Re: Goedemorgen, ik ben Postduif

21
Tobo2011 schreef:
Newman schreef:
jan272 schreef:laat je niet afremmen door allerhande oudgedienden. wij zijn de toekomst van dit bedrijf, niet al die bodes die de boel decennia lang uitgemolken hebben.
En dan beschuldig je mij van negativiteit? Een beetje meer respect voor die oudgedienden die straks op straat komen te staan, terwijl jij hun plaats inneemt!
Maar deels is het waar! Er zijn vele...zo niet enorm veel uren geen reet uitgevoerd maar wél beloond.

De koffie, borrels, kletsuurtjes e.w.m. smaakten goed. 8-)
Die borrels waren altijd gewoon in eigen tijd, en in principe ook uit eigen zak. Het is waar dat de tijden vroeger een stuk ruimer stonden, zeker in de ambtenarentijd (die ik niet heb meegemaakt), maar dat valt de postbodes toch niet aan te rekenen? Zij bepaalden de tijden niet, die werden vastgesteld door een ambtenaar die gewapend met stappenteller en meetlint door de wijk trok en de afstanden op mat.

Dat de postbodes toen vaak sneller waren dan de officiële tijd is toch hun verdienste? Jan272 geeft nota bene zelf aan dat hij regelmatig sneller is dan de Geotijd. Volgens zijn eigen definitie loopt hij nu dus ook de boel uit te melken.

Sinds de privatisering zijn de grootste uitmelkers overigens de heren in de RvC, de directie en de grootaandeelhouders. Dus als ik een keer een kwartiertje te vroeg klaar ben, en hiermee omgerekend anderhalve euro netto in mijn zak steek kan ik me toch echt niet schuldig voelen.

Re: Goedemorgen, ik ben Postduif

22
Kan allemaal wel wezen maar er zijn veel uren uit den neus gepeuterd voor veel geld. Ik heb dat 40 jaar van nabij mogen meemaken in den familie en omstreken. Want dat waren de verhalen van de postbodes zelf. 8-)

Wat je laatste alinea betreft ben ik het vanzelfsprekend geheel met je eens. :twisted:
cron