Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

491
Ik heb wel eens zo een grijze postNL tas met reclames langs de weg zien staan. Ik was al helemaal vol geladen voor mijn eigen wijk. dus ik dacht kijk op de terugweg wel even. toen was hij al weg. vermoedelijk had een bezorger hem gewoon langs de weg gezet vanwege een overbeladen fiets.
Ik zat ook helemaal volgepropt met post en reclames(zijtassenvol propvol, tas op bagagedrager achter, tas op bagedrager voor) dus ik zag het niet zo zitten om me daar mee te gaan bemoeien. plus zie je iets maar eens ergens neer te zetten zonder dat de hele handel omver valt.....

Vermoedelijk was het gewoon een creatieve actie van een collega,zo van die haal ik straks op als ik bij volgende paar straten moet die hij moet doen.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

492
postbezorger schreef:Ik heb wel eens zo een grijze postNL tas met reclames langs de weg zien staan. Ik was al helemaal vol geladen voor mijn eigen wijk. dus ik dacht kijk op de terugweg wel even. toen was hij al weg. vermoedelijk had een bezorger hem gewoon langs de weg gezet vanwege een overbeladen fiets.
Ik zat ook helemaal volgepropt met post en reclames(zijtassenvol propvol, tas op bagagedrager achter, tas op bagedrager voor) dus ik zag het niet zo zitten om me daar mee te gaan bemoeien. plus zie je iets maar eens ergens neer te zetten zonder dat de hele handel omver valt.....

Vermoedelijk was het gewoon een creatieve actie van een collega,zo van die haal ik straks op als ik bij volgende paar straten moet die hij moet doen.
Ik ga niet uit van een creatieve actie. POSTNL rijdt hier namelijk pas vanaf 11 uur op zijn vroegst, ik ben altijd uiterlijk half 11 klaar. De tas vond ik rond 9 uur!

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

494
Berber schreef:
postbezorger schreef:Ik heb wel eens zo een grijze postNL tas met reclames langs de weg zien staan. Ik was al helemaal vol geladen voor mijn eigen wijk. dus ik dacht kijk op de terugweg wel even. toen was hij al weg. vermoedelijk had een bezorger hem gewoon langs de weg gezet vanwege een overbeladen fiets.
Ik zat ook helemaal volgepropt met post en reclames(zijtassenvol propvol, tas op bagagedrager achter, tas op bagedrager voor) dus ik zag het niet zo zitten om me daar mee te gaan bemoeien. plus zie je iets maar eens ergens neer te zetten zonder dat de hele handel omver valt.....

Vermoedelijk was het gewoon een creatieve actie van een collega,zo van die haal ik straks op als ik bij volgende paar straten moet die hij moet doen.
Ik ga niet uit van een creatieve actie. POSTNL rijdt hier namelijk pas vanaf 11 uur op zijn vroegst, ik ben altijd uiterlijk half 11 klaar. De tas vond ik rond 9 uur!
Ja ik snap het ik had het over die grijze tas die ik vond,ik werkte toen ook nog bij postnl.
Het schijnt dat ze elk jaar bij postnl rond de 300 mensen ontslaan vanwege het achterhouden/niet bezorgen van post.

Dus het is goed mogelijk dat iemand wel eens wat vind.

doet me denken aan een Seinfeld(tv-serie) alevering waar Newman al zijn post in jerry zijn bergruimte zet en gewoon geen post meer bezorgt..
Jerry besluit dan de post te bezorgen omdat Newman dan naar Hawaii kan om daar te werken als mailman.

https://www.youtube.com/watch?v=wg2HfrIYnwg

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

496
Nou vanmiddag had ik mijn fiets neergezet en mijn Postnl jasje had ik uitgetrokken. Ik had hem in mijn mand gelegd.

Ik liep netjes mijn rondje en zag toen ik al bijna met het rondje klaar was de een of andere ongure Pipo bij mijn mandje ataan. Pakte de pen en liep ermee weg.

Aangezien het nogal een onguur type was heb ik maar niets gezegd.

Het was maar een pen. Ik zou wel naar hem geroepen hebben als hij post had gepakt.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

497
Volgens mij zit ik op het forum van PostNL. Zie hier alleen berichten van PostNL concullega's. Maar ik heb gisteren ook wat aardigs meegemaakt. Komt iemand naar me toe met 3 eieren (zoals later blijkt goed hardgekookt) naar me toe. Had ze van het ontbijt bij de Ikea gekregen. Maar zij en haar kleinkinderen lusten geen gekookte eieren (zei ze) en ze vroeg of ik ze wilde hebben. Ik zei dat ik ze wel wilde (en dacht 'o.k. dat is eens wat anders'). Nu ken ik haar van de kaartclub dus het kon m.i. geen kwaad. Had ik ze van een vreemde gekregen, dan had ik ze wel aangenomen maar later thuis in de kliko gemikt. Enige voorzichtigheid kan geen kwaad. Eerder had ik wel eens een mars gekregen maar 3 eieren. Nee. Maar ze waren lekker. Ik houd wel van hardgekookte eieren. Gelijk 2 met de lunch opgegeten en 's avonds de 3e. Ja, zo maak je eens wat mee.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

498
Lang geleden in de periode dat ik nog voor tnt werkte, een poststuk wat niet door de bus kon, dus ik netjes aanbellen, ik hoor iemand van de trap rennen, de deur gaat open, een jongedame in een badjas die open hing, ik dacht wat krijgen we nu, ik probeerde haar maar zoveel mogelijk in de ogen te kijken met de melding dat het poststuk niet door de bus pastte

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

499
EricNijmegen schreef:Lang geleden in de periode dat ik nog voor tnt werkte, een poststuk wat niet door de bus kon, dus ik netjes aanbellen, ik hoor iemand van de trap rennen, de deur gaat open, een jongedame in een badjas die open hing, ik dacht wat krijgen we nu, ik probeerde haar maar zoveel mogelijk in de ogen te kijken met de melding dat het poststuk niet door de bus pastte
Gleuf eh bus
cron