Re: Stel je in dit forum voor!

101
opdedeurmat.nl schreef: Ja, behoorlijk nat de afgelopen dagen ik kwam zaterdag als een verzopen katje de post brengen bij mijn buren. Zij zeiden: ze zoeken nog een postbezorger in de buurt :) Ik dacht: als ik met dit weer nog wil, dan wil ik echt ;)
Mijn post komt vrijwel altijd droog aan als ik om 8 uur 's ochtends begin. De nachtbuien zijn dan net opgehouden en als er nog regen in het verschiet ligt, blijft die meestal een paar uur weg. Ik heb altijd medelijden met PostNL bezorgers die moeten gaan lopen als ik net klaar ben.

Succes met het aanleren van sorteren e.d.
Er staan wel een paar dingen in het handboek van Sandd waar je in de praktijk niet veel aan hebt, denk ik.
Zoals het sorteren op de sorteercode van SANDD. Dat is echt onbegonnen werk. Adressen zijn gewoon veel sneller leesbaar om op te sorteren. Ook het ruggelings bundelen van even en oneven zijde van een straat heb ik zelf na 1x afgeschaft. Gewoon stapeltjes in loopvolgorde in de tassen gaat prima.

Groetjes,
RedSquirrel.

Re: Stel je in dit forum voor!

102
Eigenlijk moet ik onderhand verhuizen naar een ander topic, maar vooruit. Ik heb al een looproute uitgestippeld. Voor een deel hetzelfde als bij PostNL, voor een deel anders. Ik vrees dat op looproute sorteren, zoals ik die loop (beetje kris kras), voor mij onbegonnen werk is. Er zijn hofjes die om de twee huizen opeens anders heten, als je een rondje loopt moet je dus telkens wisselen van straat. Ik denk dat ik de bundels gewoon per straat van hoog naar laag (of omgekeerd) sorteer en tijdens het lopen de post uit de goede bundel pak. Ik heb wel goed in mijn hoofd waar welk adres zit, maar tijdens het sorteren gaat me daar veel te veel tijd en denkenergie in zitten. Een handboek van Sandd heb ik nog niet kunnen vinden. Wel een mooi overzichtelijk en (snel) werkend bezorgersportaal, daar kan de concurrent van leren. ;)

Re: Stel je in dit forum voor!

103
@opdedeurmat.nl

was een gokje hoor (Y)
Respect hoor! 5 dagen lopen voor postnl.. en daarnaast nog sandd..
Niet te snel opgeven he! calculeer in dat je even een paar weken moet wennen. dan schiet je
sorteersnelheid vanzelf omhoog. heb je nooit binnengewerkt bij postnl?

wat sorteren betreft.. er is een topic "manier van sorteren" pagina 3.. forum sandd postbezorgers.
ik doe het volgens de sanddcode. even twee weken doorbijten en dan heb je een tijdwinst (Y)
Laatst gewijzigd door Carla41 op 16 mei 2014, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Stel je in dit forum voor!

105
Carla41 schreef: wat sorteren betreft.. er is een topic "manier van sorteren" pagina 3.. forum sandd postbezorgers.
ik doe het volgens de sanddcode. even twee weken doorbijten en dan heb je een tijdwinst (Y)
Je meent het... Ik heb de straatnamen van 2 wijken op mijn sorteerkast staan.
Nu is de SANDD code ook nog veranderd. Blij dat ik alles gewoon op nummer doe.

Re: Stel je in dit forum voor!

106
@Redsquirrel

Wel heerlijk zeg een sorteerkast!

De sanddcode = verplaatst. niet veranderd :P
sorteerindicator is nu het een na laatste blokje voor de letters SND
voorheen het twee na laatste blokje.

Redsquirrel al je straten hebben een eigen nummer ( bijvb 1 - 16)
schrijf dat nummer onder je straat op je sorteerkast.. en ipv Macaronistraat.. lees je dan cijfer 8.
Gaat echt sneller.. :P

aan het eind heb je alle macaronistraat nummers bij elkaar. en ik sorteer dan ook nog even /oneven direct uit,
Zonder naar de huisnummers te kijken.

het is een tip, ik geloof je dat je jouw manier handiger vind (Y)

Re: Stel je in dit forum voor!

107
Carla41 schreef:@Redsquirrel
Redsquirrel al je straten hebben een eigen nummer ( bijvb 1 - 16)
schrijf dat nummer onder je straat op je sorteerkast.. en ipv Macaronistraat.. lees je dan cijfer 8.
Gaat echt sneller.. :P
Mijn kast heeft etiketten op loopvolgorde. De bovenste regels zijn voor de ene wijk en de onderste voor de andere.
Zie je dat al voor je met sorteren op nummer? Voor vervangingswijken plak ik tijdelijk nrs. 1-15 op de
5 boekenplanken. Ik schrijf die nummers voor de straten op de volgordelijst die ik maak via een plattegrondsite.
Anders moet ik eerst een nieuwe kastindeling gaan leren.
Als ik op code zou sorteren zou ik dan 3 reeksen cijfers onder elkaar krijgen.

Re: Stel je in dit forum voor!

109
Carla41 schreef:(Y)
Respect hoor! 5 dagen lopen voor postnl.. en daarnaast nog sandd..
Zijn geen lange dagen meer hoor, bij postnl.

Niet te snel opgeven he! calculeer in dat je even een paar weken moet wennen. dan schiet je
sorteersnelheid vanzelf omhoog. heb je nooit binnengewerkt bij postnl?
Nee, wel soms wat teveel buiten lopen sorteren ;) maar verder geen enkele ervaring. Hoop dat mijn concentratie het trekt, maar ik doe het gewoon rustig aan, er staat niemand bij met de stopwatch (hoop ik). Ooit zal het meer routine worden, net zoals het post bezorgen.
wat sorteren betreft.. er is een topic "manier van sorteren" pagina 3.. forum sandd postbezorgers.
Dank, nog even afwachten of ik daar op mag.

Re: Stel je in dit forum voor!

110
@opdedeurmat.nl

en dat op straat moeten sorteren zal je bij sandd niet snel last van hebben.
want als je het thuis goed doet , loopt het op straat ook gesmeerd.

maar je doelt dan mischien op de ongeadresseerde h.a.h. bijvoegen..
tja, die mag van mij wel bij postnl blijven..

ik zou de eerste paar weken geen stopwatch instellen.. ( doe ik nog steeds niet hoor :lol: )
houdt het in het begin bij 1 wijk.. kan je het rustig opbouwen.
een invalwijkje kan altijd nog.. al kan ik me zo voorstellen dat je daar niet om staat te springen
als je smiddags nog ene keer mag lopen...
cron