Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

523
Vandaag trof ik een groepje van 4 jongetjes van een jaar of 10/12 die ergens in een tuin op het raam stonden te kloppen. Ze zagen me al een poosje dichterbij komen en de grootste had al een paar keer de aandacht gevraagd. ("Boe! Oh, je schrok van me he" en "Moet je nu ook hier zijn?") Toen ik de post bij het betreffende huis in de bus had gedaan stond hij achter me op het pad en zei ineens: "Lapdance?' en maakte bijbehorende schunnige bewegingen. Toen ik zei dat ik dat niet zo respectvol vond, zei hij dat hij het niet tegen mij maar tegen zijn vriendje had... en voegde eraan toe: "Dat vraag ik niet aan oude vrouwen!" Nee, dáár scoor je punten mee!

Och jochie, jij moet nog heel veel veel leren....

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

525
Gisteren tijdens het bestellen zag ik een zomers geklede jongedame wat stuntelen bij haar voordeur, toen ik bij haar voordeur kwam voor de post zei ze ik kan mijn sleutels niet vinden, ik hoor ze wel maar zie ze niet terwijl ze in haar tas zocht, ze was duidelijk zo stoned als een garnaal, kun je me helpen??
ik pak die tas en haal die sleutels er zo uit, oh wat fijn zei ze maar ik weet nu totaal niet meer welke van de deur is het zijn er zoveel (er hingen 3 sleutels aan), ik zei zal ik daar ook mee helpen dan, ja graag dan, ik de deur open gedaan, haar de sleutels gegeven, ze liep naar binnen en zei bedankt, nog gekeken of ze deur wel goed dicht achter zich dicht deed, die was ver weg zeg :D

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

527
Ik ben vandaag weer bijna te grazen genomen door een grote hond (formaat duitse herder om even indicatie te geven) die ineens van een terrein kwam afgestoven al grommend en blaffend. Ik had jammer genoeg net de post in de brievenbus gedaan anders was het een mooi excuus om niet te bezorgen. Ik zat gelukkig al op mijn fiets want het was zo een brievenbus bij de ingang van het (grote en verlaten) terrein. Ik denk dat ik in 1 seconde ineens 30km fietste voor mijn gevoel terwijl dat beest achter me aan zat. gelukkig gaf hij het snel op.

Het was nogal een verlaten gebied daar dus als hij me te pakken had gehad dan was ik echt goed de sjaak geweest want verlaten gebied en geen mens te zien in de buurt. Ik heb het maar gemeld bij de team coach. Ik weet niet of ze er wat aan doen of dat er al eerdere incidenten waren (het is mijn inval/vakantie wijk).

Ben gelukkig niet gebeten maar dat scheelde dus echt maar een haartje. Deze was dus echt op het nippertje dat ik niet gepakt ben.
Ik denk dat ik misschien melding moet doen bij de politie? wat denken jullie?

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

530
opdedeurmat.nl :

Grommen en blaffen is geen misdrijf, hoe angstaanjagend het ook kan zijn. Ik zou beginnen met een vriendelijk verzoek de hond niet los te laten lopen, of anders een bus te plaatsen buiten het afgesloten terrein.

Klopt helemaal, maar ik spreek geen honds, dus dat wordt moeilijk als de eigenaar niet in de buurt is.
Ik ken ook zo'n adres met een lange oprijlaan, dus ik kijk goed van tevoren of Bello attent is.
Anders omdraaien en geen post bezorgen.
Komt dit vaak voor je coordinator een melding sturen zodat je ingedekt bent voor mogelijke klachten wegens niet post bezorgen.
cron