wandelaar stelt zich voor

1
Hallo collega's,

Tijdens het googelen vond ik dit forum. Leuk om de ervaringen van bezorgers van de verschillende bedrijven te kunnen lezen. Zelf werk ik nu nog als bezorger bij TNT, nu ruim 3 jaar, nadat ik een aantal jaren thuis voor de kinderen heb gezorgd. Ik denk er echter over om over te stappen naar één van de andere bedrijven omdat je daar 's morgens eerder kunt beginnen (en dus ook eerder klaar zal zijn). Zelf sorteren vind ik geen probleem, dat heb ik vroeger als zaterdagbesteller bij de PTT ook gedaan. Het post bezorgen vind ik erg leuk werk, lekker buiten lopen vind ik fijn!

Groetjes, wandelaar

Re: wandelaar stelt zich voor

2
Welkom wandelaar.

Ik ben al ruim een half jaar postbezorgster bij Sandd, en het bevalt me prima. Je kunt inderdaad al om 8.00 uur 's morgens beginnen met bezorgen, als je dat wilt, en het uitsorteren v.d. post vind ikzelf geen probleem. Ik kan je het aanraden om over te stappen naar de "blauwe" groep ;)

Groetjes Anne

Re: wandelaar stelt zich voor

5
hoi wandelaar, welkom ook van mij (Y)

verkijk je niet op het sorteren.
ptt is wel heel lang geleden. :?:
bij sandd heb je heel veel post.

volumes gaan omhoog.
om rendabel te blijven moet je minimaal 400 stuks per uur sorteren.
dat is best veel.

maar jij gaat voor andere tijden, vroeg in de morgen.
dus dan neem je minder inkomen, geen ziekte en vakantie geld, geen vakantiedagen
allemaal voor lief. oke, ben benieuwd hoe het je bevalt, laat je weten waar je aan de slag gaat :?:

ik neem aan dat je

;)

Re: wandelaar stelt zich voor

6
Hoi postbode 21,

Voor mij is inderdaad de flexibiliteit het belangrijkste, en die is het hoogst als ik 's morgens vrij vroeg kan beginnen. De nieuwste verandering bij ons is dat wij bezorgers pas om 11 uur 's morgens de post mogen komen halen, dat schiet dus niet op als op woensdag de scholen om kwart over 12 uit zijn...

PTT is inderdaad lang geleden :lol: bijna 20 jaar geleden al weer. Maar ik vond het sorteren wel leuk om te doen, en ik heb bij TNT in de kerstperiode ook wel eens geholpen mijn wijk te zetten. In het begin zal het ongetwijfeld een beetje tegenvallen, maar je krijgt er vanzelf de snelheid weer in, dat werkt net als het bezorgen zelf, daar word je ook steeds handiger in.

Doorbetaling van de vakantie zal ik natuurlijk meer missen, maar bij TNT heb ik ook maar 12 betaalde vrije dagen per jaar (4 weken van 3 dagen), dus dat is niet zo heel vreselijk veel. De afgelopen ruim 3 jaar dat ik bij TNT werk, heb ik me gelukkig nog nooit ziek hoeven melden, maar je weet natuurlijk nooit, misschien lig ik komende winter wel 2 weken met griep op bed (hopelijk niet, bovendien, moeders kunnen niet ziek worden ;)
cron