Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

21
Carla41 schreef:@lisette

tijdens het lopen post samenvoegen... niet doen hoor.
voor je het weet breek je je benen.

om kosten te besparen in de sorteer mogen de bezorgers het nu
al lopende/fietsende doen.

je moet die 2 uur niet halen . zoals je leest vertelt Newman dat ze er zonodig
schandalig veel uren bijschrjiven als je over je tijd heen gaat.
dus rustig aan en UREN OPSCHRIJVEN!

lisette, ik vind dat je het prima gedaan hebt voor een eerste keer met deze tropische omstandigheden.
en neem gerust aan.. over een maand zit de routine er in en gaat het echt wel vlugger. :P
Als het goed is, is de post die je meekrijgt al samengevoegd. Wat ik bedoel is dat je de adressen ook al tijdens het lopen kunt controleren, ipv tijdens het stilstaan. En dat is ook deel van de door Carla genoemde routine. En zo snel breek je je benen niet hoor, of je moet een oude dame met osteoporose zijn.

Er bestaat inderdaad de mogelijkheid om er tijd bij te krijgen als je echt niet uitkomt, maar je moet het dan wel slim aanpakken. Liefst ga je met meerdere mensen verhaal halen, dat komt de overtuigingskracht en geloofwaardigheid ten goede. En natuurlijk niet gelijk na 1 keer alleen lopen klagen dat de tijd niet klopt. Maar als je bijv. na twee maanden nog steeds uitloopt zou je eens rond kunnen vragen op je depot of andere mensen jouw wijk wel eens hebben gelopen en hoe lang ze er over deden.

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

22
@newman

wat krabbel je toch gauw terug op wat je schrijft Newman :lol:
eerst is het: na een discussie kregen ze allemaal de tijden erbij geschreven..
en nu... alleen als je echt niet uitkomt, na twee maanden pas aankaarten en met meerdere mensen anders kom je overtuigingskracht en geloofwaardigheid te kort. Geloven ze je dan niet bij Postnl ?

en sinds wanneer is de 24 en 48 uurs post alweer samengevoegd?
door de postbezorger zelf op het depot voor vertrek ?
het gemopper van de 2/3 bundels van je collega,s is niet van de lucht.

velen vragen zich al af HOE ze de post moeten vasthouden :P

Newman , mischien kan je beter even niet dit soort dingen zeggen, zullen je bazen niet blij mee zijn (Y)

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

23
Carla41 schreef:@newman

wat krabbel je toch gauw terug newman :lol:
eerst is het: na een discussie kregen ze allemaal de tijden erbij geschreven..
en nu... alleen als je echt niet uitkomt, na twee maanden pas aankaarten en met meerdere mensen anders kom je overtuigingskracht en geloofwaardigheid te kort. Geloven ze je dan niet bij Postnl ?
Ik krabbel helemaal niet terug, maar jij generaliseert mijn opmerkingen. Het klopt inderdaad dat hier een aantal postbezorgers heeft geprotesteerd tegen in hun ogen te krappe looptijden, en die hebben er toen tijd bij gekregen, en in sommige gevallen zelfs onredelijk veel (een wijk ging van 2,5 naar 4 uur). Maar dat betekent natuurlijk niet dat iemand die hier net een paar dagen werkt er meteen extra tijd bij krijgt als ze de normtijd nog niet haalt. Jij denkt veel te ongenuanceerd.
en sinds wanneer is de 24 en 48 uur alweer samengevoegd?
door de postbezorgen zelf op het depot voor vertrek ofzo?
het gemopper van de 2/3 bundels van je collega,s is niet van de lucht.
Er zijn nog maar een paar vestigingen waar ze met die 3 bundels werken, hoor! Op het overgrote deel van de vestigingen lopen ze nog steeds met 1 bundel post (en evt nog 1 hah).

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

27
Wat een discussie gelijk weer! In veel gevallen lukt het wel gewoon om tijdens de loop de post voor dat adres bij elkaar te zoeken. Ik heb ook een groot gedeelte industrie, die ik dus fietsend afleg. Dan kan het gewoon niet anders. Je kunt niet fietsen en sorteren tegelijk XD. Ben nu soms ook nog op zoek naar huisnummers/brievenbussen en dat maakt het verhaal ook weer wat anders.

Maar even voor de duidelijkheid. Ik zeg niet dat de tijd die voor mijn wijk staat, te krap is. Het is toch logisch dat ik als beginnende postbezorger er langer over doe. Als het naar een maand of twee nog niet anders is, dan klopt er wellicht iets niet, maar daar is nu nog geen sprake van. Een paar jaar geleden toen ik begon met het bezorgen van folders deed ik er in het begin ook veel langer over. Had twee wijken, samen 630 adressen en daar deed ik in het begin zo'n 4,5 uur over. Na een paar weken had ik de ene wijk al met een uur klaar, en de ander met zo'n twee uur. Dat is al een verschil van 1,5 uur!

Re: Nieuwe postNL bezorger met vragen :D

28
Carla41 schreef:Tobo? dat lijkt me geen postbezorger. ? meer een grappenmaker.
Dat is juist. :mrgreen:

Voor het overige: er is een schrijven (nieuwsbrief) enige tijd geleden uitgegaan naar alle depots (moet je ze wel ophangen) met de duidelijke vermelding dat alle gewerkte uren moeten worden uitbetaald. Dit naar aanleiding van een schrijven van directie productie [Kunz] naar de directeuren(!).

Blaffende managers en TC-ers bijten niet. Ik zie dan ook geen probleem.

En die hebben we dan ook in onze regio niet. 8-)
cron