Huisnummers met toevoeging

1
Even in de herhaling maar wil toch nog eens benadrukken, zeker met het oog op het programma Kassa. Huisnummers met toevoeging gaat vaak mis. Zo heb ik iemand een cadeau abonnement gegeven. Ik heb in het invul vakje "toevoeging" wel degelijk een letter ingevoerd. Vervolgens wordt het via de post verstuurd zonder de toevoeging. Met als gevolg dat de bewoner die huisnummer zonder toevoeging heeft heel veel post ontvangt. Mocht een gemeente een huisnummer uitgeven met allemaal toevoegingen en één huisnummer ZONDER toevoeging dan heb je een grote kans dat daar ook veel post terecht komt van andere bewoners. En de post bezorgd tegenwoordig niet meer op naam. Dit zelfde effect heb je met bovenwoningen van winkels. Veelal heeft dan de winkel bijvoorbeeld huisnummer 3 en de bovenwoning 3a. Dat gaan dan de fout in. Ook zie je dat bijvoorbeeld er post is voor winkel: Winkel van Sinkel* en Hopjes Meubels*. Winkel van Sinkel zit op 100 en Hopjes Meubels op 100a. Dan heb je post wat op naam staat van Hopjes Meubels maar daar staat dan nummer 100. Je bent dan als postbezorger VERPLICHT deze post te brengen op 100. Dan krijg je boze winkeliers van. Volgens mij bezorgd PostNL in winkelcentra en industrie terreinen gewoon op naam en adres.

Re: Huisnummers met toevoeging

2
Uiteraard bezorgen wij dan op naam.

Ik had vandaag post voor een winkel die vorig jaar twee winkels had in twee verschillende straten.
De gemeente stuurt de post nog steeds naar het adres waar de winkel vorig jaar zat. Ik breng hem dan naar de winkel in de andere straat.

Re: Huisnummers met toevoeging

3
Als ik post krijg voor Hopjesmeubels op nr. 100, terwijl ik weet dat ze op nr. 100a zitten en sinkelmeubels op nr. 100, dan doe ik zonder aarzelen de post voor Hopjesmeubels bij nr. 100a in de bus, ook al staat er 100 op. Datzelfde geldt ook voor privepersonen, waarvan ik de achternaam ken en waarvan ik weet op welk nummer ze wonen. Als de toevoeging ontbreekt, dan doe ik ze hoppa zo in de juiste bus.

Kleine moeite. (Y) Dus ja, in dat geval bezorg ik ook op naam. Is extra service en het geeft mij een goed gevoel. Klant is dan ook blij.

Re: Huisnummers met toevoeging

4
slagvaardige schreef:Als ik post krijg voor Hopjesmeubels op nr. 100, terwijl ik weet dat ze op nr. 100a zitten en sinkelmeubels op nr. 100, dan doe ik zonder aarzelen de post voor Hopjesmeubels bij nr. 100a in de bus, ook al staat er 100 op. Datzelfde geldt ook voor privepersonen, waarvan ik de achternaam ken en waarvan ik weet op welk nummer ze wonen. Als de toevoeging ontbreekt, dan doe ik ze hoppa zo in de juiste bus.
Kleine moeite. (Y) Dus ja, in dat geval bezorg ik ook op naam. Is extra service en het geeft mij een goed gevoel. Klant is dan ook blij.
Helemaal mee eens, doe ik ook. Maar het kan mis gaan.

In mijn wijk verhuisde, zonder dat ik dat wist,
een familie van nummer 161B naar 161C (een iets ruimer appartement in hetzelfde gebouw).
Op de post voor die familie, die voorheen altijd geadresseerd was aan 161B, stond steeds
vaker het nieuwe huisnummer, 161C. Aanvankelijk dacht ik aan een vergissing van de afzender,
en die "corrigeerde" ik dan door de post voor die familie toch maar in bus 161B te gooien.
Na een tijdje vond ik het aantal "fouten" toch wel verdacht groot worden, en heb toen
maar eens aangebeld om te vragen hoe het nu eigenlijk zat. Toen kwam de aap uit de mouw.

Re: Huisnummers met toevoeging

5
Ja, dat kan inderdaad @Ike. Daar moet je inderdaad voor oppassen. Goed dat je aangebeld hebt. Zou ik ook doen hoor.

Die extra service hoort erbij (er zijn grenzen natuurlijk) en dat maakt het werk, vind ik, ook weer zo leuk. Je moet toch alert blijven.

