Re: De mens met de meter: Meten is weten?

51
@slagvaardige
Sommige mensen inspireren mij wel. Hier een grappig filmpje over een postbode met een dwangneurose:""
http://www.geefme.nl/m3215_Postbode+met ... urose.html

ik mis het meetapparaat :lol:

11-01-2013 op redt de postbode las ik het volgende..
In de aanbieding bij de Action, grote familiepotten uierzalf. Het is geen oplossing voor alle problemen , maar het verzacht wel, dus doet het minder pijn. :mrgreen:



@vzo
wat ik van de PTT vind? Niets.

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

52
Het scheelt wel 2 cm en dat moet wel uitbetaald worden. 8-)

Maar wat voor meetlint kan ik nu het beste gebruiken? Een lineaal of een meetlat of een meetlint en bij sommige huizen misschien wel een laser, want die zijn een paar meter te ver naar achteren geplaatst.

Kan ik die mensen dan vragen of ze hun huis naar voren willen plaatsen? Misschien kan ik de juridische afdeling van Sandd erop zetten, want ik loop dan wel een stuk verder en dan moet ik weer een extra meetlint aanschaffen en dan kost het mij weer geld. En een meetlint is maar zo en zo lang.

Zouden ze die mij vergoeden? Of zullen ze mij uitlachen? Staat er voor die tijd dat ze nodig hebben om weer tot bedaren te komen, ook vergoeding tegenover?

En wat zou het opleveren als de mensen hun huis naar de buitenbus toe verplaatsen? Misschien kunnen ze hun huis wel recht tegen het hek plaatsen. Dan kan ik gewoon van huis naar huis fietsen. Wordt ik dan niet gekort? Want dan ben ik wel sneller klaar. Of is het bij OVO weer anders?

Wie kan mij dit vertellen?

Krijg je zo'n laser ook vergoed?

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

53
verzendenenontvangen schreef:Dus als iedereen nu hun buitenbrievenbus weg gaat halen
verzendenenontvangen schreef: Trouwens bij één adres heb ik succes geboekt. Dit gemeld en deze heeft nu een buitenbrievenbus geplaatst. De buitenbrievenbus dient zo dicht mogelijk bij de openbare weg worden geplaatst.
Of alles weg, of alleen waar jij belang bij hebt ?

Kijk even naar deze optie, zul je vast wel met me eens zijn.

ALLE buitenbussen weg/verbieden.
Vanaf heden VERPLICHT aan de openbare weg te hebben.

1 kozijn vv HH deur met een gleuf die voldoet aan ALLE eisen, verlichting/HxB+afstand grond enz. gesteld door Uw gleuvenvuller.
Als U pakketjes verwacht is het raadzaam een bel te plaatsen, cq een zogenaamde staldeur te nemen.
Raadzaam is om dit door een vakman te laten plaatsen i.v.m. bouwvergunningen e.d.
Tevens is het raadzaam achter die deur een afdekje te hebben tegen de regen en of honden/katten/papagaaien die Uw gleuvenvuller zouden kunnen verwonden.
Ook word afgeraden een elektronische melder te hebben als er post is, dit signaal zou de gleuvenvuller kunnen doen vluchten.

Bent U het met deze wetswijziging niet eens dan bieden wij U nog een paar opties.
Verplaats Uw hele pand naar de openbare weg indien deze meer dan de wettelijke 10 meter daarvan verwijderd is.
Dan de meest simpele, U pleegt zelfmoord (let U hierbij op dat er geen kaarten worden verzonden)

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

56
@jetje75

daar heb je gelijk in jetje..
toch het is een forum en een ieder mag schrijven wat hij wil.

maar het is soms heel grappig, vaak echte onzin en vzo heeft blijkbaar de behoefte deze gedachten te delen..
vzo heeft elders ook vermeld een autistische neiging te hebben.
neemt nogal snel iets letterlijk en is moeilijk van zijn/haar koers te halen..

zolang het met post te maken heeft en niet enorme lappen tekst ... van weet ik waar vandaan
dan heb ik er geen moeite mee.

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

57
Carla41 schreef:@vzo ik stel voor.. doe grotere schoenen aan en neem grotere stappen :lol:
Nog groter?? 10 meter in 8 stappen..... ik ben tijdens mijn onderzoek vandaag tien keer in mijn meetlint verstrikt geraakt, maar stappen van 1.25 meter, dat red ik echt niet hoor!
Hahaha, ik zie het al helemaal voor me :-)

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

58
verzendenenontvangen schreef:Ik vroeg me af of PostNL nog weleens mensen inzet om te gaan meten hoever de brievenbus van de openbare weg is? Ik zie in mijn wijk brievenbussen verdwijnen. En dan kan de buur/vrouw/man bedenken: Waarom zal ik hem daar nog houden? Dan zie je opeens 2 huizen die het hebben weggehaald. Het is immers wel gemakkelijker dat de post in de huisbrievenbus terecht komt niet waar?
kern van het verhaal snap ik best : je mag je afvragen of men tegenwoordig nog iets af weet ( of
af wil weten ) van wat hier wél en wat niet mag.
Of men weet het gewoon niet en neemt zelf de meest voor de hand liggende beslissing.

Onze woning werd eind '80 gebouwd ; iedereen bij ons in de rij wilde de brievenbus in de
voordeur maar dat feest ging niet door ivm overschrijding van die 10 mtr , de aannemer
was blijkbaar bekend met de voorschriften tav afstand : voordeur-woning>>openbare weg.
Afstand huidige (gevel)brievenbus naar de voordeur = 5 mtr...........

Binnen mijn wijk één (extreem) geval waarbij die afstand minimaal 3x wordt overschreden ;
dus zo'n 30 mtr .......... Tot nog toe kan ik door de braakliggende tuin fietsen naar de voordeur met br.bus.
Als de tuin gereed is + afrastering is het feest afgelopen............. 60 mtr lopen lijkt mij niet de bedoeling.
Ik ga die mensen vragen of deze situatie zo blijft en zo ja ,vragen of ze een extra brievenbus
willen plaatsen evt wijzen op de voorschriften POSTREGELING 2009 als dit nodig is.
Postbezorger Sandd

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

60
Ik heb ook een adres er bij zitten waarbij het circa 40 meter is. Kennelijk zegt niemand hier wat van. Ik zie alleen nog de naam TPG staan over uitspraken aangaande de postregeling 2009. PostNL voert kennelijk geen zaken meer aan? Het is mij prima dat het 40 meter is zolang de gewerkte uren maar uitbetaald worden. En dat doet PostNL niet altijd, maar net welke depot je valt. Mijn punt is: Voorheen was het van belang voor de PTT dat dit niet voorkwam maar nu het postbezorgers zijn geworden heeft PostNL hier opeens geen belang meer bij om hier iets aan te doen. OR verklaarde ook (van PostNL) dat ze zeer terughoudend zijn om mensen aan te schrijven.... Gelukkig is zo dat de meeste mensen nog buiten brievenbussen hebben maar wanneer het beleid is dat men hier niets meer aan doet dan zal dit geleidelijk aan afnemen. Zo zijn er huizen die met z'n allen meer dan 10 meter van de openbare weg afstaan. Daar heeft iedereen een buitenbrieven bus. Echter 2 mensen niet. Als de buren zien dat dit zo getolereerd wordt dan kunnen ze ook zeggen: Kijk de buren hebben het niet meer, waarom zouden wij dan nog wel een buiten brievenbus hebben?!
cron