Re: Dieven op pad?

2
verzendenenontvangen schreef:In de uitzending van Kassa over PostNL kwam naar voren dat een dief de post uit de brievenbus hengelt? Soort phising maar dan in het echte leven?
Zou goed kunnen. Hier waren ook klachten, uit een wijk met flats, en daar bleek de lokale hangjeugd met een kleerhanger post uit de bussenfronten te vissen.

Bij de KASSA-uitzending ging het over een brievenbus waar een complete leesmap in paste, dus dan zal het waarschijnlijk een buitenbus zijn, en zeker als daar het slotje niet op zit (en als er een volle leesmap in past, dan zal dat wel) is het heel makkelijk om daar post uit te jatten.

Re: Dieven op pad?

3
Meest storende vond ik de opmerking dat de bezorger/ster de post niet goed in de bus zou doen.
Ja, als die er half uithangt is het geen hengelen meer, in de bus is in de bus en klaar.
Moet de brievenbus dan maar afgeschaft worden en overal aan gaan bellen, of iedereen een postbus nemen ?

Re: Dieven op pad?

4
Ja het is zoooo gemakkelijk om een ander (de post) de schuld te geven, maar als mensen geen slotje op een buitenbrievenbus plaatsen, kan de post er zo uitgevist worden. Dan is het een kwestie van eigen schuld, dikke bult.

Re: Dieven op pad?

5
IK had last van posthengelaars in de BIjlmer. De vissen de post uit je postvakje via dezelfde weg als het erin gaat. Ik heb het geprobeerd met een stokje en wat kauwgum en het is kinderlijk eenvoudig. Enige oplossing: drie keer per dag je postvakje legen.

Re: Dieven op pad?

8
Ik ben blij dat ik in een dorp woon. Hier zal dat niet zó gauw gebeuren. Maar het is vervelend en je kunt er als postbode weinig aan doen. Alleen de boel goed in de brievenbus stoppen (bij de bussen die in de deuren zitten). Bij een buitenbus kan het er inderdaad makkelijk uitgehaald worden. Zeker in de stad of in heel rustige straten zonder oplettende overburen. Hier heb ik er gelukkig nog nooit van gehoord en ik woon hier al sinds 1993. Maar het is vet balen. Maar mensen die de hele dag werken gaan heus niet 3x per dag hun brievenbus leegmaken. Er komen immers maar per dag 2 postbodes voorbij dus waarom 3x naar de brievenbus lopen? Sommigen maken hem dagenlang niet leeg. :roll: Dan is dat ding op den duur propvol en steekt de post er bovenuit. En dat gebeurt ook bij te kleine brievenbussen waar toch al weinig in kan. Ik ken hier wel 2 voorbeelden. Laatst nog aangebeld met de vraag of ze dat ding nog dezelfde dag leeg kon maken. Er kon beslist geen post of krant meer bij. Het deurtje stond al open. Die doos keek net alsof ze het in Keulen hoorde donderen. Ja, dan kun je makkelijk de post eruit halen als dief.
cron