IK had vorige week vrijdag iets aan de hand. Onze (vrij nieuwe) bezorgster van Postnl belde bij ons aan. Ze zei, 'ik heb altijd de Tina voor jullie op vrijdag, maar nu zit hij er niet bij. Het viel mij zo op, want ik heb hem altijd en op padhuppeldepup nr. 1 had ik hem wel en de andere mensen in die en die straat hadden hem ook. Ze meldde het even. Ze zei als ik hem tegenkom krijgt u hem alsnog.

Nou, dat vond ik zo supertof van die Postnl dame! De volgende dag kregen we hem overigens van de zaterdagbezorger.
Dit is iets wat ze niet hoeft te doen, maar toch doet i.v.m. serviceverlening. Als het 20 mensen waren geweest, dan was het wat anders denk ik. Dat dan weer wel. haha

Re: Huisnummers met toevoeging

6
slagvaardige schreef:
Die extra service hoort erbij (er zijn grenzen natuurlijk) en dat maakt het werk, vind ik, ook weer zo leuk. Je moet toch alert blijven.

IK had vorige week vrijdag iets aan de hand. Onze (vrij nieuwe) bezorgster van Postnl belde bij ons aan. Ze zei, 'ik heb altijd de Tina voor jullie op vrijdag, maar nu zit hij er niet bij. Het viel mij zo op, want ik heb hem altijd en op padhuppeldepup nr. 1 had ik hem wel en de andere mensen in die en die straat hadden hem ook.
Voor zulke dingen ga ik echt niet aanbellen, ze kunnen hun tijdschrift wel opgezegd hebben of niet betaald, of pa (of de grootouders) had(den) na de scheiding een abb. voor de kinderen op dat adres.
In mijn hoofd kan ik wel denken "hey vreemd dit adres mis ik / is anders" en daar blijft het bij.

Toevoeging er bij (of juist weg gelaten) is daar bezorgen.
Buurman in de straat ligt in scheiding en wil zijn post op 2 huizen verder (als ze zo zijn geadresseerd)
Dat hoor je als bezorger niet te weten en gewoon bezorgen op het adres wat er op staat.

Legio voorbeelden te noemen natuurlijk ;)
Gewoon bezorgen en je nergens mee bemoeien.

Re: Huisnummers met toevoeging

7
Maar goed het gaat mij erom dat de post aanbieder verplicht het op adres te bezorgen. En als ik dat dan aanhoudt en ik krijg klachten? Vragen ze dan wel door wat is UW adres? Iemand die een klacht indient zal mogelijk niet alles op tafel gooien waardoor de bezorger dan de dupe wordt. Bovendien: De meeste winkels hebben geeneens een huisnummer op hun pand staan. Enige nadeel kan wel zijn dat als jij 4 poststukken hebt waarvan 2 bij 100a horen in plaats van 100 dat jij daarvoor niet extra voor krijgt uitbetaald omdat de postaanbieder dat als zelfde adres beschouwen.

Re: Huisnummers met toevoeging

8
@verzendenenontvangen

je zoekt problemen die er niet zijn .
heb je ooit hierdoor wel eens een klacht gehad :roll:

en wat loop je dan mis aan vergoeding? 4 cent !verzendenenontvangen
ik zou me eerder druk maken over de plannen van de overheid mbt de zorgverzekering. :mrgreen:

Re: Huisnummers met toevoeging

9
Klachten kun/mag je daar nooit over krijgen.
Stel ik val een dag in op een andere wijk, moet ik nu weten wie waar welk adres heeft en of Pietje op A dan wel B zijn post wil hebben ?
Geen huisnummer op/brievenbus aan de winkel gaat bij mij retour "adres onbekend"
Sterker, alle hoofdingangen (ook huisadressen) hier zijn verplicht deze zichtbaar aan de openbare weg te hebben, e.o.a. verordening van de brandweer/gemeente.
Leuk bedacht van Kassa om iets aan de kaak te stellen en gelijk met het vingertje wijzen dat de bezorging k*t is.
Om het nog moeilijker te maken voor je.
Klaas werkt bij Groothandel X op nr 100 en krijgt zijn post op toevoeging 100A, Klaas is inmiddels overgeplaatst en valt nu onder toevoeging 100B.
Op de brief staat 100A, gooi je die dan in 100A, 100B of 100 of retour ?
Deze is iets moeilijker
Op de brief staat nr 100 Afdeling A, moet die nu in 100 of 100A ?
cron