JMT stelt zich ook maar ffies voor

1
NAV een discussietje in een ander topic bedacht ik me dat ik mezelf nog niet eens voorgesteld had, hoewel ik alweer bijna een heel jaartje mee-lurk op dit forum.

Ik word Joost genoemd in het dagelijkse leven, hoop eind april a.s. 33 jaartjes jong te worden, en begin inmiddels al voor het 3e jaar achtereen bij TNT als postbezorger op de woensdag donderdag en vrijdag, in twee wijken in Amstelveen-zuidoost.

Het weer deert me weinig, regent het? Dan "gewoon" je regenjack pakken. Is het warm? Trek je juist wat uit. Veel post/huisaanhuis? Tsja, zal toch bezorgd moeten worden. Aan de andere kant is het dan wel weer behoorlijk genieten als je een keertje géén reclame bij je hebt én weinig post! :-)

Groetsels!

Re: JMT stelt zich ook maar ffies voor

3
@JMT

alsnog welkom op dit forum.
uitwisseling van informatie over het postlopen, hoe meer hoe beter..
ben benieuwd of je nog aan dat post vest moet gaan geloven.

ja over het weer deel ik je mening geheel.
het hoort bij het werk en ik stel me er gewoon op in. ;)

huis aan huis reclames lopen (structureel) dat is wat ik tot nu toe niet hoef te doen.
hoeveel wijken loop je bij tnt joost?
vaste tijden?

Re: JMT stelt zich ook maar ffies voor

4
@Postbode21: Misschien heb je er ff over heen gelezen maar ik schreef al in de openingspost dat ik 2 wijken op 3 dagen per week loop :)
Begin meestal om iets voor 13:00 en afhankelijk van de hoeveelheid ben ik tegenwoordig rond een uur of 4 weer klaar. Is meestal 2,5 uur zonder en 3,5 uur mét HAH.
Ook check ik trouwens dagelijks diverse weer-sites en radars etc, allemaal heel handige informatie om te weten voordat je gaat lopen ;)

Re: JMT stelt zich ook maar ffies voor

6
Welkom JMT,

Nou ik denk dat iedereen hier over het weer eens is. Regent het: regenpak aan, bij warmte: niet te veel aan trekken maar ook niet te weinig :D .
Tot september heb ik 2 wijken gelopen en nu loop ik 1 wijk van 2 1/2 uur zonder h.a.h. Toch kan het wel langer duren voordat ik over ben, want ik heb het randje van het winkelcentrum erbij. Leuk als je bekende tegen komt. Ik werk in Raalte.

Re: JMT stelt zich ook maar ffies voor

7
@Hoi Tineke

Tnt wijk lopen en geen h.a.h. loop je dan op bepaalde dagen bij tnt?
of mag je gewoon zeggen, ja ik wil een wijk en nee ik loop geen reclame van ah/gamma ...
dan wordt het weer interessant .

vanwaar dat je van 2 naar 1 wijk bent gegaan? is dat omdat de uitrijtijden laat zijn en je dan krap
komt te zitten in je tijd/
of ben je gewoon sowieso veel tijd kwijt als je het winkelcentrum ingaat en aan de praat raakt.. :lol:
Niets mis mee hoor, de sociale kant van het postlopen = ook belangrijk.

Re: JMT stelt zich ook maar ffies voor

9
Owja, k zou hier ook nog eens ff reageren, ff totaal vergeten :$ maar euhh, volgens mij lees je er opnieuw overheen @postbode21, want in m'n openingspost liet ik al weten dat ik alleen op wo+do+vr loop, en laten die gammabladen nou net vooral op de dinsdagen komen... :) :P
En het zijn nog steeds 2 wijken, "gewoon" vanuit een depot annex garagebox op amper 6 minuutjes lopen van waar ik woon. Daar staat dan een Postboy (zo'n karretje) waarmee ik dan de wijk waar die box in zit (is niet mn eigen woonwijk dus maar nét er achter) mee door loop en bezorg, met 1 keer "herladen" tussendoor (ja heb m'n 2 wijken dus zó "gecombineerd" dat ik uberhaupt weer opnieuw langs dat depot kom, om dan dus de lading op te pakken voor het 2e deel) :)
cron