Re: Pakketbezorgers

13
postboy schreef:Ik ben een keer op straat gevraagd: Jij bent toch die en die van nummer 202? Dat kon ik niet ontkennen en kreeg op straat een kilometer van huis een pakketje mee. Zonder aanbellen of kloppen.
was dat een bezorger van PostNL, wij mogen dat nl. nooit doen.

Re: Pakketbezorgers

14
Ja Postboy. Er zijn helaas bezorgers die het met de protocollen niet zo nauw nemen. Het is niet de bedoeling pakjes aan mensen op straat te geven. Het is eigenlijk verboden. We moeten altijd bij het huis aanbellen. Staat iemand in zijn voortuin dan moeten we vragen of hij of zij zich kan legitimeren of we vragen de naam van die persoon en op welk nr. die woont. Klopt het? Dan vraag ik of hij/zij het pakje binnen neer wil leggen. We mogen dus niet een pakje voor de deur neerleggen ook al vragen ze dat. Ze moeten maar gewoon aan de deur komen en het pakje in ontvangst nemen. Komen ze niet dan gaan we naar een van de buren. Als dat tenminste mag. Zo niet (nbb: dwz. niet bij buren) dan nemen het weer mee terug en krijgen ze een kaartje in de bus wanneer we weer langskomen. Het draait allemaal om kwaliteit. Daarop moeten onze klanten en consumenten kunnen vertrouwen. Dat is mijn mening tenminste.

Re: Pakketbezorgers

15
postbode7 schreef:Ja Postboy. Er zijn helaas bezorgers die het met de protocollen niet zo nauw nemen. Het is niet de bedoeling pakjes aan mensen op straat te geven. Het is eigenlijk verboden.
Als je je strikt aan de protocollen gaat houden krijg je rare situaties.
Bezorger belt aan, bewoner doet open en komt naar buiten.
Bezorger: "Sorry bewoner, ik mag U het pakje niet overhandigen want U staat op straat".

Re: Pakketbezorgers

17
Ike, het is natuurlijk anders als de bewoner van binnenuit de deur open doet waar jij voor pal staat. Als je dat ziet dan kun je het natuurlijk wel afgeven. Als de deur open is en de bewoner voor in de tuin aan het werk is kun je het pakje ook wel afgeven. Ik bedoel dat je het NIET af mag geven aan willekeurige mensen die gewoon op straat of de stoep wandelen en zeggen dat ze de bewoner zijn. Hallo, dat kan iedereen wel zeggen. Dan moet je wel om legitimatie vragen of de naam, straat en het huisnummer waar ze wonen. Je mag het ook niet voor de deur leggen want dan kunnen anderen het pakje weghalen. Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.

Re: Pakketbezorgers

18
postbode7 schreef:Ike, het is natuurlijk anders als de bewoner van binnenuit de deur open doet waar jij voor pal staat. Als je dat ziet dan kun je het natuurlijk wel afgeven. Als de deur open is en de bewoner voor in de tuin aan het werk is kun je het pakje ook wel afgeven. Ik bedoel dat je het NIET af mag geven aan willekeurige mensen die gewoon op straat of de stoep wandelen en zeggen dat ze de bewoner zijn. Hallo, dat kan iedereen wel zeggen. Dan moet je wel om legitimatie vragen of de naam, straat en het huisnummer waar ze wonen. Je mag het ook niet voor de deur leggen want dan kunnen anderen het pakje weghalen. Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.
Maar in het geval waar het over ging, ging het ook niet om een willekeurig persoon op straat.
Het ging om een persoon waarvan de bezorger wist dat die in die straat op nummer 202 woonde.
Waarom keur je het gedrag van die bezorger dan af?

Re: Pakketbezorgers

19
@postbode7

zo te lezen houd jij je aan het protocol van dhl. prima toch.
de pakkettenbezorger van postnl hebben we deze week weer eens duidelijk gemaakt
dat hij niet bij iedereen in de straat een pakketje van ons mag bezorgen.

en als hij dat wel doet, dan graag een briefje door mijn bus waar het is afgegeven.
een buurman van 6 huizen verderop kwam me savonds een pakketje brengen.. :P
maar geen bericht in mijn bus. :?
cron