Re: Stel je in dit forum voor!

122
Ik ben Ronald, een gescheiden pappa van 44 jaar, oorspronkelijk afkomstig uit brabant maar sinds 2008 wonend in gelderland. Sinds 25 februari 2013 werk ik als postbode bij PostNL via de Sociale Werkvoorziening. Heb daarvoor vele jaren met tegenzin in de schoonmaak gewerkt. Die dag (25 feb 2013) kreeg ik dus mijn vrijheid en ookal heeft dit werk vele nadelen, ben ik er nog steeds hartstikke trots op, ook voor PostNL zelf te werken.

Tot september 2013 heb ik in Ede gelopen, maar vanaf die tijd tot nu toe loop ik in het benedendorpse deel van Oosterbeek. Tot en met eind maart liep ik een wijk die daar de Pieterberg genoemd werd. Ik ken heel veel mensen in die wijk. Ik ben het type postbode dat contacten legt en zelfs een band opbouwt met de mensen in mijn wijk. De meeste mensen in die wijk zien me graag komen. Er is altijd wel tijd voor een praatje.

Soms hebben bewoners speciale verzoeken. Zoals een huis dat zijn brievenbus aan de achterkant van het huis heeft, waar het grenst aan een andere straat, zonder dat dat mag van de gemeente. Voor mij is het een kleine moeite om hun post op het adres aan de achterkant van dat huis te bezorgen.

In 2015 gaat er veel veranderen binnnen de sociale werkvoorziening. Ik heb al aangegeven dat PostNL me mag overnemen. Ik werk natuurlijk al voor PostNl, al anderhalf jaar nu bijna. Nu nog in dienst komen bij PostNL... Ik ben ontzettend trots op mijn kleren.

Re: Stel je in dit forum voor!

123
Ha Ronald! Van harte welkom hier!!

Ik vind dat ook leuk, contacten maken in de wijk waar ik loop. Dat deed ik al voor destijds Selektmail, later TNT (nu Postnl) en nu voor Sandd. En af en toe een beetje extra service, ja dat hoort erbij. Vind ik ook en dat maakt het werk ook erg leuk.

Ik loop zelf in Malburgen-Oost, dat is in Arnhem-Zuid. Leuk om te lezen dat er meer mensen hier op het forum hier in de omgeving werken.

Ik hoop dat je een vast contract gaat krijgen bij Postnl. Iemand zoals jij, als ze die geen contract geven, dan snijden ze zich in de vingers.

Re: Stel je in dit forum voor!

124
slagvaardige schreef:Ha Ronald! Van harte welkom hier!!

Ik hoop dat je een vast contract gaat krijgen bij Postnl. Iemand zoals jij, als ze die geen contract geven, dan snijden ze zich in de vingers.
Ik hoop het ook voor je, Ronald (en welkom op het forum)! Super dat je bereid bent dat extra stapje meer te zetten en oog hebt voor de sociale functie in de wijk. Dat maakt het werk inderdaad ook de moeite waard. Een werkgever mag zich in de handjes knijpen met jou, ik hoop van harte dat het PostNL niet alleen draait (zoals bij de meeste werkgevers) om snel en veel.

Wat ik me afvraag, word je nu op een of andere manier begeleid (of beschermd?) door de Sociale Werkvoorziening, of door PostNL? En dat gaat dan dus ook veranderen? Lijkt me knap vervelend, die onzekerheden.

Re: Stel je in dit forum voor!

125
opdedeurmat.nl schreef:
slagvaardige schreef:Ha Ronald! Van harte welkom hier!!

Ik hoop dat je een vast contract gaat krijgen bij Postnl. Iemand zoals jij, als ze die geen contract geven, dan snijden ze zich in de vingers.
Ik hoop het ook voor je, Ronald (en welkom op het forum)! Super dat je bereid bent dat extra stapje meer te zetten en oog hebt voor de sociale functie in de wijk. Dat maakt het werk inderdaad ook de moeite waard. Een werkgever mag zich in de handjes knijpen met jou, ik hoop van harte dat het PostNL niet alleen draait (zoals bij de meeste werkgevers) om snel en veel.

Wat ik me afvraag, word je nu op een of andere manier begeleid (of beschermd?) door de Sociale Werkvoorziening, of door PostNL? En dat gaat dan dus ook veranderen? Lijkt me knap vervelend, die onzekerheden.
Stel, voor een wijk staat 3½ uur, maar ik loop er 5 uur op. Dan krijg ik ook vijf uur betaald. Ook heb ik er een Wajong uitkering bovenop, waardoor ik met 18 uur postlopen een full time inkomen heb. Dit is het voornaamste verschil tussen gedetacheerd zijn bij PostNl en ook in dienst zijn bij PostNL

Re: Stel je in dit forum voor!

127
Nou het ENIGE dat ik dus nodig heb om door PostNL zelf overgenomen te worden is dus een korte training. Een weekje dat iemand met me meeloopt om nou NET dat uurtje tijdswinst te kunnen halen. Dan kan ik daarna NOG voor kiezen om een wijk van 3½, een uur langer te lopen. Dan is dat mijn eigen keuze. Als ik er maar toe in staat ben. Nou en zo'n training valt toch wel te regelen toch ? Of zijn de looptijden soms helemaal niet reeel ?

Re: Stel je in dit forum voor!

128
@slagvaardige
ik denk dat in de situatie van Ronald het uwv de rest bijlegt..

@Ronald
Postbezorgen is geen relaxte baan.. het is hard en zwaar werken. :idea:
ze komen je al tegemoet om je wijk iets in te korten/aan te passen..

Het zomerschema komt eraan. ivm minder post..
"Op dagen met hah 3,6 minuten per uur tijdskorting en op dagen zonder 12 minuten per uur. :!:

Dit is de werkelijkheid bij Postnl Ronald..
als je niet meer onder de bescherming van de sociale werkvoorziening valt..
Dan is dus een overschrijding van anderhalf uur per wijk.. niet echt acceptabel.

Maar wie weet valt er veel tijdwinst te behalen als je besluit maximaal 15 minuten per keer
een praatje te maken :?
En laat een collega 1 keer een rondje met je meegaan.. die kan je tips geven.. :P

Re: Stel je in dit forum voor!

129
Beste Carla,

Oordeel nou eens niet en lees eens goed. Ik heb gezegd dat in de wijk waarin ik juist vaak een praatje maak, juist WEL aan de tijd kom. En in de wijk dat ik dat niet doe, niet. Leer nou eens lezen.

En volgens PostNl is het toch ECHT landelijk dat wijken zijn aangepast. Dat heeft niks met mij of met de SW te maken. Er zijn alleen regio´s waarin ze dat niet doen.

met vriendelijke groeten,


Ronald

Re: Stel je in dit forum voor!

130
ik oordeel niet ronald , ik constateer..
ook ik maak altijd tijd voor een praatje.. alleen de visie vanuit de werkgever of het nou post/zorg betreft
is een andere.

alles moet sneller, alles kost geld..
waarom neemt postnl wajongers aan.. het levert ze goedkopere arbeidskrachten op.. want uwv betaalt de rest.
wordt je duurder.. kunnen ze je niet meer gebruiken..
cron