Re: Jane stelt zich voor

15
Krijgen de TNT'ers als ze op het depot de post gaan halen ook te horen hoeveel post ze voor die dag voor hun wijk meekrijgen? Krijgen jullie ook een werklijst bij de post? Wij wel. Wij bij Sandd zien het aantal op onze werklijst staan. Daarop staat dan ook meteen wat we voor die dag verdienen alsmede de prognose voor de komende 3 dagen. Dat
laatste krijgen jullie vast niet van te voren te horen want jullie weten nooit van tevoren wie er allemaal brieven gaan versturen en de rouwpost is van de ene dag op de andere. Dat kun je niet 3 dagen van te voren voorspellen.
Maar hemeltje, 1600 stuks is wel erg veel hoor. Zoveel heb ik er nog niet gehad. Het record lag eens bij 1200 stuks
(toen had ik ook nog 3 wijken). Toen vroeg ik maar gelijk of mijn man zijn chef eens aardig om een vrije dag kon vragen.
Dat kon gelukkig en hij deed de autoroute. Dan kon ik de binnenroutes doen. Ach, zolang het niet te zware post is zou
1600 stuks wel een lekkere uitdaging zijn. Gelukkig heb ik een super posttrolley en een flinke posttas op mijn fiets dus
dat lukt dan wel. En mijn man heeft nog een stel ouwe lullendagen. Die moet hij dit jaar beslist opnemen want hij kan
die niet doorschuiven naar het volgende jaar. Het zou wel vet verdienen worden. Maar met 2 wijken zal het wel niet gauw
zoveel worden. Misschien in de week dat beide collega's op vakantie zijn en ik het hele dorp weer eens van post mag
voorzien.

Re: Jane stelt zich voor

16
Bij TNT zat ik vast ook wel aan 1400 stuks voor de twee wijken, per dag. Maar wij hoefden de post niet zelf te sorteren. Dat deden ze op het sorteercentrum en het meeste ging dan nog machinaal ook. Ik had vorige week rond de 1000 stuks post voor de twee wijken (Sandd) en daar ben ik toch wel zo'n 3 1/2 uur mee bezig geweest.

Re: Jane stelt zich voor

17
slagvaardige schreef:Bij TNT zat ik vast ook wel aan 1400 stuks voor de twee wijken, per dag. Maar wij hoefden de post niet zelf te sorteren. Dat deden ze op het sorteercentrum en het meeste ging dan nog machinaal ook. Ik had vorige week rond de 1000 stuks post voor de twee wijken (Sandd) en daar ben ik toch wel zo'n 3 1/2 uur mee bezig geweest.
Jane zuiver uit interesse 3.5 uur over 1.000 poststukken is dit inclusief sorteren? want anders verdien je ongeveer 15.70 per uur dat is echt veel
groetjes willy

Re: Jane stelt zich voor

18
@willywal

niet jane.... maar slagvaardige deed 31/2 uur over 1000 poststukken.. sorteren.
en daarna nog lopen..
zoveel zouden we allemaal wel willen verdienen per uur willy wal... ;)

@postbode7
jane werkt niet voor tnt maar voor sandd...
gemiddeld voor een wijk rond de 600 poststukken per wijk.
dat valt mee jane..

en ik begrijp je krijgt het in losse bundels dus dat gooit makkelijker in de auto...
het scheelt je een uur als je het halverwege zelf gaat halen..
maar krijg je dan ook de benzine vergoed van het heen en weer rijden een zgn haalvergoeding jane?

tip. daar zou je om kunnen vragen.
bij dhl was de mogelijkheid tot halen er ook en dat werd vergoed.
want voor niets gaat de zon op. ;)

Re: Jane stelt zich voor

20
bij dhl haalde ik ook altijd zef en had ook een haalvergoeding nu bij sandd doe ik dit nog niet zolang aanvraag voor vrergoeding loopt even gekeken voor aantallen voor vrijdag ongeveer 5400 stuks dus er weer stevig tegen aan
cron