Postbode7 stelt zich voor

1
Nou, dan stel ik me ook maar even voor. Ik ben Astrid. Ik loop al meer dan 5 jaar voor zowel Sandd, DHL en Post en Mail. Heb ook al 2x iemand bij VSP post vervangen. Hoop daar ook nog steeds op een grote wijk. Ik ben dol op wandelen en post bezorgen en meer dan 500 stuks vind ik een lekkere uitdaging. Hoop wel elke keer op gaaf weer. A.s. vrijdag komen er weer 781 stuks. Dat is de moeite. Mijn man helpt dan ook mee want die is dan vrij. Hij is dan jarig en neemt op zo'n dag altijd vrij. Hij doet dan de autoroute en ik de binnenwijken. Scheelt toch alweer. Is het veel dan ga ik met de trolley, anders met de fiets. Ben ik op de vrijdag klaar dan ga ik het bed opmaken of verschonen en de auto poetsen. Op zaterdag rijden mijn man en ik voor Selektvracht en dan moet de auto wel toonbaar zijn. Dan kun je niet met een auto vol vuil en modder aankomen. In de buitenwijken heb je daar wel kans op.
Zoals jullie al gelezen hebben loop ik 3 wijken voor Sandd en 2 voor DHL. Tenminste tot de post van DHL door Sandd overgenomen wordt. Wel een beetje balen want dan verlies ik mijn wijkvergoeding bij DHL en ik verlies de donderdag als bezorgdag. Daar baal ik wel een beetje van maar het is niet anders. Bij Sandd krijg ik het dan drukker. Op de maandag loop ik folders voor VSP netwerk in de wijk waar ik woon. Ben druk aan het denken wat ik binnenkort op de vrijkomende donderdag ga doen. Dat beetje post voor Post en Mail kan ik naar de vrijdag doorschuiven. Eigenlijk hoop ik dat ik dan al een wijk bij VSP post heb. Wie weet. Anders ga ik misschien tijdelijk post sorteren bij Sandd. Ze hebben dan vast meer sorteerders nodig als er zoveel post bij komt. Nu kunnen ze nog geen uitsluitsel geven want de overname moet eerst goedgekeurd worden. Als ik ga sorteren, zeg ik mijn folderwijk op want dat sorteren is dan op maandag en donderdag. We zien wel en wachten af. Buiten de post zit ik regelmatig op internet, houd van lezen en op zijn tijd een puzzeltje invullen. Zit ook wel eens op mijn keybord een nieuw liedje te oefenen. Op dinsdagavond kaarten (rikken) wij bij een club. Mijn man en ik hebben 2 kinderen die al een tijdje op zichzelf wonen dus we hebben het rijk alleen en overdag ben ik meestal home alone. Maar niet zoals in die films hoor. We hebben gelukkig nauwelijks last van inbrekers. We wonen hier al 19 jaar en er is nooit ingebroken. Laten we het maar zo houden ook. Zitten we niet op te wachten. Zo, dat was het dan wel.

Re: JMT stelt zich ook maar ffies voor

2
Hoi Postbode 7,

het leek eerder een grapje voor zoveel postbedrijven tegelijk te werken,... ;)
sorteer je nu dan niet thuis voor dhl en sandd? op maandag en woensdag en donderdag ..
dat je wil gaan sorteren op een vestiging maandags en donderdags?

ik heb met sandd 2 wijken en vrijdags gemiddeld 1200 stuks post met uitschieters naar 1800.
dat doe ik er niet even tussendoor en dat gaat straks zeker structureel zo omhoog.

je bent een harde werker postbode 7!
hoeveel uur maak je nou zo per week... :roll:

Re: Postbode7 stelt zich voor

3
Pfew ik krijg het er warm van wat een energie heb jij! Ik ben dol op wandelen trouwens ook in mn vrijetijd. Maar ik vind mijn 3 Sandd wijken genoeg.Net als jij ben ik nu ook 5 jaar aan de gang met de post en ik vind het nog steeds leuk.
Beetje jaloers op jou energie!!!Mag ik een beetje van je hebben???
Ja we krijgen het drukker zeker weten, maar dat is even afwachten hoe en wat.
Meestal ga ik na mn rondes de hond uitlaten en loop dan ook een flink stuk maar erna ben ik helemaal klaar voor bankhangen haha!
Groetjes Van Elisa
cron