Re: De mens met de meter: Meten is weten?

41
Ik heb diverse metingen gedaan, bij is het ongeveer 8 stappen dat het circa 10 meter is. Er zijn nogal wat adressen die geen buiten brievenbus meer hebben. Het is ook nog eens zo dat wanneer iemand buiten brievenbus heeft dit zo dicht mogelijk bij de openbare weg moet zetten.

Op rechtspraak.nl kwam het volgende naar voren:


Bij brief van 14 december 2009 heeft gedaagde onder meer aan eiser medegedeeld dat de door eiser geplaatste buitenbrievenbus niet zo dicht mogelijk aan de openbare weg is geplaatst. Tevens wordt aangegeven dat de buitenbrievenbus van eiser op circa 2,5 meter afstand staat en bovendien zodanig in de heg is geplaatst dat deze voor de postbezorgers uit het zicht staat. Gedaagde verzoekt eiser de buitenbrievenbus uiterlijk maandag 4 januari 2010 zo dicht mogelijk en in het zicht aan de openbare weg te plaatsen.

Het moet dan ook nog eens in het zicht zijn! Maar dan veranderd de zaak weer zie verder: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BL8548

Nog een interessante: https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 7&cvt=2413
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 11 jan 2013, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

43
Wanneer ik 8 stappen loop zit ik op circa 10 meter. Ik heb bij verschillende adressen gemeten waaruit blijkt dat het verder dan 10 meter is. Van mijn part loop ik 50 meter, maar dat wordt niet uitbetaald.

Trouwens bij één adres heb ik succes geboekt. Dit gemeld en deze heeft nu een buitenbrievenbus geplaatst. De buitenbrievenbus dient zo dicht mogelijk bij de openbare weg worden geplaatst.
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 11 jan 2013, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

45
Gemeten met laser afstandsmeter en land meter. Wilde weten of mijn inschattingen wel goed zijn die ik inschat zeg maar.


Toen ik opgeleid werd bij PostNL werd mij verteld dat vroeger het zo was dat het korter dan 10 meter was? Volgens mij klopt dat niet? Er zijn ook adressen bij waarbij de brievenbus van het huis dichtbij is terwijl zij wel een buiten brievenbus hebben.

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

50
slagvaardige schreef:Sorry hoor, maar ik vind dit erg ver gaan en eigenlijk diep triest. V&O zo heb he toch geen plezier meer in je werk. Wat maken die paar metertjes nu uit. Hou er toch eens mee op. Je maakt het jezelf en de postontvangers ook, zo moeilijk.
Het gaat inderdaad verder, verder dan 10 meter namelijk.... In de PTT tijd werden hier gericht acties onderricht maar nu het voor je eigen tijd is laten ze het zo. Ik roep dan ook op dat iedereen hun buitenbrievenbus maar weg gaat halen. Daarbij komt de gewerkte uren moeten worden uitbetaald. Dus als iedereen nu hun buitenbrievenbus weg gaat halen verdien je meer als postbezorger...

O ja: Ook al was je brievenbus maar een paar centimeter verder dan 10 meter dan ging de PTT al een procedure starten:

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 7&cvt=2413

<<<< Dus als je vind dat ik te ver ga, wat vind je dan van de PTT?
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 11 jan 2013, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
cron