Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

31
Carla41 schreef: vandaag heb ik 5 kratten. en jij?
Ik heb vandaag 268 poststukken, daar zullen vast weer niet erg moe van worden :lol:

Wat ik van de bezorgers van Post NL begrijp is het hier alle dagen of niet............helaas.

Het is toch geen optie meer voor me om over te stappen, de vrijheid van Sandd is me te lief en inmiddels ben ik weer mantelzorger voor een lieve vriendin en dat vind ik ook heel fijn om te doen.

En dat geld wat ik nu minder verdien daar zijn we ook wel overheen gekomen hoor, hoe jammer het ook is.
Als straks de kids financieel op eigen benen staan scheelt dat ook weer..........

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

33
Ik werkte vroeger bij de Ptt. Na 34 jaar afscheid genomen bij de vervolg bank versie ( was ik blij mee). Nu zonder stress werk ik lekker 8 uur per week bij Postnl naast mijn ww uitkering.
Ja het post werk wordt zwaar onbetaald maar het is wel leuk en gelukkg ben ik niet afhankelijk van het weinige loon bij Postnl.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

34
ik ben via me zus postbezorger geworden. Zij stopte op een geven moment, en ik zocht een bijbaantje. Aangezien het al aardig bekend was dat ik zo af en toe me zus hielp, mocht ik meteen haar wijk overnemen. Altijd van genoten, de tijd vliegt wanneer je echt zin heb om te werken!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

35
Leuk te lezen al die redenen.
De reacties die ik kreeg toen ik (opnieuw) als postbezorger ging werken waren neutraal en negatief. Geen enkele reactie was positief. "daar heb je toch niet voor geleerd?" / "haha dat deed ik ook toen ik 16 jaar was!" / "post bezorgen is toch voor huisvrouwen en laaggeschoolden?" En zo kan ik nog wel heel wat opmerkingen opdreunen die ik het eerste half jaar heb mogen aanhoren. En dat vind ik jammer. Ieder kijkt uit naar zijn post. Ieder verwacht dat de post goed wordt behandeld. Post bezorgers moeten in slechtste weer ook bezorgen... en dan dit soort respectloze reacties (en respectloos loon).

De reden dat ik als postbezorger werk (bij Sandd) is omdat het flexibel werk is. Ik ben bijna afgestudeerd aan de pabo en werk 2 ochtenden in het onderwijs. Ik had geld nodig om mijn studie te kunnen betalen en werk dat ik kon combineren met mijn studie en mijn andere baan. Het enige wat te combineren was, was een supermarkt baantje (maar met mijn 24 jaar ben ik daar veel te oud voor) en zo kwam ik bij Sandd terecht. Als het werk op dinsdagochtend eens uit loopt, kan ik gerust een uur later beginnen met post bezorgen. Zolang ik het voor 18:00 maar bezorgd heb. En als ik eens in de middag naar de opleiding moet, bezorg ik in de ochtend een deel en als ik thuis kom de andere helft (als het veel post is tenminste).

De inkomsten zijn bij Sandd om te janken. Ik begon met 200 per maand en na een jaar zat ik nog maar op 110. Nu met de nieuwe wijk zit ik gelukkig weer op 160! Dit demotiveert nog wel eens en vooral bij regenachtig weer. Ik hou me daarom iets anders voor. Het post bezorgen zorgt ervoor dat ik minimaal 2x in de week voldoende beweging krijg. Mede dankzij het post bezorgen ben ik namelijk 40 kg afgevallen :) Ik zie daarom het bezorgen bij Sandd als een sportschool waar ik voor betaald krijg. Dat hoort toch veel beter!! (Y) :lol:

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

36
Ach, als iemand weer eens neerbuigend bezig is, dan laat ik die persoon maar. Ene oor in, andere oor weer uit.

Jij werkt tenminste @Marloes en je studeert er nog bij ook. Heel wat beter dan achter de geraniums blijven zitten. (Y)

Je bent heerlijk buiten bezig, in de frisse lucht. Je hebt geen baas die in je nek zit te hijgen. Ik vind die vrijheid heerlijk! Dat speelt in mijn geval ook mee. De vrijheid. Wanneer je zin hebt om een praatje te maken met iemand, dan kun je dat gewoon doen.

Maar soms heb ik ook wel zoiets van... ja.. ik heb een studie achter de rug en doe er niets mee.. Zonde.. En ik verdien bar weiging. Maar dan bedenk ik mij ook dat ik nu wel werk doe dat ik leuk vind. Dan maar niet in de reiswereld waar ik een opleiding in heb, maar waar ik met mijn leeftijd (ben al 41) toch niet meer aan de bak kom. En die studie logopedie die ik heb gedaan.. Ik ben twee jaar werkeloos geweest. En toen in de reiswereld terecht gekomen.

Zo zie je maar hoe het loopt. Het gaat erom dat je iets doet dat je voldoening geeft.

Nu ga ik maar eens aan de slag. Werk ze allemaal!! (Y)

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

38
Wat een leuke reacties :)
Die negatieve reacties gaan mij nu ook voorbij, maar in het begin vond ik het wel kwetsend!

En dat is ook zeker een pré! Die lekkere frisse lucht en geen baas die in je nekt hijgt ;) Al viel dit wel mee bij mijn vorige werkgevers, maar ik ken dit negatieve gegeven wel van mijn partner.
En net als vandaag. Wat was het heerlijk om te werken. Beetje koud, maar dat ochtend zonnetje erbij! Heerrrrlijk!

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

39
@Marloes

wat anderen van je denken, zegt meer over hen dan over jou.
gewoon laten waaien.

ik vind het heerlijk . ben graag buiten.
kan mijn eigen werktijd indelen.

wat verdienste betreft marloes.. 1 wijk is echt weinig. qua werk en qua vergoeding. veel te snel klaar.
ik heb het geluk , tot nu toe, bijna altijd een invalwijk erbij te hebben. dat loont de moeite.
zo niet, dan zou ik er op den duur toch iets anders bijzoeken.

Re: Waarom ben je postbezorger geworden?

40
ejtnaaD66 schreef:
Carla41 schreef: vandaag heb ik 5 kratten. en jij?
Wat ik van de bezorgers van Post NL begrijp is het hier alle dagen of niet............helaas.
Is dat zo? Er wordt tegenwoordig bijna nooit meer iemand voor alle dagen (ma t/n za) aangenomen, tegenwoordig enkel nog voor de dinsdag, donderdag en zaterdag. En ik denk dat ze mensen die bijv. enkel dinsdag en donderdag willen lopen echt niet zullen weigeren. Zeker niet nu waarschijnlijk de maandag geschrapt gaat worden, zodat de fulltimers die nu om de maandag moeten werken, dat op zaterdag moeten gaan doen.
cron