Re: Lastige brievenbussen

11
Bij de IB-Groep kregen we op cursus te horen dat wanneer de hond het poststuk heeft opgegeten: Zij gaan er gewoon vanuit dat het poststuk ontvangen is, ook al is het opgegeten door de hond.

Bij PostNL heb je mogelijkheid tot te kleine brievenbus. Bij Sandd mag je niet bij de buren afleveren en gaat het terug naar de afzender indien het poststuk of buspakje niet past door de brievenbus.

Re: Lastige brievenbussen

12
verzendenenontvangen schreef: Bij PostNL heb je mogelijkheid tot te kleine brievenbus. Bij Sandd mag je niet bij de buren afleveren en gaat het terug naar de afzender indien het poststuk of buspakje niet past door de brievenbus.
+1 voor Sandd, voorkomt een hoop gezeik voor de bezorger/ster

Re: Lastige brievenbussen

13
ooo zoo irritant.. In mijn wijk is er een brievenbus waar als je post erin doet, die soms van onder weer uit floept.. Dus nu houd ik mijn hand elke keer eronder om te voorkomen dat de post op de grond ligt.. Als de post er inderdaad uit floept, doe ik hem er weer in tot hij erin blijft..
ex Sandd Postbezorgster

Re: Lastige brievenbussen

14
De buiten brievenbus van Brabantia:

Wanneer de klep zich bevindt aan de bovenzijde dan kun je meestal buspakjes er wel in krijgen. Echter wanneer de klep van de buiten brievenbus aan de voorkant zit dan komt het buspakje aan de achterzijde van de buiten brievenbus hier tegen aan. Dus dan blijft je buspakje een deel in de buiten lucht! En dat mag natuurlijk niet. Deze brievenbussen lijken oog waarschijnlijk te voldoen aan de afmetingen maar dat is dus niet zo. Ook aan de achterzijde van de brievenbus ingang moet voldoende ruimte zitten.

Eisen brievenbus:

http://www.postnl.nl/zakelijk/Images/Br ... 509855.pdf

Daarin staat dat je ook geen krachtige veren mag gebruiken bij een brievenbus!

Dus de ruimte achter de inwerp ruimte moet minimaal 15 cm zijn.

Re: Lastige brievenbussen

16
In de Postregeling 2009 staat wel over de afstand tot de openbare weg en huisnummer verplicht is. Maar niets over veertjes en boutjes.

rtikel 6

1.De vorm en de kleur van de brievenbussen is zodanig, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbussen van een verlener van de universele postdienstverlener niet mogelijk is.
2.De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend.
3.De afmetingen van de vrije inwerpopening bedragen in de lengte ten minste 265 mm te en in de breedte 32 mm.
4.De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.
5.Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van poststukken, dan is de inwendig bruikbare breedte ten minste 270 mm en zijn de twee andere inwendige bruikbare afmetingen ten minste 150 en 380 mm.

zie: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025578/g ... 07-11-2012

Zonder verwondingen is natuurlijk breed te interpreteren.

Re: Lastige brievenbussen

19
Enige lastige aan die brievenbussen vind ik, dat als er een krant en/of reclame in zit het moeilijk is om de post er nog bij te krijgen op een nette manier.
Kunnen die bezorgers ook niets aan doen, die moeten hun lading ook kwijt en kan me voorstellen dat ze dat niet eerst gaan strijken om het strak in de (buiten)brievenbus te deponeren.
cron