Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

435
Vanmorgen viel ik in, in eigenlijk de vreselijkste k**wijk - sorry bedoel dat ik die eigenlijk niet meer wil doen en zo ver van huis ook nog - ze lijken er daar een sport van te maken om óf het huisnummer, óf de brievenbus, maar liefst allebei zo goed mogelijk te verstoppen, dan ook nog zo ver mogelijk van elkaar af. We hebben toch niks beters te doen.

Ik had al weer wat afgespeurd (straten zonder straatnaambordje, afgelegen adressen midden in een bos, totaal andere straatnaam op het dichtstbijzijnde bordje, huizen verstopt in een zijstraat, drie verschillende straatnaambordjes boven elkaar) halverwege besloot ik dat dit toch echt de laatste keer is, zo onbetaald als je die uren loopt....
Aha, buitenbus - met huisnummer, dat is al wat! - maar.... aan de andere kant van een tuinpad, kan ook bij het huis ernaast horen?... maar op huis daaropvolgend staat toch echt met grote letters de naam én voorletters die ik wil vinden, hoera weer een meter verder, bingo. Huis ernaast: huisnummer ergens rechtsachter en na even zoeken de brievenbus ergens links achter de garage, bingo!
Roept de bewoonster van het vorige huis me: "bla bla bla nummertoevoeging zoveel, ja de naam die op mijn huis staat, dat is mijn zoon maar die woont nu hiernaast. En als je hiernaast moet wezen, de brievenbus zit......"
Pffff, was al blij dat ik iets gevonden had wat erop leek.
"Ja die ouwe die hier liep was eigenlijk de enige die het snapte bla bla bla...."
Misschien een idee, als het zo vaak fout gaat, om een zichtbaar huisnummer te hebben en de buitenbus op uw eigen terrein te plaatsen? Pfff hoe ellendig kun je je soms voelen....

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

439
Ik had voor beide wijken vier tassen hah (per wijk) en drie tassen post. Ook per wijk. De Hennes zat er ook bij. Sommige adressen hadden er wel vier. De Lidl was 223 gram en er zat een Gamma folder bij.

Maar ik had niet te klagen. Een collega had tien tassen voor een wijk. Hah. Post er nog niet bij. Maar hij heeft een grote samengestelde wijk.

Ik hoop dat hij het een beetje voor het donker gered
heeft. Heb aangeboden zijn laatste twee straten mee te nemen omdat die in mijn wijk liggen maar er niet bij horen. Hij moet helemaal omfietsen en ik loop daar toch.

Scheelde hem weer een minuutje of twintig.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

440
Lekker dagje doorbuffelen dus, tenminste.... ik vind dat vaak wel lekker. Zal straks ook wel weer een KerstAllerhande komen.

Nou, het heeft me veel grommen en blaffen gekost om enige actie van postnl voor elkaar te krijgen, voor de zakelijke afhandeling van de hondenbeet (melding stond al als afgesloten - bedankt voor de melding - er is niet eens geïnformeerd naar een naam of adres, ik hoorde helemaal niets), maar na nog wat meer agressie van mijn kant ga ik dan eindelijk (morgen) gebeld worden om het formulier in te vullen. Dat wil ik maar achter de rug hebben.
cron