Re: Stel je in dit forum voor!

92
Hallo

Allemaal ik begin 31 maart bij Sandd als postbezorger en heb hier al vele handige tips gelezen,
wat over mij dan ik ben 41 en heb vroeger wel pakketjes bezorgt maar nog nooit post.
Op dit moment rij ik een aantal uren taxi (schoolkinderen). maar post bezorgen lijkt mij
leuker en past meer bij mij

m.v.g. Hans :D

Re: Stel je in dit forum voor!

93
Even opnieuw voorstellen; oude bekende hier, niet nieuw meer. ;-)
Binnenkort ga ik het avontuur aan voor twee postbedrijven te werken. Naast PostNL-bezorger word ik collega van (o.a.) Slagvaardige, in Arnhem Voor een groot deel in dezelfde wijk waar ik als PostNL-ster haast een bekende Nederlander ben geworden. Ben benieuwd hoe de mensen reageren als ik twee keer per dag aan hun brievenbus klepper. Ieder nadeel hep ze voordeel: als ik `s ochtends een foutje maak krijg ik het`s middags meteen weer in handen :-)
Nu eerst de informatie laten bezinken, beetje andere route plannen, leren sorteren en… hoe vertel ik het mijn baas?
Tot binnenkort!

Re: Stel je in dit forum voor!

94
@opdedeurmat.nl

had je vanmiddag om 4 uur een afspraak :mrgreen:
Welkom!

hoe vertel je het je baas? bedoel je je teamcoach? niet vragen... maar meedelen.
je hoeft smorgens toch niet te werken.. voor Postnl? tussen 8 - 11 moet met gemak lukken om een wijkje weg te lopen.
gemiddelde Sanddwijk is tussen 1 - 2 1/2 uur....

Houd je er rekening mee dat de post voor vrijdag na hemelvaart bij je tijdens je bloktijden op WOENSDAG wordt gebracht.
en de post voor dinsdag na 2e pinksterdag op de VRIJDAG voor pinksteren . ( dat je dan niet aan het lopen bent..)

Succes!!

Re: Stel je in dit forum voor!

95
Carla41 schreef:@opdedeurmat.nl

had je vanmiddag om 4 uur een afspraak :mrgreen:
Hahaha Carla41, jij houdt ook alles in de gaten he ;-)

De wijk is iets uitgebreider dan ik dacht, maar moet in anderhalf, twee uur te doen zijn, als ik een beetje goed gesorteerd heb ;). Geen idee van de hoeveelheid post.

Bedankt voor je tips! Ik ben donderdag vrij bij d`andere post, eens zien hoe ik op de aanleverroute lig. Er zijn genoeg mogelijkheden als je niet thuis bent, maar als ie lekker vroeg komt is natuurlijk het makkelijkst.
Hoop dat ik niet met koekjes of sprinkhanen begin :)

Re: Stel je in dit forum voor!

96
Hallo '"opdedeurmat". Dus jij werkt nu zowel voor PostNL als voor Sandd? Weten beide bedrijven dat? En hoe reageerden ze erop (als ze het al weten)? Hoeveel dagen werk je voor PostNL? Drie of 4 dagen? Hoe laat begin je dan bij PostNL?
Lijkt me wel gaaf om voor beide te mogen werken. Twee dagen voor Sandd en 3 voor de ander. Ben je mooi 5 dagen gezond buiten bezig. Alleen het weer van afgelopen week was vast echt balen. Komende tijd wordt het weer beter.

Re: Stel je in dit forum voor!

97
Hoi postbode7, de nieuwe werkgever (Postservice) heeft er totaal geen problemen mee, zou het zelfs prima vinden als ik in PostNL-kostuum ga bezorgen. Dat ga ik natuurlijk niet doen, ik houd het strikt gescheiden. Bij PostNL moet ik het nog melden. Zo staat het in het contract, je hoeft geen toestemming te vragen, maar bent verplicht er mededeling van te doen. Concurrerend voor het bedrijf, onverenigbaarheid van functies? Als iemand me daarvan kan overtuigen, dan verander ik misschien nog van mening. De baas is gek als ie moeilijk gaat doen ;)
Ik werk vijf dagen voor PostNL en twee voor Postservice. Bij PostNL kan ik pas om half 1 beginnen. Binnenkort is dat in de hele omgeving zo, wat de kans op een extra wijk beduidend kleiner maakt. Vandaar...

Ja, behoorlijk nat de afgelopen dagen ik kwam zaterdag als een verzopen katje de post brengen bij mijn buren. Zij zeiden: ze zoeken nog een postbezorger in de buurt :) Ik dacht: als ik met dit weer nog wil, dan wil ik echt ;)

Re: Stel je in dit forum voor!

98
Van harte welkom @Opdedeurmat!! Leuk, een collega van Postservice. (Y)

In de wijk waar ik woon is iemand die toestemming heeft van beide bedrijven om voor beide bedrijven te werken. En ik werd een paar weken geleden toen ik voor Postservice bezig was (ik werk alleen voor Postservice) door iemand van Postnl (geen bezorger) aangesproken met de vraag of ik belangstelling had om voor Postnl te komen werken.

Hij vond het niet erg als ik voor beide bedrijven bezorgde. Ik heb later een bezorger van Postnl aangesproken en die zei dat Postnl het oogluikend toestond.

Dus, ik zou het gewoon melden. Dat kun je wel doen. Dan kun je je later ook niet in de vingers snijden.

Veel bezorgplezier! En leuk om eens van iemand te lezen die ook voor Postservixe gaat bezorgen.

Re: Stel je in dit forum voor!

99
slagvaardige schreef:Van harte welkom @Opdedeurmat!! Leuk, een collega van Postservice. (Y)

In de wijk waar ik woon is iemand die toestemming heeft van beide bedrijven om voor beide bedrijven te werken. En ik werd een paar weken geleden toen ik voor Postservice bezig was (ik werk alleen voor Postservice) door iemand van Postnl (geen bezorger) aangesproken met de vraag of ik belangstelling had om voor Postnl te komen werken.
Dankjewel voor je reactie, Slagvaardige! Dat is goed om te lezen. MIJn teamcoach wil er vast niet moeilijk over doen en weet dat ik er zorgvuldig mee om zal gaan. Maar als het bij een ander is afgewezen, moeten ze dat bij mij ook doen.... Als het bij een ander wordt goedgevonden, is dat natuurlijk helemaal super! Weet je, het zou ook dom zijn als je mensen dwingt een keuze te maken, dan ben je een deel van je bezorgers kwijt. Terwijl het prima naast elkaar kan bestaan. Heb je werknemers met een topconditie :)

Re: Stel je in dit forum voor!

100
Zeker! En het is toch hartstikke leuk om te doen? En nu zeker met het mooie weer in aantocht. Ik hoorde gisteren van de chauffeur dat het volgende week over de 20 graden gaat worden.

Ik krijg dan de koekjesmailing (geen idee of het om stroopwafels gaat, maar dat zien we dan wel) dus dat komt mooi uit. Het zal wel een plakkerige bedoening worden. Maar dat zien we dan wel weer. hahahaha

Veel bezorgplezier allemaal vandaag!
p.s. @Opdedeurmat, zit je ook in Arnhem-zuid? Net als ik? Ik bezorg op Malburgen-Oost. Heerlijke wijk om te lopen. Waar ik zit in ieder geval. Ik heb een deel rijtjeshuizen met voornamelijk gezinnen en een groot deel flats, waar veel bejaarden wonen. Maar gewoon lekker relaxte mensen die altijd een praatje met je willen maken.
cron