mogelijk groentje

1
hallo. ik ben mogelijk nieuw. ( moet eerste dag nog hebben) ik ben mama van dochter van nu 4 bijna 5 en wil graag als zij opschool zit weer iets doen en iets bij verdienen. mijn naam is Desiree ik ben 32. mag ik jullie vragen wat jullie ervaring is in het post bezorgen? ik ga mogelijk voor sannd bezorgen. dus als je dit leest en je hebt ervaring hoor ik het graag van je? :D

Re: mogelijk groentje

2
@ Desiree1981
Welkom!
je bedoelt Sandd :D = sort and deliver

nou je bent nu op het forum.. zie topics ervaringen bij sandd/postnl..
dan heb je genoeg te lezen.

is er iets wat je specifiek wil weten?
mijn ervaring met postbezorgen.. als je het thuis goed sorteert heb je op straat een makkie.
rijdt als het kan 1 keer je route met de bijgeleverde stratenlijst uit.. zodat je vrijdag alle adressen kan vinden.
lekker buiten.. google even het weer dan weet je welke buien je "kan" verwachten..

neem als het hoost een geseald poststuk( van je laatste adres zowel bovenop als onderop de stapel op je arm.
dan blijft je 1 na laatste poststuk ook droog. (Y)

niet te warm kleden, van het lopen krijg je het vanzelf warm.

Re: mogelijk groentje

3
Hoi Desiree!

Van harte welkom! Ja als je kinderen nog jong zijn is post bezorgen via Sandd de perfecte bijbaan. Je kunt beginnen wanneer je wilt.

Ik deed het zo; ik bracht eerst de kinderen naar school. Had de fiets al aan de hand en zodra ze in de klas zaten, fietste ik weg. Ik was vaak al klaar als de pauze begon. En anders ging ik daarna verder.

Heb eerst voor Selektmail gewerkt en daar had ik altijd erg veel post, maar de combinatie ging prima.

Later ben ik voor Postnl gaan werken, maar daar kon ik pas heel laat in de morgen beginnen. Meestal na half 12. Was geen doen. Ben gestopt en voor een onderaannemer van Sandd begonnen.

Nu begin ik tegen een uur of negen/half tien en ben meestal rond half 12 weer klaar.

De post wordt altijd op maandag en donderdag aangeleverd. Die mag je dan in je eigen tijd sorteren, wanneer het je uitkomt. En je moet de post op dinsdag en vrijdag tussen 08:00 uur en 18:00 ur wegbrengen. Kan dua mooi onder schooltijd.

Re: mogelijk groentje

4
Zoals Carla41 al schreef. Rijd de route een keer zonder post en neem pen en een kladblok mee zodat je ook meteen de volgorde van huisnummers kunt noteren. Bijv. met welk nummer een bepaalde straat of zijstraat begint. Zo weet je precies hoe je de post tijdens het sorteren op volgorde moet leggen. Anders kom je bij een straat en heb je nummer 1 bovenop en begint die straat met nr. 26 of 25. Dat is niet zo handig. Maar je moet eerst in je hoofd een plan maken in welke volgorde je de wijk wilt gaan rijden of lopen. Veel succes.

Re: mogelijk groentje

5
o heel fijn bedankt voor de tips daar zal ik nog veel aan hebben :D ik ben erg benieuwd hoe de combi straks gaat met mijn dochter naar school en dan bezorgen ik hoop dat het ritme me bevald. lijkt me lekker weer een doel te hebben buiten het mama zijn en het huishouden.

Re: mogelijk groentje

7
vandaag heb ik ze terug gebeld. ik heb de wijk joehoeeeeiii woensdag heb ik mijn eerste gesprek. verdien 150 a 200 euro per maand. en zijn er zieken of mensen op vakantie dan mag ik mogelijk invallen. ik ben heel erg benieuwd hoe het me gaat bevallen. ze klonk erg aardig aan de tel dus dat voeld al fijn. he he heb er echt wel zin in hoor haha. mogelijk mag ik na mijn vakantie beginnen wand we hadden onze vakantie al geboekt. dus mooi iets om na uit tekijken na de vakantie. de wijk kon ook niet beter het is echt gewoon de straat uit hier en ik ben bij het begin hoe vet is dat. kort om ik ban happyy. dus ik ben binnen kort off een groentje in de weereld van de post bezorging. :D :D

Re: mogelijk groentje

8
Hoi Desiree,

behalve het sorteren en bezorgen, is er ook de aanlevering van de post.
Die vindt een dag eerder plaats (soms op een andere dag als de aanleverdag een feestdag is, zoals afgelopen donderdag, toen kregen we de post al op woensdag). De aanlevering gebeurt tijdens een "blokuur" van 2 1/2 uur. Het is de eerste tijd moeilijk in te schatten wanneer de chauffeur precies komt. Je kunt tijdens het blokuur niet je huis uit om boodschappen te doen e.d. Na een tijdje weet je wanneer de chauffeur meestal echt bij jouw adres is.
In één van de kratten met post vind je vervolgens een planning voor de komende aanleveringen. Daar staan kilo's en aantal stuks op. Die schatting kan ernaast zitten. Een order kan bijvoorbeeld eens niet op tijd geleverd worden door een klant waardoor een hele stapel tijdschriften pas de volgende keer mee komt.
Ik deel het aantal opgegeven kilo's meestal door 7 om in te schatten hoeveel kratten ik ongeveer kwijt moet de volgende keer.

Mocht er iets speciaals zijn met je adres (b.v. "ingang om de hoek") dan kun je dat het beste al bij het gesprek laten noteren voor de chauffeur zodat het steeds op de bestelbon komt te staan.

Veel succes met de eerste stappen!

RedSquirrel.

Re: mogelijk groentje

9
RedSquirrel schreef:Ik deel het aantal opgegeven kilo's meestal door 7 om in te schatten hoeveel kratten ik ongeveer kwijt moet de volgende keer.
Het kan simpeler: 1 krat per 10 kilo. Dus als je 40 kilo post hebt, krijg je 4 kratten ;)
ex Sandd Postbezorgster

Re: mogelijk groentje

10
postgirl schreef:
RedSquirrel schreef:Ik deel het aantal opgegeven kilo's meestal door 7 om in te schatten hoeveel kratten ik ongeveer kwijt moet de volgende keer.
Het kan simpeler: 1 krat per 10 kilo. Dus als je 40 kilo post hebt, krijg je 4 kratten ;)


Dat is niet mijn ervaring in mijn twee wijken. Ik heb het eens gevraagd en ze zeiden bij logistiek dat ze het aantal kilo's niet bijhouden. "Gewoon vullen tot de krat vol is".
Het gemiddeld aantal kratten komt voor mij echter vrijwel altijd uit op kilo's : 7. Zit er hooguit 1 krat naast dan. (Intussen heb ik een hele kamer geclaimed voor de post en maakt het aantal kratten thuis niet zoveel meer uit.)
cron