaal diep moet indrukken en dan nog hoor je de bel buiten niet overgaan. Bij die bellen klop ik voor de zekerheid ook met mijn linkerhand (met ring) op het glas van de deur of het raam. En natuurlijk kom je niet altijd van achter uit de tuin of de zolder maar dat kunnen wij (bezorgers) ook niet weten. We willen gewoon graag dat de mensen horen dat we voor de deur staan zodat ze achteraf niet kunnen zeggen dat we niet gebeld hebben en ze toch thuis waren. Tja. Wij pakjes bezorgers doen ook maar ons best.

Re: Pakketbezorgers

8
Ja hallo, ik ben geen boeman, dat ik erop mopperde. Zo'n persoon kan toch gewoon normaal aanbellen, zoals anderen ook doen. Deze man belde gewoon heeeeel laaaaaang aan. Was denk ik bang dat ik de bel niet hoorde.

Ik kan me wel voorstellen dat hij zeker wil weten dat ik of andere klanten de bel hoor, zodat ze niet voor niets hoeven te komen en in die zin kan ik het mij ook voorstellen. Maar ik schrok me gewoon rot. Het valt mij op dat dit vaak gebeurd als er een pakket aangeboden wordt. Het zeker willen weten dat de klant open doet, zal dan dus wel de reden zijn.

Die man van TNT belt ook gewoon aan. Dus het kan wel. (Y) Die bel van mij is trouwens wel te horen als je buiten staat. Maar het klopt dat er deurbellen zijn die je buiten niet hoort. Dat is wel heel lastig en dat kon die pakketbezorger van Selektvracht natuurlijk ook niet weten. Hij is wel vaker aan de deur geweest, maar ja, hij heeft veel meer klanten, dus dat onthou je niet. Dat begrijp ik wel.

Re: Pakketbezorgers

9
Ha, dus met 'hard' bedoel je gewoon 'lang'.... :lol:

Vorige week zag ik een briefje op een deur met het verzoek om hard te bellen..ik vroeg me af hoe je dat doet maar daar zal ook wel 'lang' zijn bedoeld ipv 'hard' :mrgreen:
cron