Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

414
Slagvaardige: Je zult wel gedacht hebben "Oeps, gauw wegwezen hier!!. Had je soms pas van die blauwe in haar brievenbus gedaan (van het baasje bedoel ik dus) en hadden die beesten je herkend (grapje)? Wat was dat schrikken voor jou. Had dat baasje maar meteen naar die beesten gefloten. Het was ook wel zo handig geweest als ze die toch aan de lijn gehouden had. Dat is toch immers verplicht als die uitlaatplaats niet afgesloten is? Maar goed dat je zo snel kon fietsen dat die hongerige beesten geen hap uit je benen konden nemen. Al weer van de schrik bekomen? Is de bloeddruk alweer gezakt?

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

416
Ik vind dat honden in woonwijken gewoon altijd aan de lijn zouden moeten en dat daar veel meer op gecontroleerd moet worden. Baasjes roepen wel altijd dat hun hond niets doet maar ik ervaar het toch anders als honden blaffend en grommend op me af rennen. En de plaatsen waar loslopen wel mag zouden duidelijk aangegeven moeten zijn, en omgeven door een hek.
Ik begrijp dat mensen die in de polder wonen of in een bos lopen vaak wel hun hond los willen laten lopen. Daar zouden best bepaalde zones voor mogen zijn maar daar zou de overheid dan geen fiets en voetpad doorheen moeten leggen. En in de polder wellicht de regel dat je je hond moet aanlijnen als deze boos reageert op andere weggebruikers.
Ik vind honden best lief als ze goed opgevoed zijn maar vaak zie je dat de baas geen zeggenschap heeft over het loslopende beest en dat de hond gromt, blaft en tegen mensen opspringt of bijt.
Veel hondenbezitters roepen dan dat dat komt doordat je bang bent en dat honden dat ruiken. Het zal wel maar als ze dat zo goed weten waarom staan ze hun hand dan toe die bange mensen aan te vallen. Kortom handhaven op honden aan de lijn laten lopen.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

417
Ach ja, ik heb zelf een hond gehad, nou ja... een golden retriever, zo'n type dat alleen knuffelneigingen oproept, kinderen konden op hem gaan zitten, een inbreker zou hij kwispelend begroeten. Moet zeggen dat ik hem meestal los liet lopen (zoals de meeste buurtbewoners, hun viervoeter dan), maar hij luisterde goed; als er iemand aan kwam (je ziet hier weinig mensen) dan riep ik hem en kwam hij meteen. Want hoewel bepaalde rondjes alleen gebruikt worden om honden uit te laten, het is officieel geen losloopgebied.
Maar goed, er kwam een keer een mevrouw onverwacht om de hoek en die begon meteen te gillen en met haar handen te wapperen. Mijn hond hond erop af, die dacht: 'ha, leuk spelletje' eindelijk wat leven in de brouwerij, tenminste... dat denk ik dat ie dat dacht, misschien dacht hij wel: lekker hapje :o . Pfff ik voelde me zo lullig, riep de hond meteen bij me, maar die vrouw was zo hard aan het schreeuwen dat ik er niet eens bovenuit kwam. :oops: Duurde even voor ik de hond aan de lijn had en toen kon ik niet dichterbij komen om excuus aan te bieden.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

418
@opdedeurmat. dat snap ik dan weer wel hoor dat je je hond die echt luistert los laat lopen en indien nodig ff aanlijnt. Gelukkig ken ik ook zulke honden. Maar ik zie helaas ook te vaak mensen die hun hond niet de baas zijn en ook niet eens kijken waar de loslopende hond is... Toch beetje jammer dat daar niet op gehandhaafd wordt. Ik dacht ooit eens een hond alleen te zien lopen (ontsnapt ofzo) kwam de baas echt minuten later eens om de hoek kijken wat de hond aan het doen was.
Het was een grote hond die (gelukkig voor mij) een klein hondje lastig aan het vallen was. En die baas zij tegen de bazin van het aangelijnde hondje. Meestal doet ie niks tegen andere honden. Lekker bemoedigend,...
cron