Re: De mens met de meter: Meten is weten?

72
Hier in Elden bij Arnhem is een dijk met wat huizen en een paar boerderijen. Ik heb deze wijk wel eens als inval gedaan. De paar boerderijen liggen ook wel zo'n 30 meter (als het niet meer is, ik heb niet gemeten) van de straat af. Ze hebben wel een buitenbus geplaatst, maar die staat naast de huizen. :lol: Ik moet dan ook nog een flinke steile bult af (en weer op haha)

Maar mijn collega maalt er niet om. Ze heeft overigens wel een lekkere dikke wijkvergoeding. En terecht. Dat snap ik wel. Het scheelt wel een paar Eurootjes met mijn flatwijkje. hahahaha En terecht. Dus ik denk dat daar wel rekening mee gehouden is.

Re: De mens met de meter: Meten is weten?

79
Deze regel wordt helemaal al niet nageleefd:
Een voor aflevering van poststukken bestemde brievenbus als bedoeld in artikel 20, eerste lid, van de wet, is zo dicht mogelijk bij de rijbaan van een voor motorrijtuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg aangebracht. Deze brievenbussen zijn van de weg af zonder belemmering bereikbaar.
<< Artikel 5 lid 1.


>> Zo dicht mogelijk dat interpreteren mensen vaak zo dicht mogelijk tegen hun eigen woning aan. Ik begrijp daarom ook beter dat heel veel gewerkte uren niet volledig dan uitbetaald worden omdat de berekeningen er -denk ik- hier wel vanuit gaan zoals in de wet is aangegeven. Dus de wet is er niet helemaal voor niets, want hiermee berekenen ze de wijken in het nadeel van de postbezorger. Bij PostNL meten ze de tijden in theorie maar ook hoe het in de praktijk is. Bij Sandd is dat niet het geval, zij gaan niet uit van de praktijk alleen de theorie.
cron