Re: Dieven op pad?

15
Gisteren is bij mij in de stad de fiets van een postbezorger gestolen.
Was binnen een rondje van 5 minuten gebeurd.
Ik denk dat de dieven de volle posttassen wilden hebben omdat er met moederdag vaak veel kleine pakketjes bij zitten van bol.com b.v.
Helaas vergoed post.nl niet je fiets.
En is de bezorger aansprakelijk volgens de wet?

Re: Dieven op pad?

16
@Doro

als je een rondje loopt van 5 minuten en je hebt geen zicht op je fiets dan zou ik hem op slot zetten.
dat werkt in ieder geval vertragend.. en fietstassen niet open laten staan ,maar dan moet je wel riempjes hebben... met een beetje wind waait je tas zo open..

of ze mieteren de posttassen in de bosjes en kapen de fiets.
leuk verschijnen er weer berichten in de krant van.. postbezorger dumpt post in de bosjes. :? .

je bent zelf verantwoordelijk voor je fiets maar hoe ze de ontbrekende post gaan claimen?

als post afgesloten in de fietstassen moet blijven.. wat dan met veel bezorgers die om een rondje
depot te besparen zich torenhoog vullen met extra tassen..en volle fietsmanden?

Re: Dieven op pad?

17
het is wel erg dom om je fiets niet op slot te zetten. ik doe dat altijd, omdat me postwijk al niet zo gezellig is.
och, ik heb wel eens kinderen betrapt met het stelen van post.. ik kwam net aangelopen en zei heel lief *ken ik wat voor jullie betekenen? of zal ik jullie moeder ff waarschuwen?* en poeff weg waren ze.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Dieven op pad?

18
ik doe ook bijna altijd mijn fiets wel op slot als ik een stukje rond ga lopen voor je het weet gaan ze er met je fiets vandoor en dan ben je inderdaad ook al je post kwijt... zou me daar niet goed bij voelen als ze en de fiets en de post mee namen...

Re: Dieven op pad?

19
:lol: je zou het maar meemaken en 1 week later je fiets weer tegen komen met een briefje *ik heb de post voor je bezorgt, hopelijk heb je je geen zorgen gemaakt!? gegroet de fietsendief!*
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Dieven op pad?

20
har099bezorger schreef::lol: je zou het maar meemaken en 1 week later je fiets weer tegen komen met een briefje *ik heb de post voor je bezorgt, hopelijk heb je je geen zorgen gemaakt!? gegroet de fietsendief!*
Bizar hoor, heel bizar.. is de post goed bezorgd? en je fiets terug?
cron