voorstellen

1
Hallo allemaal

Met ingang van 25 maart ga ik de post doen bij het sandd.

Ben nog helemaal nieuw in het vak, maar heb er reuze zin in.

Graag hoop ik tips van jullie te krijgen.

Re: voorstellen

2
Hoi Danielle
welkom hier!

tip 1: Je gaat binnenkort beginnen, weet je de straten al die je moet lopen?
Maak via Google maps een fiets/loop route en fiets hem alvast een keertje..(of twee..)
Check of je alle huisnummers kan vinden en noteer bijzonderheden.

tip 2: al lopende merk je in het begin dat je je route nog wil aanpassen .
na de 1e maand kan je je route updaten tot de ideale route.

tip3: Houd er rekening mee dat het sorteren enige gewenning vereist.
ongeveer na 2- 3 maanden heb je de gewenste snelheid bereikt.

tip 4: Pas op voor scherpe brievenbuskleppen zeker als de klep gelijk aan de deur zit i.p.v. ervoor,
Houd altijd je vingers erbuiten!
tip 5: Laad in het begin je fiets niet te zwaar , je kan beter een keertje herladen...

Veel plezier bij Sandd en laat je weten hoe het je bevalt? ;)
Vriendelijke groet, postbode 21

Re: voorstellen

3
Goede tips!!
Ik heb er niets aan toe te voegen! Misschien een stuurtasje aan je stuur binnen in voor flesje drinken en je elastieken in te doen .
Schijnt de zon zet een pet op, vooral als t warm wordt. Die tijd komt eraan! Succes!!!!!!!!!!!!

Re: voorstellen

5
Danielle, ga je in je eigen plaats lopen? Dan weet je de straatnamen vast al. Zeker als je er al een tijd woont. Maar dan moet je dus een efficiënte route uitstippelen en die een paar keer proefrijden. Onderweg noteer je van alle zijstraten die je tegenkomt hoe de nummering loopt. Stel je wilt rechts in die zijstraat beginnen. Loopt die van hoog naar laag of omgekeerd? Dat doe je dus in heel je wijk. Heb je dat op een middag gedaan. Dan ga je de volgende middag alles controleren. Gaat het zo efficiënt of moet er nog wat aangepast worden? Dat is heel handig voor het sorteren. Dan kun je alle poststukken al meteen op nummer leggen. Op straat pas sorteren is geen doen. Bovendien als het regent wordt de post kletsnat. Als je sorteert leg je eerst alles op straat en dan per straat op volgorde waarop je deze straat wilt gaan lopen. Elke keer pak je de eerstvolgende straat in de volgorde waarop je deze gaat lopen of rijden. Zo krijg je dus een hele route. Per straat doe je er een dikke kouseband om of dun elastiekje als het niet zo veel is. Zo maak je hanteerbare stapeltjes die je zo de volgende morgen in je posttas kunt stoppen. Maar let op, wat je het eerst nodig hebt leg je er pas het laatst in. Dat moet namelijk bovenop komen. Laad de boel niet te vol want anders gaat de fiets steigeren en wordt het gevaarlijk voor je. Als je maar de helft van de route in de tas (rechts enkele stapels en links ook) krijgt, zorg er dan voor dat de laatste straat die je in de tas stopt in de buurt van je huis is. Doe de brievenbussen altijd goed dicht als je de post erin gedaan hebt zodat er ook niets uitsteekt. We hebben daar pas een brief over gehad dat sommigen de brievenbussen open lieten. NIET doen dus. Bij een klembrievenbus. Duw met je linkerduim de brievenbus open, leg met je rechterhand het stapeltje post ertussen en dan duw met de binnenkant van die rechterhand alles in één keer naar binnen. Zo komen je vingers er niet tussen. Doe ook nooit je hand door de brievenbus want wie weet lust Boris de hond heel graag vingers van postbodes (geintje). Maak op de computer eventueel niet thuiskaartjes met daarop dat je op die en die datum langs bent geweest en de post bij de buren op nr......hebt afgegeven. Want er zijn brievenbussen waar maar alleen halve A4 brieven in passen en zeker geen dikke catalogi. Staat wel zo netjes. Nou, zo was het voor vandaag. Weet nu even niets meer. En het is bedtijd. Als je nog vragen hebt zie ik het de volgende keer wel.

Re: voorstellen

6
@danielle

duizelt het je al ? hier is postbode 21 weer en niet postbode 7.
ik was nog 1 tip vergeten!

Tip 6 : Bij het vullen van je fietstas ( als je die gebruikt...) om en om vullen!!
anders heb je halverwege 1 kant leeg en 1 kant vol en dat wordt dan moeilijker fietsen en/of vallen.

Commentaar: Post die niet past, Mag/Moet je altijd terugsturen naar Sandd. ( is dat niet zo Anne?)
als iedereen dat structureel doet , past Sandd de bezorging aan..

We zijn geen pakketbezorgers, maar postbezorgers en daar worden we ook voor betaald.
Na vele klachten over bezorging van dozen die niet pasten, kregen de bezorgers de volgende keer een aparte vergoeding voor bewezen diensten.
En zo hoort het ook.

Als Sandd wil dat we het bij de buren afgeven, geven ze naast de geleverde elastieken ook niet thuis kaartjes.
Het is goed bedoeld van postbode 7 maar je moet je niet onnodig laten gebruiken voor het leveren van
diensten waar een pakketbezorger het tienvoudige voor ontvangt... ;)

Re: voorstellen

7
maandag is mijn eerste post geleverd. geluukig was het niet veel. dhl trouwens ook niet. dinsdag heb ik zo'n 3 uurtjes erop gedaan. Sorteren was zo gedaan. Van te voren een goede route uitgezet met daarin de volgorde van huisnummers.

En gelukkig had ik ook nog eens goed weer

Vandaag post ophalen dhl en levering vsp. Deze morgen weer rond brengen, maar helaas zijn de weersberichten niet zo best. Gelukkig zitten we in het zuiden van het land en valt het meestal beter uit dan de rest van het land.

Levering van sandd voor vrijdag is 897 stuks.
cron