Voorstellen

1
Goedemiddag allen,

Al enige jaren loop ik een bezorgwijk van selekt mail en sinds de overname door Sandd is aangekondigd ben ik ook bij Sandd begonnen zodat ik zeker wist dat ik na de overname wel een wijk zou houden.

Wat mij heel erg opvalt is dat de wijken bij sandd kleiner zijn mar meer post hebben dan mijn selekt mail wijk.

Bezorgen doe ik echt voor mijn plezier, ik ben lekker buiten en wordt er nog voor betaald ook.

Groetjes

Miranda

Re: Voorstellen

2
Hartelijk welkom!
Ook ik loop voor mijn plezier, het is voor mij een sport. ;) :D Ik loop een wijk voor TNT post, en zie regelmatig mensen van Sandd en ook selektmail. We groeten elkaar en helpen elkaar als het moet, de wereld is soms al ingewikkeld genoeg! :P
Hartelijke groet
Miep

Re: Voorstellen

3
Heel verstandig gedaan Miranda (bij Sandd gaan solliciteren zodra je van die overname hoorde). Nu kun je tenminste post blijven bezorgen. Al verlies je dan wel over een paar maanden de B slag van SMN en je wijkvergoeding daar. Maar het is niet anders. Je bent dan beslist niet de enige. Hier zit er nog zo een. En er zijn diverse collega's van SMN die ook voor Sandd en VSP post lopen. Dat kon je wel op het bezorgersweb zien. Helaas is het forum daar uit de lucht gehaald. Het zal ook wel niet meer terugkomen.
Je kunt je eventueel bij VSP netwerk post opgeven als bezorger. Ik weet niet of je in Brabant woont of in het noorden. Als je in Brabant woont kun je ook bij Post en Mail solliciteren. Woon je meer in de buurt van Utrecht probeer dan van Straatenpost maar. De post van die kleine bedrijven doe je gewoon tussen de andere post. Kan ik een moeite door en je krijgt van meer bedrijven salaris. Ik werk ook voor Post en Mail. Hier zit van Straaten post niet. Die verstuurt het hier via post en mail.
O ja, in Gilze Rijen heb je nog de Hoon posterijen. In Chaam heb je Gico post. Hoe ik dat weet? Tja, ook via post en mail.
Nou, ik hoop dat je hiermee wat kunt. Bezorg ze morgen. Heb je al bij Sandd post bezorgd? Morgen hebben we van die dikke catalogi van Engelbert Strauss. Die dingen zijn zo dik als een telefoonboek. Dat wordt een trolleyronde, 2 fietsroutes en nog enkele kratten autoroute. Ach, ik ben niet van de straat maar juist op de straat en het wordt gaaf weer.

Re: Voorstellen

5
Welkom. Ik vind het ook best leuk om postbezorgers van Sandd en VSP te ontmoeten hier.
Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom er soms zoveel vijandschap is tussen de postbedrijven. We moeten het tenslotte samen rooien en dat er beslissingen van hogerhand worden genomen daar kunnen wij toch niets aan doen...

Re: Voorstellen

6
Gelijk heb je wil mar. Jij werkt zeker voor TNT? Hier ken ik ook een TNT'er die altijd netjes gedag zegt en soms helpen we elkaar zodat we niet allebei hetzelfde pad op moeten. Soms stop ik haar post erin en soms zij de mijne als zij ook net naar dat adres moet. Zo moest ik laatst bij een camping zijn en op de weg ernaar toe zag ik een TNT wagen staan. De postbode kwam net van een ander huis. Toen vroeg ik aan hem of hij ook nog op nr. 10 moest zijn. Dat moest hij inderdaad. Deed ik gewoon zijn post erbij. Onzin om allebei met de auto achter elkaar op dat smalle weggetje te gaan rijden en elkaar op de parkeerplaats in de weg te rijden. Nou hoop ik morgen - als ik naar het benzinestation moet - dat hij daar net staat en er ook naar toe moet. Kan hij mijn post eens meenemen. Scheelt mij weer een stuk lopen. Het lijkt me best geinig om eens een rondje met zo'n TNT'er mee te lopen. Kijken hoe zij het doen. Misschien bij die aardige vrouw maar eens proberen? Dat geeft toch weer meer begrip voor elkaar.

Re: Voorstellen

7
Ik ben er altijd van uitgegaan dat als je bij Sandd of VSP werkt je dan niet bij TNT een wijk kunt nemen op de dagen
dat je net niet voor die andere twee bedrijven aan het werk bent. Maar dat zal wel komen omdat ze bij TNT een CAO
contract hebben en wij niet. Of is dat veranderd en kun je als Sanddmedewerker wel een wijk bij jullie doen op bijv. woe, don en maandag? Kun je dat eens vragen bij jouw chef? Ik zat bij DHL maar die is gestopt en nu zoek ik iets anders voor
die dagen. Zuiver omdat ik zo graag post bezorg. Een kleine wijk is (om te beginnen dan) al genoeg.
cron