Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

41
Carla41 schreef:@Marloes

wat anderen van je denken, zegt meer over hen dan over jou.
gewoon laten waaien.

ik vind het heerlijk . ben graag buiten.
kan mijn eigen werktijd indelen.

wat verdienste betreft marloes.. 1 wijk is echt weinig. qua werk en qua vergoeding. veel te snel klaar.
ik heb het geluk , tot nu toe, bijna altijd een invalwijk erbij te hebben. dat loont de moeite.
zo niet, dan zou ik er op den duur toch iets anders bijzoeken.
Dat heb ik op het moment ook. Van Sandd alleen kan ik niet rondkomen en van het andere ook niet. Fijn dat je altijd een invalwijk hebt. Heb ik ook een tijdje gehad, maar helaas dit jaar niet 1x! Heb er zelfs nog naar gevraagd voor in de vakanties, maar helaas :(

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

42
Newman schreef:
ejtnaaD66 schreef:
Carla41 schreef: vandaag heb ik 5 kratten. en jij?
Wat ik van de bezorgers van Post NL begrijp is het hier alle dagen of niet............helaas.
Is dat zo? Er wordt tegenwoordig bijna nooit meer iemand voor alle dagen (ma t/n za) aangenomen, tegenwoordig enkel nog voor de dinsdag, donderdag en zaterdag. En ik denk dat ze mensen die bijv. enkel dinsdag en donderdag willen lopen echt niet zullen weigeren. Zeker niet nu waarschijnlijk de maandag geschrapt gaat worden, zodat de fulltimers die nu om de maandag moeten werken, dat op zaterdag moeten gaan doen.
Ik hoorde later dat 3 dagen echt het minimum is, dinsdag, donderdag en zaterdag.
De zaterdag is een dag dat ik echt niet wil werken.....................

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

43
ejtnaaD66 schreef: Ik hoorde later dat 3 dagen echt het minimum is, dinsdag, donderdag en zaterdag.
De zaterdag is een dag dat ik echt niet wil werken.....................
Ik heb voor Sandd nog eens gesolliciteerd bij PostNL. Je kunt bijna geen 'fulltime' om het zo maar te noemen krijgen. Tenminste hier in de omgeving. Het is veel 3 dagen.

Nadeel van PostNL vind ik alleen dat het voorgesorteerd is. Heb zelf een zomer bij TNT gewerkt en de post was bijna nooit goed gesorteerd, waardoor ik regelmatig helemaal weer terug moest fietsen. Gek werd ik ervan. En je moet de post bezorgen op de door hun opgelegde route. En die was in die stad niet geheel logisch. En om het dan nog zelf na te sorteren is ook geen doen. Diegene voor wie ik inviel, zij sorteerde het wel na. Respect voor!
(Bij deze route had ik trouwens wel di/wo/do/vr en zaterdag! maar toen was 't nog wel TNT)

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

45
elisa schreef:Bestaan er nog wel full time Post nl bezorgers dan??

dacht t niet.

Ja ik zie ze ook vaak balen onderweg met hun voorgesorteerde post ....werkt niet dus!
Denk het niet. De vrouw die hier bezorgd in mijn straat voor Postnl die werkt volgens mij wel di t/m za
Volgens mij is ze nog maar de enige!

Dat je zelf mag sorteren bij Sandd is een karweitje, maar als je het eenmaal in de vingers hebt, is het zo'n verademing! Je eigen route bepalen en de kans is veel kleiner dat je helemaal terug moet fietsen omdat iets verkeerd gesorteerd is.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

46
marloes schreef: Ik hou me daarom iets anders voor. Het post bezorgen zorgt ervoor dat ik minimaal 2x in de week voldoende beweging krijg. Mede dankzij het post bezorgen ben ik namelijk 40 kg afgevallen :) Ik zie daarom het bezorgen bij Sandd als een sportschool waar ik voor betaald krijg. Dat hoort toch veel beter!! (Y) :lol:
Jij klinkt als een kanjer meid (Y)
Je hebt alle rede om trots op jezelf te zijn.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

47
Wauw marloes, wat knap!
Ik hoop ook een mooi gewicht te behouden en dus lekker buiten en in beweging te zijn.
Maar de voornaamste reden dat ik hiervoor kies als werk is toch wel de flexibele indeling en de werkdruk die laag is, samen met toch vier dagdeeltjes bezig zijn verspreid over de week is dat voor mij meer dan voldoende!

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

48
ejtnaaD66 schreef:
marloes schreef: Ik hou me daarom iets anders voor. Het post bezorgen zorgt ervoor dat ik minimaal 2x in de week voldoende beweging krijg. Mede dankzij het post bezorgen ben ik namelijk 40 kg afgevallen :) Ik zie daarom het bezorgen bij Sandd als een sportschool waar ik voor betaald krijg. Dat hoort toch veel beter!! (Y) :lol:
Jij klinkt als een kanjer meid (Y)
Je hebt alle rede om trots op jezelf te zijn.
Sterre schreef:Wauw marloes, wat knap!
Ik hoop ook een mooi gewicht te behouden en dus lekker buiten en in beweging te zijn.
Maar de voornaamste reden dat ik hiervoor kies als werk is toch wel de flexibele indeling en de werkdruk die laag is, samen met toch vier dagdeeltjes bezig zijn verspreid over de week is dat voor mij meer dan voldoende!
Dank jullie wel ^.^ Vooral in het begin kon ik het merken, was zoveel beweging niet gewend (ja erg he!)

En het is inderdaad fijn dat het flexibel werk is met lage werkdruk! :)

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

49
Ik had vooral meer beweging nodig. Ik had al een zittend beroep maar door fusie moest ik afvloeien.
Fulltime alleen het huishouden doen, daar was ik na een tijdje wel klaar mee.
Nu kan ik lekker in mijn eigen buurt aan de slag (niet alleen met de postbezorging voor Sandd, maar ook als vrijwilliger op allerlei gebieden).
Ik merk vooral bij ouderen dat die nog blij als je iets komt brengen. Dat geeft me een goed gevoel.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

50
Ik zit al een tijdje op het forum.

Voorheen was ik ict-er. Met een heel riant salaris.
Toen ging het even mis met me. burnout-gehad en zat niet lekker in mijn vel.

lang verhaal kort.... mijn baan opgezegt en huis verkocht en ben hem naar china gepeerd voor een paar jaar om aan mezelf te werken.
Ik heb daar tai ji en gong fu gedaan. de beste tijd van mijn leven gehad daar.

Als je al een paar jaar geen ict werk hebt gedaan dan wordt je nergens aangenomen heb ik gemerkt.
terug in NL had ik natuurlijk geen geld en baan maar na wat sollicitaties ben ik aangenomen als postbode.
Eerst bij PostNL waar ik op eigen initiatief ben weg gegaan, daarna bij Sandd gaan werken.
Bij Sandd vind ik het veel leuker omdat ik in principe eigen baas ben. ik vind het erg leuk om post te lopen.
Ik zie het als sport waar ik voor betaald word.

Verder probeer ik nog tai ji & qi gong lessen te geven, dit gaat prima in combinatie met post lopen omdat je zelf tijden kan indelen.
Het maakt me niet uit of warm of koud is ik loop altijd met veel plezier. Neerslag probeer ik wel te vermijden omdat dat niet prettig is voor mezelf en ook is het niet goed als de post nat wordt.
cron