Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

461
Vandaag, voor de tweede keer in mijn 6 jarige bezorgers loopbaan, een begrafenis auto in mijn postwijk. Eerst zag ik alleen zo'n busje, ik geloof voor de dragers van de kist, en later de auto die de kist zou vervoeren. Toen ik klaar was met mijn wijk zag ik dragers voor de rouw auto uit , de straat uit lopen. ik heb het maar van grote afstand gevolgd.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

464
Ik wist het niet, maar toen ik gisteren de post in de bus deed bij het crematorium werd een ex-collega van mij daar gecremeerd, onder muzikale begeleiding van veel andere excollegae. Ik hoop tenminste maar dat ik de aanwezigen niet straal voorbij ben gefietst.

Heb dat wel eens eerder gehad, dat ik de post binnen afgaf en een bekende naam op het bordje zag staan.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

465
Ik moet wel eens bezorgen bij wat bovenwoningen en ik moet via een trap naar boven daar kom ik dan op een gezamelijk dakterras waar alle deuren zitten. aan de andere kant van het terras zit nog een trap.
Er zit een huis bij met een joekel van een herdershond die echt compleet uit zijn kneiter gaat als ik post in de brievenbus doe. Nu zit hij dus altijd achter de deur en probeert altijd door het glas heen te vliegen onder luid gegrom.

Nou heb ik al twee keer gehad dat ik daar dat gezamelijke dakterras op loop en halverwege komt die hond ineens de trap op lopen. gewoon los ,eigenaar nergens te zien.
gelukkig deed hij niks. hij gromde niet maar zat me wel aan te staren.

Nadien bleek dus dat de eigenaar van de hond beneden stond te kletsen met iemand maar gewoon die hond niet in de gaten houd.
Ik was harstikke bang voordat beest omdat ie altijd helemaal gek wordt als ie mij ziet.

Dit is nu twee keer gebeurt dat hij los liep. volgende keer loop ik maar via de andere trap naar boven want als die man met de hond buiten staat dan staat hij altijd daar met zijn hond en dan hoop ik maar dat hij zijn hond bij zich houd. Want anders bezorg ik daar niet meer.

Hij is altijd erg aggressieF dus ik ben bang voor die hond


.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

467
Dinsdag kwam ik ergens post bezorgen en net op dat moment moesten mensen van een uitvaartonderneming ook op dat adres zijn. Vandaag op hetzelfde adres en weer uitvaartauto's voor de deur. In de voortuin een soort haag van mensen en een kist die naar buiten gedragen wordt. Tja wat doe je dan: Ik wilde een misschien intiem moment voor de nabestaanden niet verstoren door met brievenbussen te klepperen en in de rij aansluiten leek me helemaal ongepast. Ik heb de mensen even toegknikt en ben maar verderop aan de overkant van de straat de post zo zachtjes mogelijk gaan bezorgen en nadat de stoet was weggereden alsnog de post voor dat huisnummer en de naastliggende woningen bezorgd.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

469
Laatst post bezorgt. komen er twee jochies van 6 op me a met stokken in hun handen en begonnen op me in te slaan.
Kutkinderen.

Na paar keer vriendelijk gevraagt te hebben daar mee te stoppen en ze door bleven gaan heb ik ze maar op niet zo een vriendelijke wijze verteld
dat ik ze een klap terug verkoop als ze niet stoppen. gelukkig voor hun gingen ze toch maar weg.

even later zag ik een vrouw met dat jochie praten en dat bleek dus de moeder te zijn.
Ik heb haar erop aangesproken dat ze haar kinderen in de gaten moet houden en heb haar verteld dat ik werd geslagen.
Ze ging haar kinderen er op aanspreken....

In de kerstvakantie had ik ook al een keer een schop gehad(gewoon zomaar tijdens post bezorgen) van een van die jochies.
die andere deed niet echt wat. toen begonnen ze me hinderlijk in de weg te lopen en vlak voor me voeten te springen waarbij ik ze allebei
omver liep,ja als ik eenmaal op snelheid ben dan gebeurt dat als je ineens voor me voeten springt.

Wat is er toch mis met die kutkinderen tegenwoordig. Je mag niks doen omdat het kinderen zijn maar ik zweer het je binnenkort kan
er een een zodanige klap voor zijn kanis krijgen dat ie het nummer van de kindertelefoon niet meer weet.
Ik laat me niet nog een keer lastig vallen,schoppen en slaan.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

470
Zo'n rotzakje heb ik eens een keer met zijn snoet tegen de grond geduwd toen niemand keek en hem toegesist mij nooit meer lastig te vallen omdat ik anders zijn kop van zijn romp zou rammen. En dat zijn moeder hem toch niet zou geloven.

Nooit geen last meer van gehad.

@Postbezorger, je had nog geluk dat zijn moeder je geloofde en met hem zou praten. Veel van die vervelende kids hebben moeders van wie ze alles mogen. Hun kinderen doen zoiets niet. Neuheu. De net opgevoede kinderen gaan niet met stokken slaan. De koninkjes wel.

Maar die moeten niet tegen mij aanlopen. Die lieve snoet van mij is dan niet zo lief meer. Ik kan ook sneaky zijn als ze het niet verwachten..
cron